עתיד האינשורטק: מי הזוכות בתחרות של מרכז הפינטק הישראלי?

הזוכים בתחרות האינשורטק.

במסגרת כנס "אינשורטק – עתיד החדשנות בעולם הביטוח" שערך בשבוע שעבר מרכז הפינטק הישראלי יחד עם KPMG, מיקרוסופט ישראל ו-FinTLV בקמפוס מיקרוסופט שבהרצליה, הוכרזו ארבע חברות הסטארט-אפ שזכו בתחרות פתרונות הפינטק בענף אינשורטק.

בפתח הכנס בירכו שמואל בן טובים, מנהל קהילת החדשנות Fintech.IL ופרופ' דן עמירם, דקאן הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל-אביב. את הכנס הנחתה תמר גלבוע, דירקטורית ייעוץ IT בביטוח, ב-KPMG ישראל.

מטרת התחרות הייתה לתת במה לחברות סטראט-אפ ומיזמים טכנולוגיים בתחום האינשורטק למצוא פתרונות חדשניים בתחום. במסגרת הזכייה בתחרות, כל אחת מהחברות הציגה בכנס של קהילת הפינטק ובכך נחשפה לקהל יעד מקומי ובינלאומי בתחום האינשורטק. החברות שזכו במסגרת התחרות הינן: Watrix, Futura Genetics, Reveal security, ו-Octopus Insurance.

צוות השופטים בתוכנית, אשר בחן את החברות בקפידה ובהתאם לסטנדרטים שנקבעו מראש, כלל נציגים בכירים מחברת מיכמן, KPMG סומך חייקין, משרד עו"ד שבלת, בנק לאומי, מיקרוסופט ישראל, חברת הביטוח מגדל ומרכז הפינטק הישראלי. את התחרות ניהלה איריס גולני, מנהלת תחום הפינטק בקהילת החדשנות Fintech.IL.

בין הנושאים בכנס, דובר על ניהול תהליכי החדשנות בביטוח וכיצד יראה תחום הביטוח עם מהפכת ה-AI. עו"ד דוד פישר, סגן היועץ המשפטי ברשות לשוק ההון, אמר על הסכנות של ה-AI בעולמות האינשורטק: "עשינו סקר ומיפוי איפה זה יכול להכנס מבחינת החברות. מבחינתי זאת עוד אופציה לחדשנות וייעול של המערכת והתאמה של מוצרים חדשים ללקוח ולכן אנחנו כן מעודדים את התהליך, אבל יש גם סיכונים בנושא הזה. אחד הסיכונים הגדולים הוא כלפי הלקוחות, בכל מה קשור לסייבר ואבטחת מידע ופרטים של לקוחות. אנחנו גם חוששים לזכויות המובטחים כתוצאה משימוש בבינה מלאכותית. אסור שיהיו אפליות לא מבוקרות ולכן חשוב שיהיו בקרות אצל הגופים, בעיקר בצמתי החלטה שפוגעים במבוטח. גם השקיפות חשובה, שהלקוח יבין שהוא נמצא מול בינה מלאכותית ולא מול בן אדם".

דיילי ציפי צפתה, נצפתה וחזרה עם תמונות

מימין לשמאל: גיל ארזי, אילנית אודסמן-נבון, פרופ' דן עמירם ושמואל בן טובים.

מימין לשמאל: גיל ארזי, אילנית אודסמן-נבון, פרופ' דן עמירם ושמואל בן טובים. צילום: יהודה כרמל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים