באו לדבר על שילוב האוכלוסייה הערבית בהיי-טק

פרופ' יוסי מטיאס - סגן נשיא גוגל העולמית, נטלי קרמר - מנכ"לית AT&T ישראל וראשת ועדת הגיוון של IATI, רון חולדאי - ראש עיריית תל-אביב-יפו.

באירוע שהתקיים במרכז מנדל ביפו, הפגישו מחלקת תל-אביב טק של עיריית תל-אביב-יפו ו-IATI – האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות, בין בכירות ובכירי ההיי-טק עם טאלנטים מהחברה הערבית, במטרה להוביל לשיח פתוח בין עשרות עובדי היי-טק מהחברה הערבית לבין מנכ"לים ומנהלים מחברות בתעשייה.

באירוע נערכה הרצאת אורח של מוחמד מג'אדלה, פרשן חדשות 12, שדיבר על ההתמודדות עם פערי התרבויות, ונערך פאנל עם מנהלים ומנהלות בהיי-טק שעסק בדרכים לפרוץ את הדרך לשילוב האוכלוסייה הערבית בהיי-טק, שלאחריו התפצלו המשתתפים לדיונים בשולחנות עגולים.

רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב-יפו, אמר, כי "ההתעקשות שלי לומר תמיד תל אביב-יפו אינה התעקשות פורמלית, זו התעקשות מהותית ואידיאולוגית. תל-אביב-יפו היא גוף אחד. ועל המקף המחבר הזה אנחנו עמלים באופן עמוק ורחב בחינוך, בתרבות, בדיור, בתשתיות וכן, גם בהזדמנויות התעסוקה. הערב הייחודי והחדשני הזה הוא דוגמה למאמץ הזה והוא גם דוגמה להבנה של חברות היי-טק, שגיוון בכלל ושילוב עובדים ועובדות ערבים בפרט הוא לא רק ראוי ונכון, הוא גם טוב למקצועיות לעסקים ולהשתלבות והשתייכות אזרחית".

נטלי קרמר, מנכ"לית AT&T ישראל וראשת ועדת הגיוון של IATI, הוסיפה, כי "20% מהאוכלוסייה העובדת בישראל היא מהחברה הערבית, ובשנים האחרונות אחוזים הולכים וגדלים מהאוכלוסייה הערבית פנו ללימודי היי-טק, אבל עדיין רק 2.5% מסך עובדי ההיי-טק הם ערבים, וזה מבאס. זה לא מספיק. הדבר הנכון הוא ליצור מוביליות, כי אין לנו מספיק עובדים בהיי-טק, ובלי עוד עובדים לא נצליח להשיג את היעדים של ההיי-טק הישראלי. כל המחקרים מראים, שצוותים מגוונים תורמים יותר לארגון. יש שיפור, אבל הוא קטן, יש עוד הרבה מה לעשות – צריך להתמודד עם הבעיות על מנת לפתור אותן".

בין הבכירים מחברות ההיי-טק המובילות בישראל שהשתתפו במפגש: רוני פרידמן, מנכ"ל אפל ישראל, פרופ' יוסי מטיאס, סגן נשיא גוגל העולמית; דן ענבר, מנכ"ל דל ישראל; אפרת רפפורט, מנכ"לית סיילספורס ישראל; רולא בישארת, סמנכ"לית הכספים בג'נרל מוטורס ישראל; עידן טנדלר, סגן נשיא בכיר בפאלו אלטו נטוורקס; דורית דור, סמנכ"לית מחקר ופיתוח בצ'קפוינט; תאיר איפרגן, מנכ"לית זרוע העבודה במשרד הכלכלה והתעשייה; שרון לנדס, מנכ"לית תאגיד עיר עולם של עיריית תל-אביב-יפו ועוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים