בוגרות ובוגרים מאוניברסיטת ת"א דנו בעולם ההיי-טק של המחר

פאנל בוגרי אונ' ת"א דן בעולם ההיי-טק של המחר. צילום מסך מהאירוע

ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב, בראשותה של סיגלית בן חיון ממשיך בעוצמה במסורת המפגשים עם בוגרות ובוגרים מעוררי השראה, והפעם קיים אירוע שעסק בעולם ההיי-טק של המחר – תחת הכותרת From Startup Nation to Scale up Nation. באירוע נפגשו ארבעה בוגרים ש"עשו את זה" כל אחד בתחומו.

המשתתפים ש"כיכבו" באירוע האחרון היו קובי מרנקו, מנכ"ל ומייסד שותף של חברת ארבה רובוטיקס (Arbe Robotics), בוגר הפקולטה למדעי הרוח; יפעת אורון, מובילת פעילות ההשקעות החדשה של קרן בלקסטון (Blackstone) בהיי-טק הישראלי, ומנכ"לית המשרד בתל אביב, שהיא בוגרת הפקולטה לניהול; עומר כילף, מנכ"ל ומייסד שותף של אינוויז טכנולוגיות (Innoviz Technologies), בוגר הפקולטות להנדסה ולניהול; וקרן מאיר רובינשטיין, מנכ"לית ונשיאת IATI, האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות, בוגרת הפקולטות למדעי החברה, לניהול ולמשפטים.

את האירוע הנחתה ענבל אורפז, חוקרת בתכנית ליפקין שחק במכון למחקרי ביטחון לאומי, יועצת אסטרטגית בתחומי החדשנות והסטארט-אפים, דוברת ומרצה, בוגרת הפקולטות לאמנויות, לניהול ולמדעי החברה.

המשתתפים לקחו חלק בפאנל, במסגרתו אמרה מאיר רובינשטיין כי "הקורונה יצרה שינוי פרדיגמה עם שינוי משמעותי בתרבות הארגונית ודרכי העבודה. תקופה דיכוטומית של צמיחה משמעותית בהיי-טק מלווה במאבק אינטנסיבי בין החברות על כוח, עבודה איכותי לצד פיטורי עובדים, ושנת שיא בגיוס הון לצד ירידה בכמות העסקאות".

אורון הוסיפה כי "העובדים מהותיים מאוד להצלחת והשא הערך בחברות. כמעט היחידים שצריך אותם זה העובדים. קרנות מבינות שאם אין לעובדים מספיק נתח, הן אמורות להגדיל את נתח האופציות שלהם. מי שעלול להיפגע זה הם האנג'לים שהשקיעו בתחילת הדרך. היום יש לזה פתרון בתצורת סקנדרי, שבהם הם נקנים החוצה על ידי משקיעים שמגיעים בשלבים מאוחרים יותר. אבל את העובדים הכי צריך פה, הם כל הסיפור".

מרנקו טען ש-"אני חושב ששוק ההיי-טק הישראלי לא צריך להיות מוטרד משוק ההון ומהכסף. הוא צריך להיות מוטרד ממה שקורה ביפו, ממה שקרה בבת ים ומאום אל פחם. אין ממשלה, והמדינה איבדה את יכולתה לשלוט בנעשה. גם אם הנאסד"ק יפול בשלושים אחוז, יהיה מספיק כסף לסטראט-אפים בישראל". הוא המשיך ואמר כי "בשנים הבאות תעשיית ההיי-טק תסבול מהסיטואציה הפוליטית בישראל, ומהמצב שבו אנחנו נמצאים״.

"זו התקופה הכי טובה בתולדות העולם להיות יזם", הוסיף מרנקו. "אפשר באמת להשפיע על חיים של אנשים ויש הרבה דברים טובים שאפשר לעשות. אם בעבר ההיי-טק התעסק בהימורים ודברים פחות נחמדים, היום התעשייה באמת משנה את העולם, ויזמים ישראלים נמצאים כמעט בכל תחום שהוא חיוני לקיום העולם בדור הבא".

כילף הציע מבט יותר אופטימי ואמר: "אם יש מקום אחד שישראל יכולה להיות גאה בו, וצריך להמשיך להשתמש בו, זה ביכולת שלה לייצר חדשנות ולהביא להישגים, זאת התדמית שבנתה אותה עשרות שנים. אבל אפשר להשתמש בזה כדי לתקן את הנראות של המדינה. אנחנו לא נוכל להסביר למה אנחנו המסכנים, כי אנחנו גדולים וחזקים, אבל אנחנו כן יכולים להיות האומה שמייצרת חדשנות ולהמשיך לפתח את הצד הזה, וכך לתקן את איך ישראל נתפשת כלפי חוץ".

עוד בוגרים שלקחו חלק במפגש: ליאור אובסיוביץ, שותף בקרן פימי, פז גלבוע, מנמ"ר P-EcoSystems, גדי פרץ, מנכ"ל RGBT Total Strategy, ינון ברכה, מנכ"ל חברת פריים סנס, ועוד רבים אחרים.

דיילי ציפי צפתה, נצפתה וחזרה עם תמונה

פאנל בוגרי אונ' ת"א דן בעולם ההיי-טק של המחר. צילום מסך מהאירוע

פאנל בוגרי אונ' ת"א דן בעולם ההיי-טק של המחר. צילום מסך מהאירוע

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים