קרן ההון-סיכון PICO Venture Partners רותמת את תלמידי י-ם להצלת ים המלח

כ-200 בני נוער וילדים מרחבי ירושלים, החברים בארגון פיקו קידס לחינוך מדעי-טכנולוגי, שמובילה קרן ההון סיכון הירושלמית Pico Ventures Partners, השתתפו באירוע מייקאתון לבניית פתרונות שיתמודדו עם בעיות כמו ירידת מפלס המים, בולענים, תעשייה שפוגעת בסביבה, תיירות אקולוגית ועוד, והציגו פתרונות יצירתיים

ים המלח, אוצר הטבע הנדיר של ישראל שהולך ונעלם, זכה השבוע לסיוע מכיוון בלתי צפוי לבעיותיו. כ-200 בני נוער וילדים מרחבי ירושלים, החברים בארגון פיקו קידס (Pico Kids) לחינוך מדעי-טכנולוגי, שמובילה קרן ההון סיכון הירושלמית Pico Ventures Partners, השתתפו באירוע מייקאתון לבניית פתרונות, שיתמודדו עם בעיות כמו ירידת מפלס המים, בולענים, תעשייה שפוגעת בסביבה, תיירות אקולוגית ועוד.

בין הפתרונות שהוצגו: מערכת לזיהוי בולענים לפני קריסתם באמצעות רחפן, תוך מיפוי והתראה באמצעות אפליקציה של אזורים מסוכנים לתנועה, פלטפורמה מודולרית צפה על ים המלח, המשלבת פאנלים סולאריים לקליטה וניצול אידוי המים לטובת החקלאות, מיצג טכנולוגי להעלאת המודעות לירידת מפלס ים המלח, ואפיון אתר תיירות אקולוגי, שיצוף על פני ים המלח.

ארגון Pico Kids הוקם בשנת 2013 על ידי אלי וורטמן, שותף מנהל בקרן ההון סיכון Pico Venture Partners, המנהלת 130 מיליון דולר להשקעות בסטארט-אפים. וורטמן הקים את פיקו קידס לחיזוק החינוך בתחומי המדע, הטכנולוגיה והיזמות בירושלים באמצעות חינוך חווייתי ויצירתי בין כותלי בית הספר ומחוצה לו. בפעילויות הללו משתתפים כיום כ-3,500 תלמידים מעשרות בתי ספר בעיר ירושלים: דתיים, מסורתיים וחילוניים מכל העדות ומכל השכבות הסוציו-כלכליות.

"הצבנו לעצמנו כמטרה להכשיר את הדור הצעיר בירושלים להתמודד עם אתגרי המאה ה-21 בעזרת כלים של המאה ה-21, ולתרום לפתרון בעיות גלובליות ובעיות של החברה הישראלית", אמר וורטמן." הילדים הפגינו יצירתיות, מוטיבציה והבנה טכנולוגית עמוקה ובנו פתרונות מרשימים להצלת ים המלח ולקידומו הכלכלי. בנוסף, האירוע המחיש את היכולת של ילדים ובני נוער ממגוון אוכלוסיות של העיר ירושלים לשתף פעולה באופן הרמוני למען השגת מטרה משותפת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים