בא לבקר במאורת הנמר: אהוד ברץ, SUSE ישראל

15/07/2019 17:09
בא לבקר במאורת הנמר: אהוד ברץ, מנהל SUSE ישראל. צילום: פלי הנמר

אהוד ברץ, המנהל החדש של SUSE ישראל, הגיע באחרונה לביקור במאורת הנמר. הוא סיפר לי שבחודשים האחרונים הפכה SUSE לחברה עצמאית לאחר שנים של פעולה במסגרת תאגידי תוכנה ענקיים, והפכה להיות אחת מחברות הקוד הפתוח העצמאיות הגדולות בעולם.

ברץ ואני שוחחנו על המיקוד של החברה בעולמות הקוד הפתוח. הוא אמר כי "הרעיון שלנו הוא להמשיך ליצור את הפצות הלינוקס שלנו לצד פיתוח שירותי הניהול, האחסון והענן מבוססי הקוד הפתוח והמתקדמים יותר. הקוד הפתוח ניצח ועובדה זו יצרה מצב מעניין – מיקרוסופט מתגאה שהיא מריצה לינוקס, יבמ רכשה את רד-האט וכל תאגידי הענק העולמיים מנסים לבלוע את הקוד הפתוח לתוכם. בניגוד אליהם, אנחנו חברה עצמאית, שיוצרת הפצות לינוקס וטכנולוגיות קוד פתוח אחרות".

"94% ממערכות ה-SAP HANA בישראל רצות על SUSE"

SUSE מפתחת ותומכת במערכות מבוססות לינוקס לסביבות קריטיות ולארגונים, לרבות ל-SAP HANA. ברץ ידע לספר לי ש-94% ממערכות אלה רצות על גבי הפצות הלינוקס של SUSE ושעשרות ארגונים, בהם משרדי ממשלה, גופים ביטחוניים וחברות גדולות בישראל, עברו באחרונה למערכות ההפעלה שלה, בעיקר בשל התאימות שלהן למערכת מבית סאפ. עוד מפתחת החברה מערכות ניהול (SUSE Manager), מערכות אחסון מבוסס תוכנה (SES) ומערכות קונטיינרים כשירות (CaaSP) המבוססות על קוברנטיס.

"אם בעבר, קוד פתוח סימל סוג של חופש, ואת היכולת להחליף ספקים וליצור תחרות בשוק, כיום אנחנו רואים שגם מי שמספקים קוד פתוח מתחילים לסגור את התוכנות. פתאום רמת התאימות יורדת ודברים הופכים קשיחים יותר", אמר ברץ. "ב-SUSE, המערכות בנויות כך שאפשר לעבוד עם כולם. רוצה לנהל ענן עם מכונות של אובונטו ורד-האט? SUSE Manager תנהל את זה. רוצה לאחסן ולהתחבר למערכת ניהול אחרת? אנחנו תומכים. הסיפור הוא להישאר פתוח ותחרותי. אם תרצו אותנו – תמשיכו, ואם לא – אין כל בעיה לחבר למערכות שלנו ספקים אחרים ולתת לכולם לעבוד יחד".

לסיכום הוא ציין כי "המשימה שלנו היא לקחת את פתרונות הקוד הפתוח, שלפעמים קשים לעיכול, ולאפשר לכל ארגון לעשות בהם שימוש. חזרנו לישראל לפני שלוש שנים וכעת, השמיים הם הגבול".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים