שי ורדי ימונה לתפקיד מנמ"ר ישראכרט

ורדי, המשמש כסגן נשיא לפתרונות פיננסיים בסופרקום, ימלא את מקומו של רונן זרצקי, שפרש לאחר 10 שנים ● הוא צפוי להמשיך את המדיניות של קודמו - שילוב מלא של הטכנולוגיה לטובת הצרכים העסקיים של הארגון

שי ורדי. ימונה בקרוב למנמ"ר ישראכרט. צילום: קובי קנטור

שי ורדי ימונה בקרוב לתפקיד מנמ"ר ישראכרט במקומו של רונן זרצקי, שהודיע לפני כחודשיים על כוונתו לפרוש לאחר 10 שנות עבודה בחברה – כך נודע לאנשים ומחשבים.

ורדי אותר כמועמד מוביל מתוך שורה ארוכה של בכירים בתעשייה שהגישו את מועמדותם לתפקיד זה. הוא כיהן במשך 10 שנים בבנק דיסקונט, מתוכן שימש כשלוש שנים בתפקיד המנמ"ר. הוא הגיע לבנק מהמשטרה. מאז 2014 הוא משמש כסגן נשיא לפתרונות פיננסיים בסופרקום – חברה ישראלית המתמחה בתעודות זהות ודרכונים חכמים, ונחשבת לאחת המניות החמות בשוק. לפני כחודשיים רכשה החברה את סייפנד הישראלית תמורת שישה מיליון דולר.

יצוין כי ישראכרט היא חברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל, עם מחזור הכנסות שעמד ב-2015 על 1.5 מיליארד שקלים. ד"ר רון וקסלר משמש כמנכ"ל החברה.

לא נמסרה תגובת ישראכרט.

המטרה: מנהל בעל אוריינטציה עסקית

גורמים בענף מעריכים שאחד הקריטריונים לבחירת המחליף הוא מנהל בעל אוריינטציה עסקית. תכונה זו אפיינה את שלושת המנמ"רים שפרשו מחברות האשראי: לצד זרצקי פרשו באחרונה, בסמיכות זמנים מקרית, אשר רשף מלאומי קארד, ורונן הורוביץ, שפרש מכאל לטובת תפקיד מנמ"ר הבורסה.

לאומי קארד בחרה במאיר אהרוני למנמ"ר החברה. אהרוני הגיע לתפקיד מפרטנר, שם כיהן כמנמ"ר במקום רונית רובין, שפרשה בינתיים גם היא, ולפני כן עסק בתפקידי ניהול בתחומי הפיתוח והאסטרטגיה. כאל טרם בחרה מנמ"ר ומקורות בשוק מעריכים שהחברה בודקת בימים אלה את מינויו של מועמד פנימי.

רונן זרצקי, סמנכ"ל הטכנולוגיות הפורש של ישראכרט. צילום: ניב קנטור

רונן זרצקי, סמנכ"ל הטכנולוגיות הפורש של ישראכרט. צילום: ניב קנטור צילום: ניב קנטור

ורדי צפוי להמשיך את המדיניות אותה הוביל זרצקי, המבוססת על שילוב מלא ורתימת הטכנולוגיה לטובת הצרכים העסקיים של הארגון. המנמ"ר החדש, כמו קודמו, מביא איתו ניסיון ניהולי לא רק מהחיים האזרחיים אלא גם ממערכות ציבוריות-ממשלתיות גדולות: במקרה של ורדי מדובר במשטרה ובמקרה של זרצקי – מצה"ל.

זרצקי טרם החליט על המשך דרכו בענף ובראיונות שנתן לאחר הודעתו רמז על כיוונים שונים אותם הוא בוחן: לפנות לתחום הסטארט-אפים או לתפקיד מנכ"ל של אחת החברות בשוק, כחלק מתפיסתו שלפיה למנמ"ר יש את כל הכישורים לכהן כמנכ"ל. הוא סירב להגיב על הידיעה.

יצוין כי הודעות הפרישה – בעיתוי קרוב אך מקרי – של שלושת המנמ"רים יצרו זעזועים בהנהלות חברות האשראי, שמבוססות כולן על טכנולוגיה ומחשוב. הן הגדילו את חוסר הבהירות לגביהן, במיוחד על רקע שינויים רגולטורים שבנק ישראל דוחף אליהם: הפרדה מוחלטת של הבנקים מבעלות על חברות האשראי והכנסת חברה נוספת לשוק מערכות הסליקה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שמעון

    אני מקווה שהחדש לא יאכזב. רונן משאיר אחריו הרבה עשיה והישגים לא מבוטלים. קשה להכנס לנעליים כאלה, גם עם רקורד של הצלחות.

אירועים קרובים