סוף לעידן שני המנכ"לים בסאפ: ג'ים סנבה יפרוש וביל מק'דרמוט יישאר המנכ"ל היחיד

אחרי שלוש שנים וחצי של פעילות משותפת, סנבה יעבור, לבקשתו, למועצת המנהלים של החברה ● הוא אמר ש-"לאחר יותר מ-20 שנים בסאפ אני רוצה לעבור לפרק הבא בקריירה שלי ולהיות קרוב יותר למשפחתי" ● המהלך כפוף לאישור מועצת המנהלים של החברה, שתתכנס במאי 2014

עידן שני המנכ"לים של סאפ (SAP) עתיד להסתיים בשנה הבאה וביל מקדרמוט צפוי להישאר יחיד בתפקיד. המהלך צפוי לקרות לאחר שהמנכ"ל המשותף, ג'ים הגמן סנבה, יצטרף למועצת המנהלים, בכפוף לתוצאות הצבעה של בעלי המניות שתיערך במאי 2014. הדברים הוחלטו בישיבה שערכה מועצת המנהלים של סאפ אמש (א').

סנבה, יליד דנמרק, אמר כי "לאחר יותר מ-20 שנים בסאפ החלטתי שהגיעה העת לעבור לפרק הבא בקריירה שלי ולהיות קרוב יותר למשפחתי". דניאל ריינהרדט, דובר החברה, מסר שבמהלך החודשים הקרובים יוחלט על אופן החלוקה של תחומי האחריות של סנבה.

סנבה ומקדרמוט החליפו יחדיו בפברואר 2010 את ליאו אפותקר, שפרש לאחר שלא הצליח להגדיל את הכנסות החברה והמרמור של העובדים והלקוחות גבר. במשך שלוש שנים וחצי השקיעו שני המנכ"לים המשותפים יותר מ-14 מיליארד דולרים ברכישות, על מנת להניח יד על טכנולוגיות ענן וניידות ולקדם את מסד הנתונים מפיתוח עצמי של החברה. השער של מניות סאפ עלה במהלך כהונתם ב-70% ומדובר כיום באחת החברות הגרמניות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר.

עם זאת, מהדו"חות האחרונים שפרסמה סאפ עולה, כי היה זה הרבעון השני ברציפות שבו החברה לא עמדה בתחזיות האנליסטים ביחס למכירת רישיונות לתוכנה – אחד המדדים החשובים להכנסות עתידיות, ותלתה את ההחמצה בירידה בביקושים באסיה. על פי נתונים של גרטנר (Gartner), בשנה שעברה עקפה Salesforce.com בראשונה את סאפ והפכה לספקית הגדולה ביותר של פתרונות לניהול קשרי לקוחות.

לדברי ריינהרדט, הכינוס אמש של מועצת המנהלים של סאפ בוצע במיוחד לבקשתו של סנבה, כדי לדון בשינויים בהנהלת החברה. השינוי כפוף לאישור של לפחות 25% מבעלי המניות של סאפ. יצוין שיושב ראש החברה, האסו פלטנר, אוחז ב-10% ממניותיה והוא המשקיע הגדול ביותר בה. הוא אמר, כי "כעת נוכל ליהנות מהניסיון והמרץ של ג'ים במועצת המנהלים של סאפ ולדעת שהחברה נמצאת בידיים הטובות של ביל".

בעקבות ההודעה על השינויים בצמרת סאפ ירד השער של מניות החברה בבורסה של פרנקפורט בכ-1.2%. מאז תחילת השנה הוא ירד ב-9%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים