תתחילו להתרגל: סנאפצ'ט הופכת לסנאפ

החברה שהפכה פילטרים בווידיאו לנחלת הכל רוצה לבנות יותר מסתם תוכנה בעבור ניידים, להתרחב ואפילו לצאת בהנפקה ראשונה לציבור ● במסגרת השינויים היא מציגה משקפי מצלמה מגניבים במיוחד

לא הרעיש עולמות. הדגם הראשון של ה-Spectacles של סנאפ. צילום: אתר החברה

נעים להכיר – Spectacles הוא שמם של משקפי שמש פאנקיים ומלהיבים, הכוללים מצלמת וידיאו אלחוטית מובנית. מוצר החומרה החדש מגיע אלינו מאותו מקור שממנו קיבלו גולשים רבים בחודשים האחרונים כתרי פרחים, עיניי כוכבים, לשון כלב מלקקת ועוד מני הגנבות שהתלבשו על סרטוני וידיאו אשר צולמו והועלו לרשת החברתית הכובשת – סנאפצ'ט (Snapchat).

כעת, לאחר שההתעניינות בה כבר הפכה לברורה ולמוכחת, החליטה החברה שהגיע הזמן לצאת אל מחוץ לניידים. בסוף השבוע הודיעה סנאפצ'ט על רישום שם חדש ובישרה לעולם שהחברה תכונה מעתה סנאפ (.Snap Inc). בנוסף בישרה סנאפ על מוצר החומרה הראשון בתולדותיה. החברה כינתה את המשקפיים החדשים "סוג חדש לחלוטין של מצלמה", וזאת משום שהמצלמה מתעדת קטעי וידיאו מ"נקודת המבט האנושי".

"תארו לעצמכם את אחד הזיכרונות האהובים עליכם. מה היה קורה אם יכולתם לחזור ולראות את הזיכרון הזה בדרך שבה חוויתם אותו? לכן בנינו את Spectacles", כתבה החברה בהודעה השיווקית שפרסמה בבלוג שלה.

מצלמת פרח קטנה בפינה השמאלית של המשקפיים

למצלמה, שנראית כקישוט בדמות פרח קטן בפינה השמאלית של המסגרת המסוגננת של המשקפים, יש שדה של 115 מעלות, שהוא רחב יותר מזה של מצלמת סמארטפון רגילה. הגאדג'ט – שככל הנראה ייקרא Specs, בקיצור – יש יכולת להקליט עד 30 שניות של וידיאו בכל פעם. בזמן ההקלטה האורות על ומחוץ למסגרת נדלקים על מנת לאפשר לאנשים אחרים לדעת שהם מצולמים.

את הסרטונים ניתן להעלות ישירות מהמשקפיים אל חשבון הסנאפצ'ט של המשתמש, לתיקיית Memories, באמצעות בלוטות' (Bluetooth) או Wi-Fi. הסרטונים מאוחסנים גם על משקפי השמש, כך שאין אפילו צורך שהנייד יימצא בקרבת מקום בעת ההקלטה.

משקפי השמש מגיעים במחזיק משקפיים נטען, שיכול לספק להם אורך שימוש בן שבוע אחרי טעינה מלאה. המשקפיים עצמם יכולים להספיק ליום שלם בטעינה אחת. התענוג הלא זול – מחיר המשקפיים 130 דולר – ישווק בכמויות מוגבלות מאוחר יותר בסתיו, בשלושה גוונים: שחור, כחול וקורל.

מבדלת את עצמה מהמוצרים לקראת הנפקה

סנאפצ'ט, שהושקה לפני חמש שנים ומוערכת בכ-22.7 מיליארד דולרים כיום, דחתה הצעת רכישה בגובה שלושה מיליארדי דולרים שהציעה לה פייסבוק (Facebook) בשנת 2013, ויש לה תכניות לצאת בעתיד הלא רחוק בהנפקה ראשונה לציבור.

בפוסט בבלוג נפרד הסביר מייסד החברה, אוון שפיגל, למה הושמטה המילה "לשוחח" (chat) משם החברה. לדבריו, "כאשר רק התחלנו זה היה הגיוני שנקרא לחברה שלנו סנאפצ'ט, כי זה היה המוצר היחיד שלנו! עכשיו כשאנחנו מפתחים מוצרים אחרים, כמו Spectacles, אנחנו צריכים שם שמתאים ליותר ממוצר אחד בלבד".

מאחורי השינוי הזה עומדת גם הפעם חשיבה עסקית רצינית, כיוון שמטרתו היותר מהותית היא להקל על אנשים להבחין בין החברה לבין שירותיה. כך למעשה, השם של האפליקציה יישאר זהה, אבל אם אנשים ירצו לחפש חדשות על החברה באופן ספציפי, הם יצטרכו לחפש אחר השם החדש, סנאפ.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים