"בעולם האינטרנט של הדברים, הלקוח במרכז והוא פרו-אקטיבי"

כך אמרה ד''ר יעל דובינסקי, מנהלת תחום אג'ייל ואינטרנט של הדברים ב-נס ● לדבריה, "חשוב שמקבלי החלטות בארגונים ישאלו את עצמם: 'מה לארגון שלי ולמהפכת האינטרנט של הדברים הבאה?'"

ד''ר יעל דובינסקי, מנהלת תחום אג'ייל והאינטרנט של הדברים, נס. צילום: ניב קנטור

"בעולם האינטרנט של הדברים, הלקוח הוא במרכז, הוא פרואקטיבי והוא קובע מה הוא צורך וממי". כך אמרה ד"ר יעל דובינסקי, מנהלת תחום אג'ייל והאינטרנט של הדברים, נס.

ד"ר דובינסקי דיברה באירוע "האינטרנט של הדברים", IoT.con. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ב'), באולם אירועים LAGO, ראשון לציון. את הכנס הנחו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, ואילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט.

בעבר, אמרה ד"ר דובינסקי, "הלקוח היה נקודה ברשת, למשל במפת הצריכה של חברת חשמל. כיום הלקוח הוא במרכז, הוא פרואקטיבי, הוא מבקש לצרוך את החשמל לפי התעריף ברשת בה מעוניין". כך, אמרה, "דבר זה לא היה קיים פעם. כיום, הלקוח Prosumer – היתוך מילים של 'לקוח' ו'פרואקטיבי'. ככזה הוא זה שמחליט איך ומה לצרוך – וממי".

צילום ועריכת וידיאו: יוסי ציפקיס

"האינטרנט של הדברים הוא המהפכה הבאה", אמרה ד"ר דובינסקי. "הוא יוצר מצב של הוספת חיישנים ויכולות חישוב ועיבוד לאובייקטים שונים, וחיבורם לרשת האינטרנט. הדבר מביא לאיסוף מידע בזמן אמת, עיבוד שלו ושינוע שלו לטובת יישומים שונים. בדרך זו מתקבל ערך מוסף לתהליכים העסקיים".

ד"ר דובינסקי הביאה נתונים שונים, לפיהם עד סוף העשור, היקף האובייקטים המקושרים יעמוד על יותר מ-20 מיליארד, נתון המשקף גידול של יותר מפי שלושה לעומת היקפם השנה.

התחום, ציינה ד"ר דובינסקי, מורכב מכמה שחקנים, המשלבים חומרה ותוכנה: מפתחי התקנים שונים לאיסוף מידע, ספקיות התשתיות, מחשוב ותקשורת, ולצידם, יצרניות הרכיבים, כדוגמת המחשוב הלביש, בוני פלטפורמות לתכנון, מידול ופיתוח של סוגי האינטרנט של הדברים ומפתחים ובודקים של יישומים שונים בתחום".

נס, אמרה ד"ר דובינסקי, "פועלת בעולם יישומי האינטרנט של הדברים, עם מתודולוגיה וכלים, הטמעת תשתיות, פיתוח פרויקטים, ויכולות בדיקה ותקפות של יישומים". היא הוסיפה כי "נס כבר מעורבת בפרויקטים של BI ואינטרנט של הדברים בשיתוף פעולה עם Comply בתחום של ולידציה (תיקוף) עם אתגרי בדיקתיות של החלק המחשובי בישומים אלה".

לדברי ד"ר דובינסקי, "נס משתפת פעולה עם חברות דוגמת יבמ (IBM) ומיקרוסופט (Microsoft), כדי לערוך פרויקטים משותפים. זה נעשה בהטמעת כלים ותמיכה בפרויקטים, באמצעות חטיבות הפיתוח והבדיקות של החברה".

"נס חושפת ללקוחות הארגוניים את כלל האפשרויות כיום בעולם האינטרנט של הדברים", סיכמה ד"ר דובינסקי, "וביחד עימם מובילה סיעור מוחות, כדי להבין מה יעשה האינטרנט של הדברים לתהליכים העסקיים שלהם, ומה ניתן לנצל לטובת הארגון. האינטרנט של הדברים זו המהפכה הבאה וחשוב שמקבלי החלטות בארגונים ישאלו את עצמם: מה לארגון שלי ולמהפכת האינטרנט של הדברים הבאה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים