מנכ"ל וריזון: שוקל לרכוש את יאהו

לדברי לואל מק'אדם, האסטרטגיה כוללת שלוש רגליים: לפעול בעולם רב-הקישוריות, להיות בעלים של פלטפורמות המניעות את תעבורת האינטרנט לכיוונה ולהחזיק בערוצי תוכן התומכים בכך

לואל מק'אדם, מנכ''ל ויו''ר וריזון. צילום: ויקיפדיה

וריזון (Verizon) שוקלת לרכוש את יאהו (Yahoo).

לואל מק'אדם, מנכ"ל ויו"ר החברה, התראיין בסוף השבוע בתכנית "Mad Money" של ג'ים קריימר, גורו ההשקעות ואנליסט המניות של רשת החדשות CNBC. מק'אדם אישר כי החברה שוקלת לרכוש את ענקית החיפוש המדשדשת.

מק'אדם הודיע בעבר כי האסטרטגיה של החברה כוללת שלוש רגליים: לפעול בעולם רב-הקישוריות, להיות בעלים של פלטפורמות המניעות את תעבורת האינטרנט לכיוונה, ובהתאם – גם להחזיק בערוצי תוכן התומכים בכך.

כאשר קריימר שאל את מק'אדם האם וריזון תשקול את הוספת יאהו לאסטרטגיה שלה, הוא השיב כי "אנחנו צריכים להבין את המגמות. אבל במחיר הנכון, אני חושב שחיבור בין חלק מנכסי יאהו עם אלה של AOL וההנהלה שלנו – יהיה דבר טוב". במאי 2015, ורייזון רכשה את AOL בעבור 4.4 מיליארד דולר.

חלופות לאסטרטגיה הארגונית

דו"חות יאהו שפורסמו בשבוע שעבר איששו את מצבה הקודר של החברה, והעלו מחדש את השאלות לגבי האסטרטגיה של המנכ"לית מריסה מאייר. החברה הולכת ומצמצמת את מספר עובדיה, ופצחה בפיטורי ענק. לצד קיצוץ בהוצאות, החברה גם אמרה כי היא "שוקלת חלופות לאסטרטגיה הארגונית שלה", נוסח תאגידי מוסכם למכירת נכסים או לעסקת מיזוג (רכישה).

כחלק מהתמודדות עם המשבר שפוקד אותה, ועל רקע הדרישה להחליף את הנהגת יאהו ואת מאייר, העומדת בראשה – פרסום חדש הסעיר את החברה לפני כמה שבועות: על פי העיתונות הטכנולוגית בארצות ההברית, המורל של עובדי יאהו הוא כל כך נמוך, עד שהם לא מהססים לכנות את מאייר "אוויטה". זאת, בהדהוד לאווה פרון, אשתו לשעבר של חואן פרון, הרודן הארגנטיני, שהייתה ידועה בתשוקתה לכוח שלטוני וברצון לתהילה.

היו זמנים בהם מאייר נחשבה התקווה של ענקית החיפוש, הנמצאת בהתדרדרות רבת שנים. כאשר היא הגיעה ליאהו מגוגל (Google), קירות מטה החברה היו עטויים בפוסטרים עם תמונתה, בסגנון אלה של הקמפיין לבחירות של הנשיא ברק אובמה, עם הכיתוב "תקווה".

על פי הניו יורק טיימס (New York Times), מחקר שנערך בינואר האחרון העלה כי רק 34% מעובדי החברה מאמינים כי יש עוד סיכוי לשיפור. הפיטורים הצפויים בחברה, נכתב, יתווספו למספר ההולך וגדל של עובדים ובכירים שעזבו את החברה. כך, רק בשנה שעברה פרשו מיאהו כשליש מכוח העובדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים