מיקרוסופט חשפה שדרוג משמעותי למערכת ההפעלה חלונות פון 7

ענקית התוכנה הציגה אתמול את שדרוג המנגו למערכת ההפעלה המיועדת לטלפונים חכמים, הכולל למעלה מ-500 שיפורים ועדכונים, מה שאמור להקפיץ את גרסת מערכת ההפעלה ל-7.5 במקום ל-7.1 כמתוכנן ● מעבר לתכונות החדשות שכבר דלפו החוצה במהלך השבועות האחרונים, ביניהן השילוב של דפדפן אינטרנט אקספלורר 9 עם תמיכה רחבה ב-HTML 5 והיכולת לבצע ריבוי משימות אמיתי, הציגו אנשי החברה במשרדי ההנהלה הראשית ברדמונד שינויים בכל תחומי התפעול של הטלפון

ענקית התוכנה מיקרוסופט (Microsoft) הציגה אתמול (ג') באופן רשמי את שדרוג המנגו (Mango) למערכת ההפעלה חלונות פון 7 (Windows Phone 7) המיועדת לטלפונים חכמים. כפי שפורסם בשבוע שעבר, מדובר בעדכון גדול במיוחד, שלפי החברה כולל למעלה מ-500 שיפורים ועדכונים, מה שאמור להקפיץ את גרסת מערכת ההפעלה ל-7.5 במקום ל-7.1 כמתוכנן. המטרה של מיקרוסופט היא לכבוש נתח משמעותי יותר משוק מערכות ההפעלה לטלפונים חכמים בו שולטת כיום אנדרואיד (Android), מערכת ההפעלה מבית גוגל (Google).

מעבר לתכונות החדשות שכבר דלפו החוצה במהלך השבועות האחרונים, ביניהן השילוב של דפדפן אינטרנט אקספלורר 9 עם תמיכה רחבה ב-HTML 5 והיכולת לבצע ריבוי משימות אמיתי – מה שלטענת החברה ישפר את ביצועי מערכת ההפעלה וכן יאריך את זמן הסוללה – הציגו אנשי החברה במשרדי ההנהלה הראשית ברדמונד שינויים בכל תחומי התפעול של הטלפון.

בתחום התקשורת ניתן יהיה, לאחר העדכון החדש, לקבץ אנשי קשר למשבצות חיות במסך התחלה של חלונות, ואז לראות באותן משבצות עדכונים שוטפים, וגם להשתמש במשבצות הללו כדי לשלוח הודעות טקסט, דואר אלקטרוני או הודעות מיידיות לכל חברי הקבוצה בבת אחת. מהלך נוסף, צפוי יותר, הוא שילוב חזק יותר של הרשתות החברתיות בחיים היום יומיים של המשתמשים. כעת כרטיסי אנשי הקשר יכללו עדכונים מטוויטר (Twitter) ומלינקדאין (LinkedIn), וכן ניתן יהיה ליצור קשר מיידי עם החשבון בפייסבוק (Facebook), ואפילו אפשרות לתייג תמונות ולשלוח אותן לרשת. כמו כן ניתן יהיה להשתמש בתכונות טקסט-לדיבור ודיבור-לטקסט כדי לשלוח הודעות בלי להשתמש באצבעות.

בתחום היישומים, אחד השיפורים המשמעותיים הוא הפיכת המשבצות במסך ההתחלה למשבצות חיות כך שהן יציגו שינויי מידע, לפי דרישת המשתמש, גם מבלי לפתוח את המשבצות, כך שלמשל ניתן יהיה לקרוא הודעות מתזרים RSS גם מבלי לפתוח יישום ייעודי.

בגלישה באינטרנט, מעבר לשילוב הדפדפן החדש, תורגש, בין השאר, נוכחות רבה יותר של מנוע החיפוש בינג (Bing), שיספק גם תוצאות מקומיות.

"עם מנגו, טלפונים המבוססים על חלונות פון 7 יקבלו קפיצה משמעותית קדימה בהגדרת הדרך בה האנשים יתקשרו זה על זה וישתמשו ביישומים ובאינטרנט, ויעניקו תוצאות טובות יותר בפחות מאמץ", אמר אנדי לי, נשיא חטיבת עסקי התקשורת הניידת במיקרוסופט.

אבל במיקרוסופט יודעים שהדרך היחידה בה מערכת ההפעלה שלהם תצליח למשוך קהל תהיה דרך היישומים. בחברה מספרים שמאז שהושקה מערכת ההפעלה נוספו 17 אלף יישומים ל-Windows Phone Marketplace והחברה מציעה מהיום ערכת כלים חינמיים בשם Windows Phone Developer במטרה לעודד כתיבת יישומים למערכת הפעלה.

במהלך הצגת השדרוג מסרה מיקרוסופט שמערכת ההפעלה תהיה זמינה ב-16 שפות נוספות, אשר עברית אינה ביניהן, ושהיא חתמה על הסכמים עם פוג'יטסו, (Fujitsu), אייסר (Acer) ו-ZTE לייצור טלפונים שיהיו מבוססים על מערכת ההפעלה שלה, וזאת מעבר לשיתוף הפעולה המשמעותי עם נוקיה (Nokia).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים