אפל ספגה קנס שיא בסך 1.23 מיליארד דולר בצרפת

הענישה החריפה - בגין תכנית קביעת מחירים ● רשות התחרות הצרפתית טוענת כי ענקית הטכנולוגיה קשרה קשרים עם מפיצי גאדג'טים כדי לתאם מחירים ולהגביל תחרות ● אפל תערער על הקנס - הגדול ביותר שהוטל אי פעם על ידי הרגולטור הצרפתי

בגלל פגיעה בתחרות - אפל נקנסת קשות בצרפת. אילוסטרציה: BigStock

רשות התחרות הצרפתית, ה-L'Autorité de la concurrence, הודיעה היום (ב') כי הטילה על חברת אפל את הקנס הגדול ביותר שלה אי פעם – 1.1 מיליארד יורו, שהם 1.23 מיליארד דולר.

מהסוכנות נמסר כי הסיבה לקנס היא שענקית התקשורת האמריקנית תיאמה מחירים של מוצריה.

לדברי ה-L'Autorité de la concurrence, אפל הגבילה במכוון את האספקה וחייבה ביעילות מפיצים מקומיים, בעיקר את החברות טק דאטה ואינגרם מיקרו, לגבות את אותם מחירים כמו שלה בעבור גאדג'טים מתוצרתה, למשל iPad, וזאת במטרה להגביל תחרות במדינה.

חנות אפל בפריז. צילום: BigStock

חנות אפל בפריז. צילום: BigStock

הגוף הרגולטורי הצרפתי הרחיב כי אפל אילצה את משווקי הפרימיום הקמעונאיים של מוצריה לנקוב במחירים שהיו "מיושרים" למחירים שגבתה הענקית מקופרטינו בחנויותיה בפיזיות, או באינטרנט.

הרשות המפקחת על התחרות בצרפת קבעה לאחר בחינת הנושא כי אפל אשמה בהתנהגות אנטי-תחרותית כלפי רשת ההפצה והקמעונאות שלה. הדברים מגיעים במקביל לבדיקה מוגברת על ענקיות הטכנולוגיה האמריקניות על ידי הרגולטורים האירופאים, שהתעמקו בעמדת השוק החזקה של הענקיות, המס שהן משלמות וכיצד הן מגינות על פרטיות הצרכנים שלהן.

"אפל ושני הסיטונאים שלה הסכימו שלא להתחרות זה בזה ולמנוע מפיצים מלהתחרות זה בזה, ובכך לעקר את השוק הסיטונאי של מוצרי אפל", נאמר בהודעה של ה-L'Autorité de la concurrence.

יצוין כי מאז שמונתה לעמוד בראש רשות התחרות הצרפתית בשנת 2016, איזבל דה סילבה הפנתה עניין מיוחד לבחינת התנהלות ענקיות הטכנולוגיה האמריקניות, ביניהן גוגל, אותה קנסה הרשות הצרפתית ב-150 מיליון יורו בגין התנהלות מונופולית בפרסום בדצמבר 2019.

שתי הסיטונאיות שכבר הוזכרו לעיל, Tech Data ו-Ingram Micro, נקנסו בסכום של 76 מיליון יורו ו-63 מיליון אירו בהתאמה.

אפל אמרה בתגובה לבשורה כי תערער על החלטת הרשות והקנס הקשה.

אפל הוסיפה כי ההחלטה "מתייחסת לפרקטיקות מלפני למעלה מעשור, ומבטלת 30 שנות תקדים משפטי שכל החברות בצרפת מסתמכות עליו, בצו שיגרום לתוהו ובוהו עבור חברות בכל הענפים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים