האם ג'ק דורסי עומד להיות מסולק מהובלת טוויטר?

פול סינגר - תורם רפובליקני אמריקני משמעותי - רכש בכמיליארד דולר נתח משמעותי בטוויטר ● הוא מעוניין להשתלט עליה, להדיח את המנכ"ל ולערוך רפורמה בפלטפורמה ● אילון מאסק, מנכ"ל טסלה ויזם טכנולוגי משפיע ותזזיתי, קם להגנת דורסי

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר. צילום: Cellanr, מתוך ויקיפדיה

קרן הגידור אליוט מנג'מנט, שנמצאת בבעלות המשקיע פול סינגר – תורם משמעותי של הרפובליקנים והשמרנים בארה"ב – רכשה חלק נכבד מטוויטר

בלומברג ניוז היה הראשון לדווח כי אליוט מנג'מנט רכשה "חלק ניכר" מטוויטר, וכן על כך שהיא מתכננת לדחוף לשינויים ברשת החברתית, כולל להחלפת ג'ק דורסי, מייסד שותף ומנכ"ל החברה.

פול סינגר, תורם משמעותי של הרפובליקנים בארה"ב והבעלים של קרן הגידור אליוט מנג'מנט. צילום: וויקיפדיה

פול סינגר, תורם משמעותי של הרפובליקנים בארה"ב והבעלים של קרן הגידור אליוט מנג'מנט. צילום: וויקיפדיה

לאחר הפרסום על הרכישה, המוערכת בכמיליארד דולר, ועל כך שייתכן שהמשקיע האקטיבי קנה נתח הגון מהחברה במטרה להדיח את המנכ"ל – מניות טוויטר עלו ביותר מ-8% אתמול (ב'). עוד נמסר כי אליוט מנג'מנט מינתה ארבעה דירקטורים למועצת המנהלים של טוויטר, לאחר שפנתה למנהלים באופן פרטי וקיימה עימם דיונים.

לפי אנליסטים, משום שלטוויטר סוג מניות אחד בלבד, החברה חשופה יותר להשקעה פעילה ולהשתלטות, שלא כמו חברות היי-טק אחרות שאיחדו את כוח ההצבעה עם סוגים שונים של מניות.

השתלטות על פלטפורמה חברתית לצורך קמפיין הבחירות לנשיאות?

כאמור, סינגר, שהוא איש עסקים יהודי-אמריקני ומיליארדר, מוכר כמגה-תורם רפובליקני, שהתנגד בתחילה לדונלד טראמפ, בימים שבהם הוא רץ לנשיאות ארה"ב, אך מאז הפך לאוהד של הנשיא המכהן. יצוין כי סינגר הוא אדם מורכב המייצג מחד גישה כלכלית ימנית, אך מאידך פעיל למען זכויות הלהט"ב. כמשקיע הוא, על פי דיווחים שונים, לא ממש מעוניין עוד שדורסי יחזיק במושכות החברה.

סוכנות רויטרס מציינת כי טוויטר "היא אחת מחברות הטכנולוגיה האמריקניות המעטות המובלת, אך לא נשלטת, בידי אחד ממייסדיה". דורסי מחזיק רק כשני אחוזים מהחברה, מה שהופך אותו לפגיע בכל הנוגע לשאיפותיו של המשקיע האקטיבי סינגר.

דורסי, ששב והצהיר כי לרשת החברתית שהוא מנהל אין אג'נדה או השתייכות פוליטית כלשהי, הודה בעבר שרוב האנשים שנשכרים על ידי החברה הם מה שהאמריקנים מכנים 'שמאלנים'. "אני חושב שיותר ויותר חשוב לפחות להבהיר לאן אנחנו נוטים ופשוט להביע את זה. אני מעדיף לדעת למה מישהו מתלהם, ולא לנסות לפרש זאת באמצעות מעשיו", אמר דורסי בשנה שעברה בהתייחסו לאוריינטציה הפוליטית שלו ושל הפלטפורמה.

אבל הבחירות לנשיאות ארה"ב הולכות וקרבות, ובהתאמה משקיעים שרוצים לדחוף ענקיות טכנולוגיה כמו טוויטר, והנהלותיהן, לכיוון אהדה לעמדותיהם – כמו סינגר – יכולים בהחלט לנסות לפעול לקידום מצב שכזה. מה שמסביר אולי את המהלך שכבר התרחש ואת מה שעוד עתיד לקרות.

אילון מאסק – התייצב להגנת דורסי

מנכ"ל טסלה ויזם ההיי-טק המפורסם אילון מאסק, הגיב אתמול בציוץ לאירועים, ונתן רוח גבית לדורסי. "רק רוצה לומר שאני תומך בג'ק כמנכ"ל טוויטר. יש לו לב טוב", צייץ מאסק.

מאסק הוא משתמש מוביל בטוויטר, ונוהג לצייץ רבות אל 31.6 מיליון עוקביו בפלטפורמה. הוא ידוע כמי שמשתמש לעיתים קרובות בטוויטר בכדי לספר לעולם על פיתוחים גדולים בחברות שלו, ביניהן ניתן למנות לא רק את יצרנית המכוניות החשמליות טסלה, אלא גם את SpaceX המשלחת טילים לחלל, ואת החברה בעלת השם מקורי The Boring Company, שם מפתחים מאסק ואנשיו אמצעי תחבורה חכמים ולא שגרתיים (כמו נסיעה בשפופרות מהירות מתחת לאדמה).

יצוין גם שמאסק הסתבך לא פעם עקב השימוש שלו בטוויטר, כשהמקרה המפורסם ביותר התרחש ב-2018, והביא לכך שהיזם התזזיתי והשנוי במחלוקת ספג קנס אישי בסך 20 מיליון דולר, ו"סידר" גם קנס באותו סכום לטסלה, לאחר שצייץ כי היא השיגה מימון בכדי להפוך לחברה פרטית. טסלה והרשות לניירות ערך האמריקנית, ה-SEC, הגיעו להסכם על הקנסות וכן על כך שמאסק יפרוש מתפקיד יו"ר יצרנית המכוניות החשמליות שייסד, עקב פרשיית הציוץ בעניין הפרטת החברה, שהביא להטעיית המשקיעים ולחשדות שהדברים נעשו במכוון על ידי המיליארדר.

כדאי לשים לב כי כמו מאסק, גם דורסי מוביל יותר מחברה אחת. הוא משמש הן כמנכ"ל טוויטר והן ממנכ"ל את חברת תשלומי המובייל סקוור. אפשר שהרצון של סינגר להיפרד ממנו אינו בהכרח עניין פוליטי אלא החשש מהתפקידים הכפולים שלו, כמו גם מהתכנית המוצהרת שלו לעבור לאפריקה לפחות לחצי שנה במהלך השנה הנוכחית.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים