ג'ק דורסי מנכ"ל טוויטר התאהב באפריקה – יעבור אליה לכחצי שנה

הוא חזר זה עתה מהיבשת השחורה מוקסם, אחרי שבמשך נובמבר בילה בה ונפגש עם יזמים רבים - בעיקר בתחום הביטקוין והבלוקצ'יין ● כעת בישר לעוקביו ברשת המצייצת בכוונתו לשוב לזמן ארוך יותר למקום שלדבריו "יגדיר" את עתיד מטבע הקריפטו

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר. צילום: Cellanr, מתוך ויקיפדיה

בחודש שעבר הודיע המייסד השותף ומנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי, שיבלה את כל נובמבר באפריקה. דורסי בישר כי בכוונתו לבקר בארבע מדינות – אתיופיה, דרום אפריקה, ניגריה וגאנה – כחלק מסיבוב הקשבה ולמידה שלו ברחבי היבשת. וכך עשה.

אתמול (ד') פרסם דורסי ציוץ פרידה מאפריקה – שבה התאהב במהלך ביקורו, אם להסתמך על ציוציו בנושא – ובו בישר כי בשנה הבאה יעבור להתגורר ביבשת השחורה לפרק זמן של שלושה עד שישה חודשים.

"אפריקה תגדיר את העתיד (במיוחד את זה של הביטקוין!)"

דורסי צייץ: "עצוב לעזוב את היבשת לעת עתה. אפריקה תגדיר את העתיד (במיוחד את זה של הביטקוין!). לא ברור לי איפה, אבל אני אגור כאן 3-6 חודשים באמצע 2020. אסיר תודה שהצלחתי לחוות חלק קטן ממנה".

על אף שהוא יותר מכל מזוהה עם הרשת החברתית המצייצת, דורסי גולש גם לתחומים אחרים והקים חברת פינטק בשם סקוור, ולפיכך בביקורו באפריקה הגיע לא רק לחממות טכנולוגיה, אוניברסיטאות וחברות היי-טק סטנדרטיות, אלא גם נפגש עם יזמים אפריקנים שחלקם חובבי ביטקוין וקריפטו.

מנכ"ל טוויטר תומך במטבעות הווירטואליים כבר מזה זמן רב. באוקטובר 2019 השקיע בקוינליסט – חברה המסייעת לחברות נכסים דיגיטליים לנהל את מכירות האסימון שלהן. דורסי שם את כספו גם בחברת מעבדות לייטנינג, העוסקת בשיפור המהירות והסקלביליות של רשתות בלוקצ'יין. החברה שכרה מהנדסים ומעצבים שיעבדו על פיתוחי קוד פתוח למערכת האקולוגית של הביטקוין, כך דיווח בזמנו Decrypt.

איך זה להיות יזם באפריקה?

כבר ב-2018 החל דורסי לאפשר סחר בביטקוין באפליקציית ה-Cash של סקוור. וכעת, במהלך ביקורו בלגוס שבניגריה, קיים מפגש פתוח של שאלות ותשובות במשרדי חברת טק פוינט.

 

עוד באותו מפגש הפתיע דורסי את הקהל המקומי כשאמר שבכוונתו לשוב לאפריקה בשנת 2020, אך למשך תקופה ארוכה יותר, במטרה לקבל פרספקטיבה טובה של איך זה להיות יזם באפריקה.

"אני רוצה להבין את האתגרים של הקמת חברה כאן ולמצוא דרך שאוכל לתמוך בכך", אמר דורסי, לפי דיווח של טק פוינט. "אני רוצה לגור כאן שלושה עד שישה חודשים בשנה הבאה, במשרה מלאה, בלי לנסוע", ציין.

נוסף לבשורה הזו, דורסי עדכן את הקהל כי בכוונתו להעסיק ניגרים שיעבדו מרחוק בעבור טוויטר, בהדגישו כי כרגע אין מספיק משתמשי טוויטר בניגריה.

"ויפאסנה – הדבר הכי קשה והכי טוב שאני עושה למען עצמי"

מעניין לציין שלא רק עיסוקים בביזנס היו מנת חלקו של מנכ"ל טוויטר בביקור האפריקני שלו. כחלק מהחודש שבו שהה באפריקה, דורסי – הידוע גם בזכות אורחות חייו המתפרשים כ"תמהוניים", שכוללים בין השאר הסתפקות בארוחה אחת ביום, ושללא ספק שונים מאלו של חבריו קברניטי ענקיות הטכנולוגיה – השתתף בסדנת ויפאסנה במשך 10 ימים.

"סיימתי את יום הוויפאסנה השלישי שלי מתוך עשרה בדהמה פטקה שבדרום אפריקה. זה ממשיך להיות הדבר הכי קשה והכי טוב שאני עושה למען עצמי. אסיר תודה לכל אלה שמאפשרים לי לפנות זמן לזה. ותודה לפטקה על כך שהיה כל כך מדהים", הוא צייץ.

דהמה פטקה (Dhamma Pataka – שפירושו 'דגל של דממה'), הוא מרכז הוויפאסנה הראשון שהוקם באפריקה. הוא שוכן על שטח של 7.5 דונמים שכולו שופע עצים ומים, וממוקם בין רכס הרים מרשים שלו פסגה ידועה. האתר נמצא במרחק של 130 ק"מ מקייפטאון. לדברי דורסי, אמבטיה קרה כקרח בבוקר "פותחת" את מוחו, ואז הוא יכול להתמודד עם כל אתגר, בזמן ש"סאונה" חמה בת 15 דקות בערב, ואחריה אמבטיית קרח נוספת בת שלוש דקות, מרגיעים אותו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים