"הטרנספורמציה הדיגיטלית מניעה את מגמת מחשוב הקצה"

כך אמר רוברט מק'קרן, סגן נשיא בכיר לתפעול באזור אירופה, APC מבית שניידר אלקטריק, שביקר באחרונה בישראל ● לדבריו, "מחקרים מעלים כי ארגונים ישקיעו גלובלית יותר מ-650 מיליארד דולרים בכל שנה עד 2024, במאמץ לבצע טרנספורמציה דיגיטלית"

רוברט מק'קרן, סגן נשיא בכיר לתפעול באזור אירופה, APC מבית שניידר אלקטריק. צילום: יח"צ

"ארגונים בכל מגזרי התעשייה עוברים טרנספורמציה דיגיטלית, על מנת להיות יותר יעילים, חדשניים ורווחיים. אלא שהמהלך מלווה בתג מחיר גבוה מאוד. אחת המגמות שתושפענה מהמימוש ההולך וגדל של הטרנספורמציה הדיגיטלית היא מחשוב הקצה, שצפוי לגדול", כך אמר רוברט מק'קרן, סגן נשיא בכיר לתפעול באזור אירופה, APC מבית שניידר אלקטריק.

מק'קרן, שביקר באחרונה בישראל, אמר בראיון לאנשים ומחשבים כי "מחקרים מעלים שארגונים ישקיעו גלובלית יותר מ-650 מיליארד דולרים בכל שנה עד 2024, במאמץ לבצע טרנספורמציה דיגיטלית. המנועים מאחורי הוצאות אלו כוללים כמה טכנולוגיות: IoT, איסוף נתונים ממכונות וחיישנים הפועלים בארגון; ביג דטה, טיפול בעתק הנתונים שחברות יכולות לכרות ממנו את ההזדמנויות העתידיות שלהם; ובינה מלאכותית ולימוד מכונה, שהם קריטיים בהבנת המידע וזיהוי ההזדמנויות".

"מגמות אלו", הסביר, "גורמות לצורך ביותר ויותר כוח עיבוד ואחסון מידע, כשחלק ממשאבי מחשוב אלו צריכים להיות קרובים למקור בו נוצר המידע, או לאותם עובדים שמשתמשים בו. מתוך סך הנתונים שהארגון מייצר, חלק ניכר נמצא בעמדות הקצה, ושם נדרש להיות מטופל. מגמות אלו מניעות את הביקוש לבניית אתרי מחשוב בקצוות הארגון, Edge Computing – מחשוב קצה".

לדבריו, "אף שאין קשר בין מחשוב הקצה ובין הדטה סנטרים – עדיין אתרי מחשוב הקצוות יידרשו לספק דרישות ביצועים, אמינות, יעילות והגנה. כיוון שהם ימוקמו פעמים רבות במקומות בהם אין כוח אדם טכנולוגי מיומן, הם יגררו דרישות מסובכות: לרמות גבוהות של אוטומציה וניהול מרחוק, להקמה מהירה, בעלויות סבירות, ולתפעול פשוט".

מיקרו דטה סנטר

"המענה", הסביר מק'קרן, "הוא במערכת שהתשתיות שלה משולבות באופן עמוק והדוק, Hyper Convergence – המשלבת שרתים, אחסון, רישות ותוכנה במארז מדף אחד, שמיוצר עם תשתיות חשמל וקירור. באחרונה השקנו מיקרו דטה סנטר 6U Wall Mount – מארז קטן, לאתרים קטנים, עם יכולות של דטה סנטר לכל דבר. הוא ניתן לתלייה, כולל מסנן אבק, ומיועד לסביבות בהן אין כלל אנשי IT שיתחזקו. שילוב עם תוכנה לניטור ואבטחת האתרים שבקצוות – עונה על הצורך במימוש מושכל של מחשוב קצה".

הוא ציין כי "מיקרו דטה סנטר עדיף על פני שרת, זהו דטה סנטר מאובטח, עמיד לנפילות, בעל שרידות וכל התכונות התפעוליות של דטה סנטר. הוא עונה לצורך לספק במהירות ובהתאמה אישית פתרון למקומות מרוחקים, למשל סניף של בנק, או רשת מזון מהיר – או אוניה בלב ים, עם חוויית משתמש זהה לעובדים".

מק'קרן משמש גם במקביל מנהל ערוצים גלובלי בחברה. לדבריו, "השוק הישראלי הוא שוק חשוב עבורנו. הוא מאמץ מוקדם של טכנולוגיות, מה שמאד מתאים לנו, והוא מצוי בצמיחה, בין השאר במגזרי הציבורי והפיננסי. זה שוק שאנו משקיעים בו, כי הוא משמעותי עבורנו"

איתן אלי, מנהל פעילות APC, שניידר אלקטריק ישראל. צילום: דני שביט

איתן אלי, מנהל פעילות APC, שניידר אלקטריק ישראל. צילום: דני שביט

איתן אלי, מנהל פעילות APC, שניידר אלקטריק ישראל, הוסיף כי "הפעילות ב-2019 בתחום תשתית הקצה קרמה עור וגידים. השנה נחווה גידול בהיקף הפעילות, בשל הבשלה של היכולות והפנמה לאן תחום מחשוב הקצה הולך ומה היתרונות שלו".

"הפעילות בדטה סנטר", סיכם מק'קרן, "דורשת כמה יכולות שהן סותרות לעתים: יעילות תפעולית, ניהול שליטה ובקרה גם מרחוק, עבודה במחיר כלכלי סביר, אבטחת מידע ברמה גבוהה על כל החלקים – וגם, ולא פחות חשוב, מנהל התשתיות או מנהל הדטה סנטר צריך לפעול כשהוא מוטה עסקית. אנו עוזרים ללקוחות הארגוניים לתפעל את מערכי ה-IT שלהם תוך מענה לכלל האתגרים הללו". 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים