"אנחנו נמצאים בתקופה של דרוויניזם דיגיטלי"

את האנלוגיה המעניינת הזו, ועוד תובנות על הנדרש מארגונים בעידן הדיגיטלי, הציג דניאל מלכה, מנכ''ל יבמ ישראל, באירוע שערך הסניף הישראלי של הענק הכחול, לציון 70 שנות פעילות החברה בארץ, ביום ה' האחרון

דניאל מלכה, מנכ''ל יבמ ישראל. צילום: ניב קנטור

"אנחנו נמצאים בתקופה מאוד ייחודית, שיש המגדירים כדרוויניזם דיגיטלי. זו תקופה שבה הטכנולוגיה והחברה משתנות בקצב מהיר יותר מהארגונים. כמו בתיאוריה של דרווין, לא החזק או הגדול הוא שישרוד, אלא זה שיודע להתאים עצמו, ולהשתנות בקצב הנדרש", כך אמר דניאל מלכה, מנכ"ל יבמ ישראל.

מלכה דיבר בפתח אירוע שערך הסניף הישראלי של הענק הכחול, לציון 70 שנות פעילות החברה בארץ. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים ובהנחיית השדרן טל ברמן, התקיים ביום ה' האחרון ב-High End בתל אביב.

"הדרוויניזם הדיגיטלי", אמר מלכה, "דורש מנהיגות אמיצה, שתוביל להטמעת דור חדש של פלטפורמות עסקיות, שיאפשרו לארגון להיות אדפטיבי, גמיש וזריז". לדבריו, "השלב הראשון בדיגיטל הארגוני ענה לדרישות מבחוץ – של הצרכנים שציפו לשירותים דיגיטליים ולאפליקציות חדשניות. אלא שנוצר מצב של 'איים דיגיטליים', בלא חשיבה כוללת, עסקית, חוצת-מחלקות, ובלא זמן התגובה שהצרכן ציפה לו".

"הדור הבא של הדיגיטל", ציין מלכה, "מסתכל על הארגון כולו. מניעה אותו מחשבה פנים ארגונית, הנשענת על דטה ובינה מלאכותית ומשלבת אותן בהגדרה מחדש של התהליכים העסקיים. זה דורש טרנספורמציה של מערכות הליבה, מעבר של יישומים קריטיים לארכיטקטורת ענן היברידי, ושילוב קונטיינרים ומיקרו-שירותים".

לדברי מלכה, "מחקר שערכה יבמ בקרב יותר מ-2,000 מנכ"לים בעולם העלה שרק 28% מהם נמצאים בתהליך חשיבה שכזה. אין שאלה: כל ארגון צריך להיערך עכשיו לדור הבא של הדיגיטל".

לפי מלכה המנהיגות האמיצה אמורהה להוביל "להטמעת הדור החדש של פלטפורמות עסקיות, המורכבות מכמה רבדים: האנשים והתרבות הארגונית; טיפול בכישורים והתאמתם; העצמה מהחיבור לאקו-סיסטם ויישום תהליכים חכמים, קוגניטיביים. הדלק של התהליכים הללו הוא הנתונים – המשאב שיהיה מקור הבידול והיתרון התחרותי".

שקיפות וצמצום עלויות עם בלוקצ'יין

לוידס, הבנק בריטי", ציין מלכה, "התמודדו באפקטיביות עם הטרנספורמציה של המקצועות. הם הכשירו את מוקדני השירות שלהם לפתח בוטים, תוך הישענות על ההבנה העסקית והניסיון של אותם מוקדנים. חשוב להנחיל בארגון תרבות של למידה מתמדת".

"עוד היבט בדור הבא של הדיגיטל הוא חיבור הארגון לאקו-סיסטם. כך, במרסק, ענקית הספנות, בנינו שיתופי פעולה עם גורמים שונים: רשויות המכס, רשויות נמלים, חברות הובלה, עמילי מכס, ואפילו חברות ספנות מתחרות. לפלטפורמה שותפות יותר ממאה חברות, כולל צים הישראלית. הפלטפורמה הופכת את הניירת והעבודה הידנית לתהליך דיגיטלי מבוסס בלוקצ'יין של יבמ. היא מאפשרת לנהל ולעקוב אחר תהליכי השילוח הימי של סחורות בשווי יותר מ-4 טריליון דולרים בשנה – בשל העברת כל שרשרת האספקה לבלוקצ'יין. המערכת הגבירה את האמון והשקיפות, קיצרה את זמני השילוח, והוזילה ב-25% את העלויות".

הנתונים – הנכס החשוב ביותר לכל ארגון

"הנתונים", ציין מלכה, "הם הנכס החשוב ביותר של הארגון, ויוצרים בידול תחרותי. יותר מ-75% מהמנהלים מציבים את מינוף הנתונים בראש סדר העדיפויות שלהם. ווטסון של יבמ מאפשר לארגון לייצר ערך אמיתי מהנתונים הייחודיים לו. מעל הנתונים, צריכים ליישם תהליכים חכמים באמצעות טכנולוגיות AI, אוטומציה או בלוקצ'יין. אלו מאפשרות להמציא תהליכים ומודלים עסקיים מחדש, להתייעל, ולספק ללקוחות חוויה דיגיטלית אמיתית".

"הענן", הסביר, "מאפשר לפלטפורמה להיות גמישה ולהתחבר לפלטפורמות אחרות. בדור הבא של הדיגיטל, הענן אינו נושא טכני; הוא חלק מרכזי באסטרטגיה הארגונית. ארכיטקטורת ענן מאפשרת לייצר מודלים עסקיים חדשים, לבנות סביבה עסקית גמישה, עם TTM – זמן הגעה קצר לשוק. בדור הבא של הענן נראה יישומים קריטיים, כמו מערכות ליבה בנקאיות, עוברים לארכיטקטורת ענן היברידית. ארגונים ישלבו בין מערכות לגאסי, ענן פרטי וציבורי, תוך שימוש בקונטיינרים ומיקרו-שירותים. לכן רכשה יבמ את רד האט. ל-85% מהארגונים שפועלים בענן יש יותר מחמישה עננים שונים. השאר יעבדו בסביבה מרובת עננים בתוך שלוש שנים. רד האט מאפשרת ללקוחות שיש להם ענן פרטי, להשתמש בכל ענן ציבורי, עם  Open Shift".

"ארגונים צריכים להאיץ", סיכם מלכה, "על מנת לעמוד בקצב השינוי. ענן היברידי הוא מהמפתחות המרכזיים להצלחה במירוץ לארגון הקוגניטיבי. נעזור ללקוחות שלנו להתגבר על האתגרים של העת הנוכחית ולהכין את עצמם לדור הבא".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים