יום הרווקים הסיני שוב שובר שיאים: קניות ב-31 מיליארד דולר – לא סופי

כבר בשעתו הראשונה, לפי חברת עליבאבא שעומדת מאחוריו, הפגינו המכירות הישגים ועלו ב-32% בהשוואה לאותו פרק זמן ביום המבצעים ב-2018, וכעבור 16 וחצי שעות נשבר השיא מאשתקד ● מדובר בעלייה של 10% יותר ברכישות השנה

הומצא על ידי דניאל ז'אנג. יום הרווקים הסיני. צילום אילוסטרציה: BigStock

חגיגת הקניות הסינית השנתית אונליין – המכונה "יום הרווקים" (Singles Day) – שברה את שיא 2018, עם מכירות בהיקף של 31 מיליארד דולר לעליבאבא, התאגיד העצום שעומד מאחורי האירוע, כך על פי ה-CNN. המספרים עדכניים לשעות הבוקר של היום (ב'), ומבטאים עלייה של 10% במכירות לעומת נתוני השנה שעברה.

חברת המסחר האלקטרוני הגדולה בסין הצליחה לשבור את השיא של השנה שעברה – 30.8 מיליארדי דולרים – בתוך 16 וחצי שעות מתחילת יום הקניות. למעשה היא הגיעה למיליארד היואן (143 מיליון הדולר) הראשונים בתוך 68 דקות משריקת הפתיחה של יום הקניות – עלייה של 32% בהשוואה לאותו פרק זמן ביום המבצעים ב-2018. הדבר אינו מפתיע בהתחשב בכך שהאירוע מצליח באופן קבוע ומדי שנה להשיג מכירות בהיקף גדול מהשנה שקדמה לו. בנוסף, מדובר בהישג שהוא גדולה יותר מאשר מכירות הבלק פריידיי וה-סייבר מאנדיי יחדיו.

לפי הדיווחים, במהלך מכירות מוקדמות של יום הרווקים, שהתחילו לפני כשלושה שבועות, הגולשים הזמינו מראש את מכשירי ה-iPhone 11 של אפל, בסכום העומד על 100 מיליון יואן (שהם 14 מיליון דולר), וכן – בתחום אחר לגמרי – גרפה חברת אסתי לאודר שיא של מיליארד יואן בהזמנות מראש, כך על פי עדכוני עליבאבא.

יום שהוקדש לרווקים וכיום מוקדש לרכישות

יום המוקדש לרווקים הוא אירוע שמציינים ב-11 בנובמבר בסין כבר מאז 1990. התאריך נבחר משום שצירוף הספרות 11-11 מזכיר ארבעה "מקלות חשופים" – המונח הסיני לרווקים. אלא שבשנת 2009 הציגה ענקית הקמעונאות עליבאבא אירוע קניות בן יום אחד, באותו תאריך, ומאז זה נכנס לדפי ההיסטוריה ושינה לחלוטין את אופי החגיגה של הפנויים פנויות. השנה, אירוע הקניות בן 24 השעות נפתח בהופעה של כוכבת הפופ האמריקנית טיילור סוויפט.

למרות ההישגים, יום הרווקים השנה מתרחש בזמנים שבהם צמיחת עליבאבא נמצאת תחת לחץ גם בשל ההאטה בכלכלה בסין וגם מפאת מלחמת הסחר של הרפובליקה העממית עם ארצות הברית.

ג'ק מא, מייסד ויו"ר עליבאבא. צילום: יח"צ

ג'ק מא, מייסד ויו"ר עליבאבא. צילום: יח"צ

יצוין כי יום הרווקים התקיים השנה לראשונה כשהמייסד השותף המיתולוגי של עליבאבא, ג'ק מא, אינו לוקח בו חלק. מא עזב את מתפקידו כיו"ר ב-11 בספטמבר, יום הולדתו ה-55, לכאורה כדי להתפנות לעניינים אחרים, כמו שיבה לתחום החינוך, אבל בפועל ככל הנראה משום כוחו האדיר שאיים על הממשל במדינה.

האירוע סופג ביקורת מצד קבוצות העוסקות באיכות הסביבה בשל הכמות הגדולה של פסולת בדמות אריזות, פלסטיק, קרטון וניילון, שהמכירות המקוונות – לעיתים הלא ממש נחוצות – מייצרות, ושפוגעות בכדור הארץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים