לראשונה בתולדותיה: ויקיפדיה עומדת לשדרג את ממשק המשתמש שלה

על פי הבלוג של Wikimedia Foundation, הארגון שמפעיל את האנציקלופדיה הפופולארית, "המשתמשים יחושו בשינוי משמעותי: הניווט באתר יהיה פשוט יותר, תיבת החיפוש תועתק למקום שבו מצפים המשתמשים למצוא אותה - כמקובל באתרי אינטרנט אחרים, הארגון יהיה פחות צפוף והתפקודים השונים יפעלו היטב ברמות שונות של אבחנה, בדפדפנים שונים ובממדים שונים של החלון"

מאז שערכה האנציקלופדיה המקוונת ויקיפדיה (Wikipedia) הופעת בכורה, בשנת 2001, נערכו בממשק המשתמש שינויים רבים אך קטנים וכמעט בלתי מורגשים. אולם, ממשק המשתמש של האתר מעולם לא עבר שדרוג משמעותי – דבר שעומד לקרות בקרוב, בפעם הראשונה.

Wikimedia Foundation, הארגון שמפעיל את ויקיפדיה שלא למטרות רווח, הכריז כי בקרוב ייערכו שינויים משמעותיים בממשק המשתמש של האנציקלופדיה הפופולארית, אשר מבוססת על תכנים שתורמים המשתמשים.

"כדי להקל על האיתור של התפקודים העיקריים תוחלף ערכת העיצוב אשר משמשת כברירת מחדל בערכה חדשה שמכונה Vector", נכתב בהודעה שפורסמה בבלוג של Wikimedia Foundation. "המשתמשים יחושו בשינוי משמעותי: הניווט באתר יהיה פשוט יותר, תיבת החיפוש תועתק למקום שבו מצפים המשתמשים למצוא אותה – כמקובל באתרי אינטרנט אחרים, הארגון יהיה פחות צפוף  והתפקודים השונים יפעלו היטב ברמות שונות של אבחנה, בדפדפנים שונים ובממדים שונים של החלון".

כן יוחלף הלוגו הקלאסי של ויקיפדיה בלוגו חדש, שבו יתוקנו "טעויות קטנות" שנעשו בעיצוב של הלוגו הקלאסי, על פי ג'יי וולש – דובר Wikimedia Foundation. עם זאת, הקווים הכלליים של הלוגו החדש יזכירו את הלוגו הקיים והמוכר. וולש ציין, כי המטרה העיקרית של השינויים היא להגביר את המעורבות של המשתמשים. "בממשק של האתר לא נערכו שינויים משמעותיים מאז הימים הראשונים. זו הפעם הראשונה שבה נערכים שיפורים משמעותיים בשימושיות".

בחודשים האחרונים ערכו כמיליון משתמשים מבחני בטה לממשק החדש, וב-Wikimedia Foundation מתכוונים להשיק את הממשק החדש לציבור הרחב ב-5 באפריל. ההשקה תהיה מדורגת ועד סוף חודש אפריל אמורים כל המשתמשים ליהנות מהממשק החדש. עוד צוין בהודעה שפורסמה בבלוג, כי משתמשים רשומים של ויקיפדיה, אשר נכנסים לאתר בשם משתמש וסיסמה, יוכלו לשוב לממשק הקודם בלחיצה בודדת.

עם זאת, על פי ההודעה שפורסמה בבלוג, רוב בוחני הבטה הסתגלו במהירות לגרסה החדשה. מלאכת העיצוב של הממשק החדש, על פי וולש, החלה לפני כשמונה חודשים, ומומנה במענק של Stanton Foundation.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים