"הטרנספורמציה הדיגיטלית והשינויים בכוח העבודה משפיעים על שוק ה-PC הארגוני"

כך אומר דידריק ג'אס (Diederik Jas), מנהל תחום פתרונות הלקוח למרכז ומזרח אירופה, דל טכנולוגיות, בראיון לאנשים ומחשבים שהתקיים במהלך הכנס הטכנולוגי השנתי של דל טכנולוגיות, שהתקיים השבוע בתל אביב

דידריק ג'אס, מנהל תחום פתרונות הלקוח למרכז ומזרח אירופה, דל טכנולוגיות

"הטרנספורמציה הדיגיטלית והשינויים באופיו של כוח העבודה משפיעים על שוק ה-PC הארגוני" אמר דידריק ג'אס, מנהל תחום פתרונות הלקוח למרכז ומזרח אירופה, דל טכנולוגיות, בראיון לאנשים ומחשבים, שהתקיים במהלך הכנס הטכנולוגי השנתי של דל טכנולוגיות, שהתקיים השבוע בתל אביב.

המחשבים האישיים לא מתו, אולי חוק מור האט, אבל תמיד יהיו מחזורי החלפה, וכמובן, יהיה צורך במחשבים חדשים שמותאמים לקהלים חדשים. זו הסיבה שתחום המחשוב האישי בדל צומח, אומר ג'אס.

דל נותרה החברה הגדולה ביותר שפעילה הן בשוק המחשבים האישיים הפרטי והן בשוק המחשבים האישיים ליישומים עסקיים ולארגונים גדולים. לדברי ג'אס, "נתח השוק של דל הוא כ-17%, אבל בתחום ה-PC אנחנו מחזיקים 33%, וכמובן התוכנית שלנו היא להמשיך לצמוח. דל ממשיכה בצמיחה בתחום ה-PC כבר 26 רבעונים בעקביות. אנחנו רוצים לשמור על דפוס הצמיחה הזה לעתיד עם המוצרים החדשים, ולהפוך את הלקוחות שלנו יותר מאושרים והכי חשוב – שהפתרון מתאים להם."

על הטרנספורציה, ציין ג'אס, כי "אנו מזהים ארבעה סוגים של טרנספורמציות. ישנה הטרנספורמציה הדיגיטלית, אך בנוסף אליה גם כוח האדם עובר טרנספורמציה, וכן יש טרנספורמציה באבטחה וכן סוג מסוים של טרנספורמציה בתשתיות. כדי שחברות יצליחו, הן חייבות בשלב זה או אחר לכסות את כל הטרנספורמציות הללו בדרך זו או אחרת.

"אנחנו רואים בשטח את השינויים בכוח העבודה. המטרה שלנו היא לעזור ללקוחותינו ככל האפשר להגדיר מראש את המחשבים לצורכיהם. כל חברה אמנם שונה מהאחרות, אבל לכל חברה יש גם צורך במחשבים דומים לחברות אחרות. למשל, המחשבים של מחלקת הכספים".

אופטימיזציה של השימוש במערכות הטכנולוגיה סביב השינויים בכוח העבודה

"אנחנו פונים לארגונים גדולים וקטנים ומשפרים את הפרודוקטיביות של הפרט בעזרת הקלה של ניהול המערכות עצמם, כי הם רוצים לעבוד בכל מקום, וזה יוצר אתגרי אבטחה וניהול המערכת" אמר ג'אס. "המנמ"ר לא רוצה שכל עובד יכניס למחשב כל יישום שהוא בלי בקרה. מצד שני, אתה רוצה שהעובדים, בייחוד החדשים והצעירים, יהיו פרודוקטיביים כל האפשר. לפיכך, חייבים להיות, למשל, רכיבי אבטחה בכל הקשור לעדכונים שוטפים בסביבות מרוחקות, אבל גם להסתכל על חוויית המשתמש של העובד.

"אנחנו מאפשרים לעובדים או ללקוחות שלנו גישה מהירה יותר במונחי הפעלת המערכת. לדוגמה, אחד הדגמים האחרונים שלנו הוא מחשב 2 ב-1, שבו המערכת סורקת את הפנים ונפתחת באופן אוטומטי בלי צורך בסיסמאות (תכונת Microsoft Hello). זו רק דוגמה קטנה, אבל כל מנמ"ר יוכל להיעזר בתכונות שמקילות על החיים, ולהיעזר בנו כדי לנהל את צי המחשבים".

סביבת העבודה משתנה

"כאשר התחלתי לעבוד בתחום, לפני מספר שנים לא קטן, נכנסתי למשרד. ישבנו שלושה אנשים, ואם היה לנו מזל היה לנו מחשב נייד גדול וכבד. אם לא – היה לנו מחשב שולחני עם מסך קטן, וכשסיימנו את יום העבודה במשרד לא המשכנו אותה בבית.

"כיום, יותר מ-80% מהעובדים בכל סוגי הארגונים אינם עובדים בהכרח מהמשרד, ולכן הם נדרשים למערכות מסוג אחר. הטרנספורמציה של כוח העבודה דורשת את האיזון בין היכולת לנהל את מחשבי הארגון מכל הסוגים לבין אבטחתם, כדי לאפשר לנו להיות פרודוקטיביים יותר.

"גם המחשבים האישיים עצמם צריכים למלא תפקידים שונים. יש סוגים שונים של שימושים או תרחישים. מי שעבודתו היא תכנון מכוניות, לעומת עובד בדלפק קבלה במלון – לכאורה שניהם יושבים ליד שולחנות ועובדים עם מחשבים, אבל יש להם צרכים שונים לחלוטין. המעצב דורש מסך גדול יותר ובאיכות גבוהה על מנת לוודא כי המערכת עצמה מוכנה ומסוגלת לעשות את כל החישובים המורכבים, בעוד עובד דלפק הקבלה במלון עשוי להסתדר עם מסך קטן יותר כי הוא צריך למלא כמה שדות.

"אנחנו מבינים זאת ומתכננים את המחשבים לצרכים השונים – החל ממחשבים למעצבי מכוניות ועד מחשבים לאנשים שעובדים בשטח, אפילו במקומות שבהם צריך מערכת חסינה יותר, שאפשר אפילו לנסוע על המחשב והוא עדיין יפעל (ביישומים צבאים או בבארות גז ונפט). לעומת זאת, מנהלים שנמצאים כל הזמן בנמלי תעופה ובמטוסים צריכים מחשבים קלים מאוד ושנפתחים במהירות, וכמובן עובדים במשרדים, שנמצאים 50% מהזמן ליד המחשב ו-50% מהזמן בפגישות או בפעילויות אחרות במשרד. כמו כן, המחשבים האישיים של היום צריכים לאפשר שיתוף נתונים. כך, למשל, מחשבים עם מסכי מגע גדולים בחדרי ישיבות או בכיתות בבית הספר או באוניברסיטה"

"מובן שהמחשבים של היום צריכים לאפשר העברה של העבודה בין המחשב המקומי לבין הענן, ולשם כך יש לנו פתרונות בקבוצת דל כולה, למשל VMware, DELL-EMC, פיבוטל, RSA, או וירטואל סטרים. דל היא כנרה החברה היחידה בעולם כיום, שיכולה לענות על כל ההיבטים של המיחשוב".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים