אמזון – המותג הרווחי בתבל

לפי תוצאות מחקר חדש שהתפרסם, הענקית מסיאטל עקפה את אפל וגוגל והתברגה בראש הרשימה של 100 המותגים השווים ביותר בעולם ● למעשה אמזון יותר מהכפילה את שווי המותג שלה בשנה האחרונה, עניין שמסביר מן הסתם גם מדוע המייסד והמנכ"ל שלה, ג'ף בזוס, הוא האיש העשיר ביותר בעולם, ובהפרש ניכר מכל "מתחריו"

אמזון. סקירות מזויפות

אמזון היא המותג השווה ביותר בתבל, ומככבת בראש מהדורת 2019 של BrandZ Global 100 Top Brands, שהושקה באחרונה באירוע בבורסה של ניו יורק.

על פי ממצאי מחקרה של סוכנות המחקר WPP שבוצע בעבור קבוצת קנטאר, ושפורסמו אתמול (ג'), המותג של אמזון לבדו שווה כיום 315.5 מיליארד דולר – שמהווים סכום יותר מכפול (ב-52% גדול יותר ליתר דיוק) מנתוני השנה שעברה, ושמספיק לה בכדי לעבור את אפל – השווה 309.5 מיליארד דולרים כעת – ואת גוגל – שווי המותג שלה עומד כיום על 309 מיליארד דולר – בדירוג השנתי של 100 המותגים המובילים בשווי הגלובלי שלהם, שמפרסם BrandZ.

עשרת המותגים השווים בעולם כיום על פי   BrandZ Global 100 Top Brands לשנת 2019:

אפל וגוגל היו מי שכבשו לסירוגין את פסגת הטבלה הזו במשך 12 השנים האחרונות, עד עכשיו, ונדמה שכעת יש שליטה חדשה בממלכה.

השתיים מופיעות, בהתאמה, במקומות השני והשלישי בטבלה השנה, כשאת המקום הרביעי תופסת מיקרוסופט – החברה אשר היא בעלת שווי השוק הגדול ביותר כרגע. שווי המותג שלה עומד כיום על 251.2 מיליארד דולר, על פי המחקר. פייסבוק העצמתית מסתפקת "רק" במקום השביעי, כשערך המותג שלה עומד על כמעט 159 מיליארד דולר השנה.

החברה שעפה גבוה גבוה בשמיים העסקיים

יצוין כי ענקית הקמעונות אונליין אוחזת כיום בשווי השוק השני בגודלו בין כלל החברות הפועלות בעולם – כ-918 מיליארד דולר, נכון לרגע זה. בשנה שעברה, אגב, היא חצתה כבר את רף טריליון הדולר ומן הסתם בקצב הזה תחזור ותעבור אותו בקרוב שוב.

כבר בשנה שעברה אובחנה אמזון כמותג הגדל במהירות הרבה ביותר וכן נכתב שהיא נחשבת כחברה הכי ממוקדת-לקוח, כך לפי אינטרברנד, שהסבירה כי "כאשר אנשים מזמינים סחורות הביתה 24/7 מ-אמזון פריים, צופים בתכניות Prime TV, חוגגים ב-Prime Live Events, מזמינים בגדים משירות Prime Wardrobe או רוכשים מוצרי מכולת בני-קיימא מהרכש האחרון (של אמזון – ג"פ), רשת הול פודס, החברה מנתחת את נתוני מעורבות הצרכנים, ולאחר מכן משתמשת בהם בכדי להמשיך לשפר ולהתאים את חוויית אמזון בעבור כל לקוח בודד", כך הוסבר בדו"ח.

גוגל ואפל

גוגל ואפל

על פי חוקרי WPP וההסבר לממצאיהם השנה, עיקר הסיבות למעמדה הרם של אמזון כיום הן ראשית רכישות חכמות, שהובילו להכנסות חדשות – צוינו בעיקר רכישות פלטפורמות לכלי רכב ומשאיות אוטונומיים שמהווים תחום עתידי מבטיח; רכישת פילפק (ספקית התרופות עד הבית כשהן מסודרות במארזים נוחים) בהיקף של 753 מיליון דולר; וההשקעה של 575 מיליון דולר בשירות המשלוחים Deliveroo מלונדון. בנוסף טוענים החוקרים כי לאמזון שירות לקוחות מעולה שמקדם את המותג שלה עד מאוד, וכן הם ציינו את היכולת של הענקית מסיאטל "להקדים את המתחרים שלה על ידי הצעת מערכת אקולוגית מגוונת של מוצרים ושירותים".

"הצמיחה הפנומנלית של אמזון בעוד כמעט 108 מיליארד דולר בשנה האחרונה ממחישה כיצד מותגים כיום מעוגנים פחות בקטגוריות ובאזורים אינדיבידואלים", אמרה דורין וואנג, ראש התחום הגלובלי ב-BrandZ בקבוצת קנטאר בהודעה נשלחה ל-CNBC.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים