איך מחברים את העובדים טוב יותר לפעילות ניהול הידע?

"כאשר אנו רוצים לבנות מחוברות של עובדים לפתרונות ניהול ידע, עלינו לצאת מנקודות מוצא שפתרונות ניהול ידע אכן מועילים לארגון ולעובדים, ושהעובדים רוצים להצליח בתפקידם בארגון", אמרה ד''ר מוריה לוי, מנכ''לית ROM Knowledgeware

ד"ר מוריה לוי, מנכ"לית ROM Knowledge. צילום: עופר ועקנין

"כאשר אנו רוצים לבנות מחוברות של עובדים לפתרונות ניהול ידע, עלינו לצאת מנקודות מוצא שפתרונות ניהול ידע אכן מועילים לארגון ולעובדים, ושהעובדים רוצים להצליח בתפקידם בארגון. לכן, כל שנדרש הוא לדחוף אותם קלות כדי שיצרכו פתרונות אלה", כך אמרה ד''ר מוריה לוי, מנכ"לית ROM Knowledgeware.

ד"ר לוי דיברה בפתח פורום KMI מבית אנשים ומחשבים. הפורום התכנס אתמול (א') ב-יס פלנט בראשון לציון. המונח Nudge, הסבירה, לא קשור לניג'וס, אלא "לעתים יש פתרונות קלים בעולם ניהול הידע, שבעזרת דחיפה קלה ניתן להניע אותם לפעולה בתחום".

"זה לא פשוט שעובדים יתחברו לניהול ידע"

לדבריה, "זה לא פשוט שעובדים יתחברו לניהול ידע, מכמה סיבות: העדר מודעות, חוסר קשב, ריבוי שינויים, העדר רצון, 'למה לשנות אם הכל בסדר?', המחוברות הכוללת בארגון אינה תמיד בשיאה וגם – כי ניתן להסתדר בלי זה". ד"ר לוי הציגה מודל משולש, "מוכנים, היכון, רוץ", להטמעה מיטבית של ניהול הידע בארגון.

בשלב התכנון, אמרה, "העבודה עצמה גורמת לנו למחוברות, והיא מרכיב במחוברות. מרכיבי מחוברות נוספים הם יחסי העבודה עם עמיתים שלנו והרצון של עובדים למצות יכולות שלהם ולראות כיצד ניהול הידע יכול לסייע להם. עוד מרכיבים הם יחסי העבודה עם המנהל הישיר, תרומת העבודה ליעדי הארגון ואוטונומיה ועצמאות". לדברי ד"ר לוי, "יש לתקשר את חשיבות ולהחצין את התועלות הנובעות ממנו ואת הדחיפות שלו. יש ליצור תכנית ניהול ושינוי סדורה, עם הגדרת קהלי יעד שונים, והדרך להשפיע עליהם".

בשלב ה"היכון", ציינה, "יש להשתמש בכלים לתחום, להגדיל את המודעות ולחזק את המיומנויות בשימוש בכלים, להפוך את השימוש להרגל ולחזקו. צרו אמון, הומור הוא כלי נפלא לשחרור ובניית אמון והשתמשו במשחוק – זה לא משחק, זו קריצה, דרך להורדת התנגדויות והכנסת קלילות". בשלב, השלישי, "רוץ", אמרה ד"ר לוי, "מדובר בתחזוק שוטף, יש לייצר תוכנית עבודה שוטפת, פעילויות עם שיאים, יש ליזום תכנים חדשים, לייצר תנועה טראפיק, ליידע בצורה עתית, למשל עם ניוזלטר".

ד"ר לוי סיכמה באומרה כי "אם הצלחנו – אסור לנו לעצור. יש עוד יעדים להסתער עליהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים