"בנות פונות לתכנות ממניעים שונים מאשר בנים"

כך עולה ממחקר שנערך בארה"ב במסגרתו רואיינו מפתחים ומפתחות על מה שגרם להם לפנות להנדסה ● ענבר שיינפלד, SHE-CODES משוכנעת אחרת, ואומרת כי אין הבדל בין בנות לבנים בתכנות צריך לעודד את הבנות ללמוד מתמטיקה ומדעים

צילום אילוסטרציה: BigStock

בכל העולם נעשה כעת מאמץ גדול להביא יותר נשים לקריירה במדעים, הנדסה ומתמטיקה. כך עולה מסקר שוק המפתחים לשנת 2019 שפרסמה חברת המחקר EVANS DATA .

מחברי הדו"ח מצאו הבדלים משמעותיים בין נשים וגברים מבחינת הסיבות להיכנס לתעשיית פיתוח התוכנה וקריירה הנדסית. כשליש מהמתכנתות שענו לסקר דיווחו כי המניע העיקרי שלהן לעבוד בפיתוח הוא סקרנות אישית ועניין בטכנולוגיות שבהן הן משתמשות, ואילו אצל הגברים רק 22% ענו תשובה זו. תשובותיהם של הגברים היו מגוונות יותר, אך בסבירות גבוהה יותר מבקרב הנשים, הם היו בעלי תשוקה לעזור לחברה בה הם עובדים או לקהילה.

כאשר זה מגיע לסיבה העיקרית להיכנס לעולם פיתוח התוכנה מלכתחילה, התשובה הנפוצה ביותר – 30% מהמתכנתות היה "לפתח את הכישורים שלי ולאתגר את עצמי", בעוד רבע מהגברים אמרו שהסיבה שלהם להפוך ליזם נבעה מסקרנות אישית, ולכן הם נטו יותר מהנשים למצוא צורך במיומנויות פיתוח כדי לתמוך בסטארט-אפים.

"כאשר גברים ונשים כאחד מתאימים להפליא לטכנולוגיה, המניעים האמיתיים להיכנס לתחום ולשהות בשדה שונים זה מזה", אמרה ג'אנל גארבין, מנכ"לית EVANS DATA, "עלינו לזכור זאת כאשר אנו מנסים לעודד נשים להפוך למפתחות. הן יותר מעוניינות בפיתוח מיומנויות אישיות ואתגרים אלה הם הדברים שאנחנו צריכים לשחק כאשר גיוס נשים לתוך קריירת STEM "' אמרה.

"אין הרבה נשים בתפקידים בכירים ברמות הגבוהות"

ענבר שינפלד, סמנכ"לית SHE-CODES לא מסכימה עם מסקנה זו של החוקרים. "מנסים שוב לנכס לנשים אתגרים פנימיים ולגברים ייחוס חיצוני זה כמובן לא נכון בכלל. הצרכים הם זהים, הרצונות זהים וכמובן היכולות של נשים וגברים הן יכולות זהות. יש לנו מעל מאה אלף נשים שמתעניינות בתכנות ורוצות להיות מפתחות".

"אנחנו נותנות לנשים את הכלים להיות מתכנתות. גם מעודדות את אלה שנמצאות בהיי-טק וגם כאלה שרוצות. יש נשים מנוסות שרוצות להתקדם, יש נשים בשלבים מוקדמים יותר של הקריירה, לנשים שהיו רוצות להשתלב בתעשייה, לסטודנטיות שנמצאות בשלבים התחלתיים ואנחנו נותנות להן את כל הכלים להיות מתכנתות מנוסות בתפקידי פיתוח.:

"המטרה שלנו היא להגיע ל-50% נכשים בתפקידי פיתוח בתעשיית ההיי-טק. כיום ההערכה היא שזה באיזור העשרים ומשהו אחוז. כל מה שאנחנו עושות פ אנחנו נותנות לנשים את הכלים והאפשרויות להיות מתכנתות ולהשתלב בתעשיה. מחקרים מסוג זה מייצרים הבדלים שלא קיימים בין גברים ונשים. אנחנו רואים שהמוטיבציה זהה ונשים וגברים רוצים בסופו של דבר את אותו הדבר."

אבל בכל זאת אנו רואים שיש לנשים בעיה להיכנס להיי-טק ועוד יותר – להתקדם לדרגות גבוהות? שיינפלד: "אין הרבה נשים בתפקידים בכירים ברמות הגבוהות, גם בתעשיית ההיי-טק. זה קורה בכל המקצועות בדרגים הגבוהים, אנחנו גם באות לשנות את זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים