אפל הודיעה כי תיקנה את באג הפרטיות ב-FaceTime

הבאג, שפגע בפרטיות משתמשים ואפשר ציתות לשיחותיהם הפרטיות, תוקן לדברי החברה, אבל לפי דיווחים הענקית מקופרטינו הזניחה התרעות של נער ואימו על קיום הבאג החמור במשך תשעה ימים תמימים

תיקון לבאג. FaceTime

אפל הודיעה ביום ו' כי תיקנה את הבאג ב-FaceTime, שאפשר למשתמשים אחרים להאזין לשיחות של אחרים.

באג הפרטיות פעל בתוכנת הצ'אט הקבוצתית של הענקית מקופרטינו, וכעת היא מבטיחה שתוקן וכן מבהירה שבכוונתה לשפר את האופן שבו היא מטפלת בדיווחים על באגים בתוכנה, וזאת לאחר שנער ואמו ניסו במשך ימים להזהיר את יצרנית מכשירי ה-iPhone מהבאג ללא יחס מצידה, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

הכל החל כשבתחילת השבוע שעבר הוצפה המדיה החברתית בהודעות מודאגות של משתמשי מכשירי החברה, בעקבות דיווח באתר 5to9Mac על תקלה מוזרה במכשירי ה-iPhone, שמאפשרת למשתמש להתקשר באמצעות אפליקציה זו למשתמש אחר ולהקשיב לשיחותיו באמצעות המיקרופון של המכשיר – גם אם מקבל השיחה אינו משיב לה.

הבעיה נוצרה כתוצאה מבאג, שהשפיע גם על אפליקציית FaceTime של אפל, המאפשרת שיחות קוליות ושיחות וידיאו אינטרנטיות. לפי החשיפות, הבאג יכול היה גם לאפשר למתקשר גישה למצלמה של מקבל השיחה. ביום ב' הגיבה אפל לבעיה והודיעה כי ניטרלה את אפשרות השיחות הקבוצתיות של FaceTime, שלדבריה הייתה הגורם לתקלה המדוברת.

על הבאג ניסו להתריע בפני אפל גרנט תומפסון בן ה-14 ואמו, מישל, אך דיווחו שנאבקו בכדי לזכות בתשומת הלב של הענקית, שהגיבה לדיווחיהם רק כשהבעיה הגיעה אל הרשתות החברתיות והעיסוק בה הפך לנרחב.

אחרי שאפל כיבתה את תכונת הצ'אט של ה-FaceTime, מהנדסיה פעלו בכדי לתקן את הבעיה, וכעת בישרה החברה כי יש הצליחה לתקן את הבאג על השרתים שלה ושתשוב להפעיל את התכונה בשבוע הבא.

באג חמור אחד שנשאר תשעה ימים יותר מדי

"אנחנו רוצים להבטיח ללקוחות שלנו שברגע שצוות ההנדסה שלנו היה מודע לפרטים הדרושים כדי לתקן את הבאג, הם השביתו במהרה את ה-Group FaceTime והחלו לעבוד על התיקון", הרחיבה אפל בהצהרה לתקשורת. "אנו מחויבים לשפר את התהליך שבו נקבל ונטפל בדיווחים כאלו, בכדי להביא אותם לאנשים הנכונים במהירות האפשרית".

אפל הודתה לבני משפחת תומפסון על הדיווח על הבעיה. אבל לגרנט ולאמו, עורכת דין במקצועה, נדרשו, לפי הדיווחים, תשעה ימים של ניסיונות להגיע לאפל באמצעות שיחות טלפון, מיילים, הודעות באינטרנט ואפילו מכתב מטעם משרד עורכי הדין של מישל תומפסון, עד שאפל התייחסה לדיווחיהם המודאגים.

מדינת ניו יורק הודיעה כי היא בוחנת את כישלונה של אפל להזהיר את הצרכנים מפני הבאג.

יצוין כי עורך הדין לארי ויליאמס השני מיוסטון טוען שהאפליקציה צותתה לו כשגבה עדות בשבועה מלקוח, בעת שהכין לו תצהיר, ותובע את אפל שתקלת ה-FaceTime אפשרה לאדם לא ידוע להאזין לשיחה פרטית שלו עם לקוחו. עורך הדין דורש פיצויים עונשיים על בסיס טענות לאמינות המוצר, רשלנות, הפרת האחריות ומצג שווא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים