גוגל תבנה קמפוס עצום במנהטן בהשקעה של מיליארד דולר

אחרי אמזון, עכשיו כבר וודאי שגוגל תשיק קומפלקס משרדים ענק בעיר ותנסה לכבוש את מנהטן, שעתידה לספק לה ולעובדיה - כך לפי מומחים - זירה זולה ואיכותית יותר להתרחב אליה מזו של אזור המפרץ בקליפורניה

פעם נחשבו כמקום אידיאלי לעבוד בו. משרדי גוגל. צילום: BigStock

גוגל עומדת לכבוש את ניו-יורק. בעקבות המהלך של אמזון להקים קמפוס חדש בקווינס, הודיעה גם גוגל כעת כי תרחיב בקרוב את טביעת הרגל שלה בתפוח הגדול באמצעות השקעה של מיליארד דולר בנדל"ן בשטח של כמעט 160 אלף מ"ר בכיכר הדסון, במנהטן, כך על פי הניו-יורק טיימס.

החברה מתכוונת לבנות במקום קמפוס חדש ולוהט, שיכלול את בניין מסוף סנט ג'ונס שברחוב וושינגטון וגם שני בניינים ברחוב הדסון. לפי הדיווחים, שלא כמו אמזון, גוגל אינה סומכת על הטבות מס לפרויקט שלה.

בתחילת נובמבר האחרון דיווח הוול סטריט ג'ורנל כי החברה מתכננת להוסיף לכוחותיה
כ-12 אלף עובדים בניו-יורק. העיתון ציטט אנשים אנונימיים שמכירים את התכניות של הענקית ממאונטיין וויו ופירט כי לגוגל יש עסקאות נדל"ן בניו-יורק שנמצאות במו"מ ושעתידות לספק משרות נוספות לכמעט 20,000 עובדים. הפרויקטים שעליהם דווח בג'ורנל כוללים רכישה או חכירה של שטח עצום בגודל כ-120 אלף מ"ר (1.3 מיליון רגל רבוע) בבניין בשכונת ווסט וילג', שיושלם עד שנת 2022.

כעת הידיעה זוכה לאישורה של גוגל.

גדלים בלי תמיכת הממשלה ובלי רעש וצלצולים

"אנחנו גדלים בהתמדה כבר במשך 18 השנים האחרונות מבלי להשמיע חצוצרות ותרועות או לבקש תמיכה מהממשלה", אמר החודש וויליאם פלויד, ראש תחום מדיניות החוץ של גוגל בניו-יורק, שהוסיף והדגיש שהענקית עשתה זאת בעבודה עצמאית ומאומצת.

לפי הגרדיאן, רות פורת, סמנכ"לית הכספים של החברה האם של גוגל, אלפבית, בישרה רשמית כי החברה הענקית, שהמטה הראשי שלה ממוקם במאונטיין ויו שבקליפורניה, תעצב את הקומפלקס החדש של משרדיה לאורך נהר ההדסון בשכונת ווסט וילג' שבעיר, בפוסט שפרסמה בבלוג החברה.

המשרד הראשון בניו-יורק נפתח לפני כמעט 20 שנה

גוגל פתחה את המשרד הראשון שלה בניו-יורק לפני כמעט 20 שנה ומעסיקה כיום בעיר 7,000 עובדים, אבל מצבת המועסקים של ענקית החיפוש בעיר בהחלט לא עומדת להיעצר כאן. בתחילת השנה בישרה החברה כי תקנה את בניין צ'לסי מרקט תמורת 2.4 מיליארד דולר ותכננה לשכור שטח נוסף בפיר 57, גם כן לאורך ההדסון וכקילומטר מצפון למתחם החדש שעליו הוכרז כעת.

פורת סיפרה על תכניותיה של החברה להגדיל את נוכחותה בניו-יורק לפני כחודש במהלך ועידה טכנולוגית שבה ציינה כי "לא כולם – הפתעה גדולה – רוצים לחיות בעמק הסיליקון, אז אנחנו רוצים לוודא שיש לנו הזדמנות לבנות מרכזים תוססים ברחבי הארץ", כך על פי הגרדיאן.

השקעה שמורידה את מחירי הנדל"ן בשכונה?

ההתרחבות של גוגל לא באה לגמרי ללא ביקורת. בעליהן של כמה מסעדות באזור כבר מודאגים מכך שיאבדו לקוחות פוטנציאליים בגלל המדיניות של גוגל להזין את עובדיה בחינם בתוך הקמפוסים שלה.

בנוסף, בסביבת צ'לסי מרקט התלוננו כמה תושבים כי הנוכחות של החברה היא על תקן ג'נטריפיקציה, שמונעת ממחירי הדיור באזור לעלות, בתוך שהציגו נתונים שתומכים בטענתם זו.

ואולם נדמה כי הממון של גוגל וחברות ההיי-טק הענקיות ותאבונם לנדל"ן הניו-יורקי הם פשוט עובדה – לפי פרסום ב-Gothamist, גם דיסני עוברת בקרוב לאותה שכונה, ומשמעות הדברים היא למשל שהיקב העירוני, ה-City Winery, יהיה בין ה"דיירים" הוותיקים שיאלצו לצאת מהאזור, כאשר כל הבלוק יהרס בכדי לפנות מקום למתחם החדש של גוגל.

בכל זאת גדלה גם בעמק הסיליקון

בניסיון להסביר את תופעת החדירה המסיבית למנהטן אמר אנדרו ברטלס, האנליסט הראשי של Forrester Research, כי חברות הטכנולוגיה "מגיעות להבנה שאזור המפרץ, שהיה באופן מסורתי המרכז העיקרי של פעילות הטכנולוגיה בארצות הברית, הופך ליקר וצפוף. הרבה ספקיות מכירות בכך ש'אנחנו יכולים כנראה למצוא את הטלנטים המובחרים במקומות אחרים במחיר סביר יותר, ואולי גם סגנון חיים טוב יותר בעבור העובדים אשר ייתכן שנאבקים לגמור את החודש' (כיום בקליפורניה – ג"פ)".

למרות הניתוח הזה, יצוין כי גוגל לא מפסיקה לגדול גם במשכנה הוותיק. לפני כשבועיים פורסם כי החברה השקיעה מיליארד דולר ברכישת שטח רחב ידיים במתחם משרדים ששמו Shoreline Technology Park, ליד המטה הראשי שלה במאונטיין ויו, קליפורניה, כך לפי דיווחים בתקשורת האמריקנית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים