עסקת נדל"ן ענקית לגוגל: רכשה במיליארד דולר שטח בעמק הסיליקון

ענקית הטכנולוגיה האמריקנית השקיעה את הכסף הגדול בשטח בלב פארק בסמוך מאוד למטה הנוכחי שלה במאונטיין וויו שבקליפורניה

כבר לא מקום עבודה נחשק? מטה גוגל הצבעוני במאונטיין וויו. צילום: BigStock

ענקית החיפוש גוגל השקיעה מיליארד דולר ברכישת שטח רחב ידיים במתחם משרדים ששמו Shoreline Technology Park, ליד המטה הראשי שלה במאונטיין ויו, קליפורניה, כך לפי דיווחים בתקשורת האמריקנית.

נציג גוגל אישר שסכום הרכישה עמד על מיליארד דולר בעבור הפארק, אך לא הגיב מעבר לכך, זאת לפי דיווח מאתמול (ב') של ה-Mercury News.

לפי הדיווחים, גודל האתר החדש שנרכש עומד על כ-210 אלף מ"ר, והוא רחב בהרבה מהשטח שמאיישים כיום משרדי החברה במאונטיין וויו, ה-Googleplex. למעשה הרכישה היא כנראה עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר אזור המפרץ של סן פרנסיסקו, והשנייה בגודלה ברכישות נכסי נדל"ן בארה"ב השנה.

ומהי הרכישה הגדולה ביותר? מוקדם יותר השנה רכשה גוגל את הצ'לסי מרקט שבמנהטן בניו יורק בתמורה לכ-2.5 מיליארד דולר – מכירה שנחשפה כרכישת הנדל"ן הגדולה ביותר של השנה בארה"ב, כך דיווחה התקשורת.

גם במקרה הזה, כמו בעסקת צ'לסי מרקט, גוגל למעשה רוכשת נכס שהיא כבר שוכרת חלק נכבד בו. החברה היא "הדיירת" הראשי ב-12 בניינים המרכיבים את אזור המשרדים שבפארק.

האם יוקם גם המגה-מטה בסן חוזה?

גוגל החלה לצבור נכסים במרכז העיר סן חוזה לצורך מעבר למגה-קמפוס חדש באזור תחנת הרכבת דירידון שבעיר השנייה בגודלה בקליפורניה. לפי דיווחים מאמצע החודש, החברה תכננה לרכוש ב-110 מיליון דולר קרקעות נרחבות במקום, וזאת לפי מסמכים מוניציפליים הקשורים למשא ומתן שלה מול נציגי מועצת העיר. התכנית הזו של הענקית כוללת אתרים בהיקף כולל של כ-85 דונמים, אשר נמצאים כעת בבעלות סוכנות הפיתוח של סן חוזה והעירייה, כך נמסר בתקשורת.

על פי התכנון, גוגל אמורה הייתה לרכוש שטח בגודל 42.5 אלף מ"ר לצורך הקמת הקמפוס החדש במרכז העיר סן חוזה, עם אפשרות לקנות עוד כ-30 אלף מ"ר נוספים לצורך הרחבתו. גוגל לא ביטלה את התכנון הזה, ומועצת העיר אמורה להצביע על התכניות בתחילת דצמבר. יצוין עם זאת כי תושבי האזור לא ממש מתלהבים מהרעיון של מעבר מסיבי של עסקי גוגל ללב העיר שלהם, ואולי בכך נעוצה הסיבה להשקעה הנוכחית בפארק, בכדי שזה יהווה אלטרנטיבה להקמת המטה החדש.

כך או כך, הרכישה העכשווית לא מבטלת ככל הנראה את התכניות לרכישות הנדל"ן האחרות, מה גם שעד כה, ובמהלך השנתיים האחרונות, גוגל השקיעה כבר בסך הכל כ-2.8 מיליארדי דולרים ברכישת נכסים במאונטיין ויו, בסאניוויל, במרכז העיר סן חוזה ובצפון סן חוזה. מעבר לרכישות – הענקית חתמה ממש כעת על חוזה לליסינג של שטח חדש ועצום ממדים גם במרכז העיר סן פרנסיסקו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים