"ב-2017 בראשונה, השקעות ההון הפרטי והון-הסיכון באסיה היו גדולות מבאירופה"

"יצרנו עוגנים עם שותפים מעבר לים מאוסטרליה, צרפת וישראל בין השאר, כדי לאפשר החלפת מידע דו כיוונית בין ארגונים ולשרת כנקודת כניסה לשווקים שלהם", אמר פיטר אונג, יו"ר Enterprise Singapore וחבר ההנהלה הבכירה של הרשות המוניטרית הסינגפורית

צילום: BigStock

"2017 הייתה שנה שסימנה מהפך. זו הייתה השנה הראשונה בה השקעות ההון הפרטי והון הסיכון באסיה היו גדולות יותר מאשר באירופה. בשנה זו גדלו ההשקעות באסיה ב-40% לעומת השנה הקודמת והגיעו ל-160 מיליארד דולר” אמר פיטר אונג, יו"ר Enterprise Singapore וחבר ההנהלה הבכירה של הרשות המוניטרית הסינגפורית בנאום הראשי שנשא מעל בימת כנס הפינטק הגדול שנערך בימים אלו בסינגפור.

לדברי אונג, "גם גיוס ההון ברחבי אסיה עצמה עלה ב-6% והגיע ל-66 מיליארד דולר, וזה מראה על עלייה חדה ברמת העניין בהשקות בשוק הצומח הזה, וזה כמובן בא לידי ביטוי באזור של איגוד מדינות דרום-מזרח אסיה".

כך, לדבריו, מומנטום השקעות ההון בארגונים ובחברות באזור דרום-מזרח אסיה יישאר יציב ואף למעלה מכך מכמה סיבות וביניהן צמיחה כלכלית חזקה. "צמיחה זו דורשת הון כדי לממן את ההתרחבות האזורית של חברות שהצמיחה שלהן חזקה. כמו כן, חברות נשארות פרטיות זמן ממושך יותר והכסף הזה מהווה עבורן 'הון חכם' שמגיע יחד עם טכנולוגיה, ידע עמוק בעסקים וגם רשתות שימושיות שעוזרות לחברות לצמוח ולהתאים את עצמן בו זמנית", הוא אמר.

"מהפכה בדרך בה חברות הזנק מצליחות לפתח את עצמן"

אונג הוסיף כי הסיבה השלישית היא היכולת של המשקיעים לעיתים קרובות מאוד לתעל את ההון שלהם לפרויקטים שכמעט בוודאות מניבים רווח. הוא סיפר עוד שסינגפור משקיעה רבות לאחרונה בפיתוח הארגונים ובעידוד של תרבות חברות הזנק.

כמו כן ציין אונג שלעומת אקוסיסטם שהיה מורכב מכ-2,600 חברות הזנק ב-2006, ב-2017 כבר נרשמו במדינה למעלה מ-4,300 חברות שכאלה, ש-30% פועלות בתחום הטכנולוגי העמוק. כמו כן הוא הוסיף כי ההתפתחות הזו הובילה לכך שסינגפור נמצאת כיום במרכז ההתפתחות הזו במרחב השווקים הפרטיים.

לדבריו, "המטרה שלנו היא למקם את עצמנו למעמד של מרכז פיננסי גלובלי באסיה. כדי לקדם זאת אנחנו מכירים על השקעה חדשה של 5 מיליארד דולר בתוכנית שמטרתה לקדם את השוק הפרטי, בהשקעה מלאה של רשות המוניטרית. כסף זה יוקצה לניהול יחד עם מנהלי קרנות פרטיות גלובליות וקרנות תשתית שיהיו מחויבים להעמיק את הנוכחות שלהם או יבנו נוכחות משמעותית בסינגפור", הוא הודיע.

אחד המאפיינים שבעזרתם מקווים בסינגפור לחזק את המעמד שלהם בתחום היא מערכת שמורכבת כבר מ-כ-130 חממות חדשנות שעוזרות, לפי אונג, להוביל מהפכה בדרך בה חברות הזנק מצליחות לפתח את עצמן ולהתאים את עצמן לצמיחה גלובלית.

"אחד האלמנטים הייחודיים באקוסיסטם המשגשג שלנו הוא הגיוון הבינלאומי והחיבור למרכזי חדשנות גלובליים. יצרנו עוגנים עם שותפים מעבר לים מאוסטרליה, צרפת וישראל בין השאר. זאת, כדי לאפשר החלפת מידע דו כיוונית בין ארגונים וכדי לשרת כנקודת כניסה לשווקים שלהם", הוא אמר.

"לגרום לשווקים הפיננסיים הפרטיים המשגשגים לעבוד עם מערכת ארגונית תוססת"

לסיום, אמר אונג כי בהקשר של ההשקעות בפינטק צריך לגרום לשווקים הפיננסיים הפרטיים המשגשגים לעבוד ישר עם מערכת ארגונית תוססת, מה שיאפשר להון הגלובלי להתחבר באופן יעיל יותר לחברות הצומחות והחדשניות.

"אני משוכנע שהתובנות שינבעו מפסגת המשקיעים העולמית זו יספקו לנו עצות שימושיות כיצד לבצע את הצעדים הקטנים ההכרחיים במעגל הווירטואלי הזה", הוא סיכם.

ביום הראשון של הכנס הודיעה הרשות המוניטרית הסינגפורית על חתימת מספר הסכמי שיתוף פעולה עם מספר מדינות וארגונים בעולם לקידום תעשיית הפינטק. כך פורסמה הודעה רשמית על הסכם שיתוף פעולה עם מעבדות IDB של בנק הפיתוח האינטר אמריקאי לאפשור פרויקטים חדשניים בשיתוף פעולה בין מדינות דרום מזרח אסיה למדינות דרום אמריקה והקריביים.

בנוסף לכך נחתמו הסכמים דומים לשיתוף פעולה וחיזוק הקשרים לקידום פיתוחי פינטק בין סינגפור לקזחסטן, וכן מזכר הבנה עם הבנק המרכזי של בחריין כדי לחזק השקעות הדדיות בין המדינות.

השתתף בהכנת הידיעה: ביג-בן פלד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים