תוכן שיווקי
לקראת אירוע - PMI, יום ג' 5 ביוני 2018, מלון דייויד אינטרקונטיננטל, תל-אביב

"תחום ניהול הפרויקטים אינו שוקט על שמריו"

29/04/2018 11:43
ד''ר טל אספיר, נשיא PMI ישראל, העמותה לניהול פרויקטים. צילום: יח"צ

"ניהול פרויקטים בא לידי ביטוי בכל תחום של חיינו ומשפיע הן בחיינו הפרטיים והן בארגונים בהם אנו עובדים. בשנים האחרונות תחום ניהול הפרויקטים אינו שוקט על שמריו ומביא בשורות חדשות במתודולוגיות והכלים המשמשים אותנו בתחום", כך אמר ד"ר טל אספיר, נשיא PMI ישראל, העמותה לניהול פרויקטים.

ד"ר אספיר התראיין לקראת הכנס השנתי של העמותה לניהול פרויקטים בישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, יתקיים ביום ג', 5 ביוני השנה, במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.
לקראת אירוע - PMI, יום ג' 5 ביוני 2018, מלון דייויד אינטרקונטיננטל, תל-אביב

לדברי ד"ר אספיר, "ניהול פרויקטים הינו מקצוע רב בימים אשר משמש בכל ענף וגם בחיינו הפרטיים. ניהול פרויקטים מבוסס על מתודולוגיות וכלים שנלמדים בערוצים שונים וכן על הניסיון. בשנים האחרונות חלו התפתחויות בתחום ניהול פרויקטים שעיקרן בתחום טכנולוגיית המידע, וזאת לאור היקף הכישלון בפרויקטים בתחום זה וחוסר הוודאות המלווה אותם. התמורות בתחום הינן במתודולוגיות/גישות ובכלים המלווים אותן".

"השינוי בתחום ארוך ומתמשך", אמר ד"ר אספיר. "מניהול פרויקטים על פי מתודולוגיית מפל המים, עברנו לניהול פרויקטים אג'ילים בגישות שונות, ומכלים לניהול פרויקטים עברנו לכלים לניהול תיקי פרויקטים (PPM) היוצרים את הסינרגיה המתבקשת בין כלל הפרויקטים בארגון. מתודולוגית האג'ייל הלכה והתפתחה בשנים האחרונות וכיום מוצגות ומוטמעות גישות נוספות מעבר לגישת ה-Scrum השכיחה בשוק כגון: Of Scrum ,Spotify model ,LeSS ,DSDM ,SAFe ועוד".

ד"ר אספיר הוסיף ואמר כי "אנו יכולים למצוא את הגישות החדשות מיושמות בעולמות שונים ולאו דווקא בניהול פרויקטים. לדוגמה, הגישה האג'ילית יכולה להיות מיושמת בתחום ניהול הרכש, ניהול ארגונים, ניהול משאבי אנוש ועוד. כמו כן, הגישות והכלים החדשים אינם נחלתו הבלעדית של תחום טכנולוגיות המידע אלא הולכים וחודרים גם לענפים המסורתיים כגון: תשתיות ובניה שהפכו לעשירים במתודות וכלים ואשר דורשים מיומנות גוברת של מנהלי פרויקטים בתחומים אלו".

להבין את הצורך והמציאות שנוצרה

העמותה לניהול פרויקטים בישראל, אמר, "מהווה גורם מוביל ומנחה בתחום ניהול הפרויקטים בישראל. היא הבינה את הצורך והמציאות שנוצרה. לכן, החלטנו לעסוק בנושא במסגרת הכנס השנתי אותו אנו מארגנים".

הכנס, ציין ד"ר אספיר, "יאפשר למנהלי הפרויקטים מהמגזרים השונים להיחשף לגישות ולכלים החדשים בתחום. כמו כן, הכנס יציג את ניסיונם של אחרים ביישום הגישות החדשות ואת הדרכים ליישמם באופן מיטבי".

בכנס, הוסיף, " נציג תחומים נוספים בהם ניתן לשלב את הגישות החדשות בניהול פרויקטים ואת הדרך למקסום תרומתן לארגון. כל מנהל פרויקט, ואין זה משנה מאיזה מגזר תעשייתי הוא בא, יכול להפיק תועלת מהכנס ולשדרג את ידיעותיו מההרצאות שיינתנו בו".

ד"ר אספיר ציין "כי הן ה-PMI העולמי והן הסניף הישראלי של ה-PMI שמו לעצמם למטרה להביא למנהלי הפרויקטים ולארגונים את החדשות בתחום, ופועלים במגוון דרכים להפיץ את הידע. לדוגמה, ימי עיון ופורומים בתחום ניהול בכלל וניהול פרויקטים בפרט, פרסום גרסה חדשה של גוף ניהול הידע (גרסה 6) הכוללת גם היבטים של ניהול אג'ילי, שיתופי פעולה עם ספקים ויועצים מובילים מהארץ ומהעולם אשר מציגים את החידושים האחרונים בתחום בימי עיון שהעמותה עורכת, ולבסוף גולת הכותרת 'הכנס השנתי – הדור הבא'".

להרשמה לאירוע לחץ כאן

אירועים קרובים