תוכן שיווקי
בעקבות אירוע - VIP Breakfast by Couchbase & Matrix

"עולם הדטה עבר מהפכה ב-10 השנים האחרונות"

כך אמר ארתור גימפל, מנהל יחידת DataZone של מטריקס, באירוע בכירים שנערך בשיתוף Couchbase

17/04/2016 13:12
ארתור גימפל, מנהל יחידת DataZone, יחידת הדטה של מטריקס

DataZone, יחידת הדטה של מטריקס, אירחה בשיתוף Couchbase, חברה גלובלית המספקת פתרונות NoSQL מתקדמים, ארוחת בוקר לבכירים במסעדת ליליות, בתל אביב.

האירוע עסק בשינויים המהותיים שעבר עולם ניהול הנתונים בשנים האחרונות, ובעיקר, חוסר היכולת של צוותי ה-IT לפתור בעיות דטה עם Database יחיד, אלא בשילוב וסנכרון בין כמה טכנולוגיות שונות. האירוע כלל הרצאות ותכנים מקצועיים שעסקו בשאלה כיצד טכנולוגיית NoSQL מסייעת בסקלאביליות של המידע וניהול נכון ויעיל של המידע והנתונים הארגוניים.

את האירוע פתח ליאור תגור, Country Manager של Couchbase בישראל. "מדהים לראות כמה חברות עברו בשנים האחרונות ל-NoSQL, בעיקר בעקבות המעבר למובייל והגמישות שזה הצריך. הרי מי לא צריך סקלאביליות וגמישות ב-Database שלו? וזה בדיוק היתרון של Couchbase, כפי שנדגים לכם היום".

ליאור תגור, Country Manager של Couchbase בישראל

ליאור תגור, Country Manager של Couchbase בישראל

"אנו על ספה של תקופה מאוד מעניינת בתחום הזה", אמר שקהאר אייר, סגן נשיא בכיר לתפעול בינלאומי, "בדומה למהפך הדיגיטלי שהעולם עבר ב-1995. הרבה השתנה מאז. אין כיום חברה שלא מנסה להיות רלוונטית מבחינה דיגיטלית, ולהיות מקושרת יותר ללקוחותיה בהקשר הזה. כמובן, יש את המגמה של המעבר לענן ופתרונות מבוססי SaaS".

לדבריו, "אנשים צורכים שירותים היום באופן שונה, ועל כן, המעבר לענן הוא כבר לא בהקשר של Nice to have, אלא Must have. אנחנו רואים את זה גם בעולם הגיימינג: אם בעבר היינו צריכים דיסקים, היום הכל עובר לאונליין. הדבר הזה משנה תעשיות באופן משמעותי. חצי מאוכלוסיית העולם מחוברת היום לאינטרנט, וישנם 14.4 מיליארד מכשירים מחוברים – ובעתיד יהיו עוד הרבה יותר. זה הדור הדיגיטלי, הוא מבלה שש שעות בממוצע ביום ברשת. הם הולכים להיות הצרכנים והעובדים העתידיים שלנו, ויש להתחשב בכך".

שקהאר אייר, סגן נשיא בכיר לתפעול בינלאומי, Couchbase

שקהאר אייר, סגן נשיא בכיר לתפעול בינלאומי, Couchbase

אייר הוסיף כי "על כן, הפרסונליציה של הדטה הארגונית הפכה להיות קריטית. כלומר, לקוח צריך לראות את עצמו במערכת, את תחומי העניין שלו, מיקומו וכו', ולא רק להיות עוד אחד מהלקוחות. כך למשל, אין יותר סוכני מכירות. הלקוחות הפכו להיות הסוכנים של עצמם. זה קורה בעולם הריטייל עם אמזון (Amazon), המדיה, התחבורה (אובר – Uber), החינוך, ההסעדה, השירותים העסקיים ועוד ועוד. לכן, צריך להיות מודעים תמיד למה שקורה, ולהתאים את עצמכם. המעבר הזה יכול לייצר וגם לחסוך כסף – אם עושים אותו נכון, וממנפים את הנכסים שלכם בצורה הראויה".

"איך עושים זאת? ישנם מספר ערכים חשובים בעיניי: רספונסיביות, מהירות תגובה המתאימה לעידן בו אנחנו חיים היום; סקלאביליות ו-Data Agility, המשפיעים על קיצור זמן ה-Time to Market; מובייל: לכולם יש אפליקציה היום, אבל חשוב שתהיה אפליקציה טובה, עם היכולות הנכונות בהתאם לצרכי הלקוח ולצרכי הארגון; הפצה עולמית של נתונים: יכולות התאוששות מאסון הן חשובות מאוד היום, זה מצריך שימוש במרכזי נתונים במספר מקומות בעולם; והכי חשוב: פשטות. ממשקי התפעול צריכים להיות ידידותיים למשתמש", אמר אייר.

"Couchbase מספקת פלטפורמה אחת, הכוללת את מכלול שירותי הדטה הנחוצים לארגון, תחת מטרייה אחת: מעבר לבסיס ה-Cache או ה-Database, התאמה למובייל, חיפוש והתממשקות לשירותים או פתרונות צדדיים. לא צריך להחליט בין מרכיבים או תכונות שונות, Couchbase מאפשרת גמישות. אחד הלקוחות הגדולים שלנו הוא אפל (Apple), אחת החברות הגדולות והמפורסמות בעולם. התחלנו איתם ב-2011 עם אפליקציה קטנה. היום אנחנו בשיתוף פעולה רחב מאוד עימם: בכל פעם שמשתמשי אפל מתחברים למערכת, הם עוברים תהליכי זיהוי שמסופקים על ידי Couchbase. זאת העדות הטובה ביותר למה שאנחנו יכולים לעשות".

לא כל הבעיות נפתרו

ארתור גימפל, מנהל יחידת DataZone, יחידת הדטה של מטריקס, דיבר על האתגרים בניהול הדטה כיום: "כמה דברים השתנו ב-10 השנים האחרונות, ובראשם גדילה של כמות המידע. קשה מאוד לחזות היום עם כמה דטה יצטרך ארגון להתמודד בעוד חודש או חודשיים. בעבר יכולנו לתכנן לשנים קדימה; סוג הדטה השתנה גם הוא. אם בעבר הדטה היה רק טבלאות ושורות, היום יש לוגים, תמונות ו-וידיאו שצריך לדעת לעבד באופן מהיר, כנ"ל עם המובייל; גם סבבי הפיתוח שהתקצרו השפיעו על האופן שבו צריך לצאת לשוק, לעיתים עם חלקים ממוצר מסוים – מה שחייב שינוי בהיבט הדטה".

"זה מביא אותנו ל-Big Data, ולשילוב בין כמות, מבנה ומהירות העיבוד שלו, ויש צורך בטכנולוגיה שיודעת לעמוד בצורך הזה", אומר גימפל. "NoSQL הוא לטעמינו פתרון מצוין. הוא מאפשר לצאת מהפרדיגמה של מערכות חומרה גדולות, ולעבור על כמות חומרה סבירה, וגם שונה במרכיביה, באופן רוחבי. יתרון נוסף הוא השימוש בקוד פתוח, המאפשר לקבל פידבק על המוצר שלי, בניגוד לתוכנה סגורה. ל-NoSQL יש טיפוסי מידע שונים המאפשרים גמישות בטיפול בדטה: Key Value ,Document ,Graph, המאפשר לבדוק קשרים פנימיים בתוך המידע ועוד. כלומר, NoSQL משרת מטרות ספציפיות, בהתאם לצורך ספציפי. המתודולוגיה הזו מאפשרת עמידות רחבה, ללא צורך בתחזוקה שוטפת, תוך עמידה באתגרי סקלאביליות".

"עם זאת, לא כל הבעיות נפתרו: NoSQL, כאמור, משרת צורך ספציפי, מה שאומר שיש לעבוד עם כמה מסדי נתונים במקביל. בעיה נוספת היא עקומת למידה: מעבר למסד נתונים חדש, ששונה ממה שעבדו איתו באופן מסורתי בשנים האחרונות. בעיה נוספת היא המחסור בסטנדרטים, וכל ונדור פועל במתודולוגיה אחרת. בנוסף, NoSQL מאוד ידידותי למפתח, אבל מה עם המשתמש העסקי? יש דרכים לפתור זאת. אנו עושים זאת בעזרת שיתוף הפעולה עם Couchbase, שמספקים פתרון רחב יותר."

אירועים קרובים