תוכן שיווקי

אילן בן שמעון, מכון מופ"ת: "האתגר של מנמ"ר בארגון חינוך או אקדמיה הוא בצורך לחבר בין טכנולוגיה ופדגוגיה"

23/06/2013 14:21

"שימוש מושכל במערכות מידע וטכנולוגיה יכול לספק לארגוני החינוך או האקדמיה את הכלים הנדרשים כדי לעמוד ביעדיהם – בין אם אלו יעדים אקדמיים, פדגוגיים, מנהלתיים או עסקיים. האתגר שניצב בפני המנמ"ר הוא בצורך לחבר בין IT ופדגוגיה בדרך שתפיק לארגון את מירב התועלות מהטכנולוגיה, אך באותה עת תיקח בחשבון את הצרכים הייחודיים של שלוש קהילות משתמשים מרכזיות – סגל הוראה, סגל מנהלתי וסטודנטים", כך אמר אילן בן שמעון, מנהל מרכז התקשורת במכון מופ"ת.

מרכז התקשורת במכון מופ"ת מספק שירותי IT, שירותי ענן ויישומים מקוונים לכ-25 מכללות ברחבי הארץ. בנוסף, המרכז מחזיק ברישוי ISP מטעם משרד התקשורת, ומציע שרותי גלישה ואבטחת מידע באינטרנט, ומגוון רחב של אפליקציות ללמידה מקוונת (E-Learning).

אילן, מהם האתגרים הטכנולוגיים בתחום ה-E-Learning ואיך אתם מסייעים לארגונים בתחום?
האתגר המרכזי בתחום ה-E-Learning הוא בחיבור בין מגוון הכלים הטכנולוגיים הקיימים בתחום כדי לייצר חוויית הוראה ולמידה ברמה גבוהה. מערכת כזו צריכה לשקף למרצה ולסטודנט פשטות תפעולית, ושניתן יהיה לחבר אותה עם מגוון המערכות השונות בארגון. המערכת ללמידה מקוונת שלנו מציעה לגוף חינוך או אקדמיה one stop shop בתחום. המערכת כוללת פלטפורמת Moodle ללימוד א-סינכרוני, פלטפורמת Elluminate ללימוד בזמן אמת (Real Time), יכולות VOD ועוד. בנוסף, אנחנו מציעים חיבוריות למערכות נוספות בארגון – לדוגמא: חיבור למערכות של מנהל התלמידים, כך שתלמיד שנרשם לקורס ייפתח באופן אוטומטי גם כמשתמש במערכת הלמידה המקוונת, יכולות תשלום און ליין עבור קורסים במערכת המקוונת, גישה למאגרי המידע של הספרייה בארגון, ועוד.

אתגר נוסף הוא בתחום הענן. האם הענן מאומץ על ידי מגזרי החינוך והאקדמיה?
הניסיון שלנו מראה שמנמ"ר בארגון חינוך או אקדמיה שצריך לקבל החלטה אם לשדרג סביבות ישנות בדטה סנטר או לעבור לענן – יעדיף את המעבר לענן. זאת בתנאי, שיקבל את החופש להמשיך ולנהל את התשתיות שלו בניהול עצמי.

אנחנו מציעים ענן במודל של self service, זאת אומרת שמצד אחד הארגונים רוכשים מאיתנו משאבי עיבוד, אך בו בזמן הם מנהלים אותם באופן עצמאי, וכול הקצאה של משאבים נעשית על ידי הארגון בניהול עצמי. הקמנו לצורך כך חוות שרתים שכוללת תשתיות VMWARE ואחסון של Netapp עם יכולות של Filer וירטואלי לכול לקוח. אנחנו מציעים במסגרת שירות הענן צריכה מרחוק של תוכנת מנהל תלמידים, שרתי SQL, Sharepoint, ERP, Exchange, שרתי קבצים NAS, אירוח אתרים ועוד. שירותי הענן שלנו מאובטחים באמצעות פיירוול וירטואלי נפרד עבור הסביבה של כול לקוח, והגישה לשירות הענן מוצפנת.

בהקשר זה חשוב לציין שתשתיות האינטרנט שלנו הן הבסיס לשירות הענן שפיתחנו. מרכז התקשורת הינו בעל רישיון של ספק אינטרנט ISP על ידי משרד התקשורת. תשתיות האינטרנט שלנו כוללות טבעת SDH כפולה וייחודית אשר הוקמה על ידי חברת בזק עבור מרכז התקשורת ולקוחותיו.

ולסיכום, איך אתה רואה את היתרונות המרכזיים של מרכז התקשורת?
מדובר בניסיון רב בתחומי ה-IT עם היכרות עמוקה של עולמות הפדגוגיה, חינוך ואקדמיה. אנחנו מכירים את קהלי היעד והצרכים שלהם, אבל גם את עולם האילוצים בו פועל המנמ"ר. החיבור ההדוק שלנו בין עולמות ה-IT לחינוך ואקדמיה, הוא שהביא אותנו לייצר חזון שמציע לארגון להתבסס על פתרונות טכנולוגיים ככלי עבודה זמינים 24 שעות ביממה.

לפרטים נוספים

אירועים קרובים