מלאנוקס מפנה עורף לאחד העם – מוחקת את מניותיה מהמסחר בבורסת תל אביב

החברה הודיעה כי תמחק את מניותיה ותרכז את פעילות המניות בבורסה בניו יורק ● "בעוד הרישום שלנו בבורסה של תל אביב סיפק עבור חלק מהמשקיעים של מלאנוקס זירת מסחר, אנו מאמינים, כי ריכוז המסחר בנאסד"ק משרת בצורה הטובה ביותר את צרכי החברה", נמסר בהודעת החברה ● ההחלטה היא מכה לבורסה של תל אביב, שכן מדובר באחת החברות הגדולות בה ● היום האחרון של המסחר במניות מלאנוקס בתל אביב יהיה ב-29 באוגוסט 2013 והמניות ימחקו רשמית בראשון לחודש לאוקטובר

תופץ בישראל על ידי מטריקס. מלאנוקס

מלאנוקס (Melanox), אחת מחברות ההיי-טק המצליחות של ישראל החליטה להפנות עורף לבורסת תל אביב. בהודעה שפרסמה בסוף השבוע (ו'), הודיעה החברה, כי היא מוחקת את מניותיה מהמסחר בבורסת תל אביב ותרכז את פעילות המניות בבורסת נאסד"ק (NASDAQ) בניו יורק. בהודעה נמסר בין השאר, כי "ריכוז המסחר בנאסד"ק משרת את החברה בצורה הטובה ביותר. בעוד הרישום שלנו בבורסה של תל אביב סיפק עבור חלק מהמשקיעים של מלאנוקס זירת מסחר, אנו מאמינים, כי ריכוז המסחר בנסאד"ק משרת בצורה הטובה ביותר את צרכי החברה".

"ההחלטה תפשט את ההתנהלות הפיננסית של החברה, שכן היא תהיה כפופה למערכת תקנות אחת – אמריקאית, ולא לשתיים כפי שקורה היום – הדבר יחסוך בכוח אדם והוצאות", נאמר בין היתר בהודעה. על פי ההודעה, המניות הרגילות של מלאנוקס הרשומות למסחר בתל אביב יועברו לנאסד"ק. היום האחרון של המסחר במניות מלאנוקס בבורסת תל אביב יהיה ב-29 באוגוסט 2013 והמניות ימחקו רשמית בראשון לחודש לאוקטובר.

מנכ"ל החברה אייל וולדמן כבר דיבר בעבר על האפשרות למחוק את המניות מהמסחר בבורסת תל אביב, ועתה הוא מימש את דבריו.

ההשלכות האפשריות
מן הראוי לציין שבשנת 2012 הציגה מלאנוקס תוצאות מצוינות. ההכנסות כמעט הכפילו את עצמם והסתכמו ב-500.8 מיליון דולר ואילו הרווח הנקי קפץ פי אחד עשרה ל-111.38 מיליון. החברה, שמתמחה בפיתוח וייצור של רכיבים אלקטרוניים המיועדים להעברת אינפורמציה מהירה בין שרתים ומערכות אחסון באמצעות מערכות תקשורת, הנפיקה את עצמה בבורסת תל אביב ונאסד"ק בשנת 2007 והיא בין 25 החברות הגדולות ביותר בבורסת תל אביב במדד ת"א 100 ובמדד הבלוטק.

החלטת הנהלת מלאנוקס היא מכה לבורסה של תל אביב, שכן מדובר באחת החברות הגדולות בבורסת תל אביב, בעיקר כשזה קורה באחת התקופות הפחות טובות של הבורסה של תל אביב וכשמחזור העסקים נמוך. כל חברה שמוחקת את מניותיה בבורסה מקטין את המחזור הפוטנציאלי עוד יותר.

מה המשמעות עבור מלאנוקס
האם מדובר בשלב ראשון של להפוך לחברה אמריקאית? וולדמן אמר לאחרונה שאין כוונה לעזוב את הארץ. לדבריו, "אנחנו חברה רב-לאומית ישראלית וגם אם נמחק את המניות שלנו מבורסת תל אביב נשאר בישראל". בהקשר זה יש לציין שיש חברות ישראליות רבות שמניותיהן נסחרות רק בניו יורק ויושבות בצורה מוצקה מאוד בארץ.

במלאנוקס מסבירים שהתמקדות בנאסד"ק רק תיטיב עם החברה, אולם יש המזהירים מפגיעה במניות החברה, שכן המשקיעים המוסדיים הישראלים שמחזיקים כ-12% ממניות החברה עשויים לאבד עניין במניה. אחד ממוקדי כוח המשיכה של המניה היא היותה מניית Benchmark שנכללת במדדים חשובים בבורסה. כשהיא כבר לא תהיה כזו יתכן שהמוסדיים – המקומיים יחליטו למכור את מניותיה ולעשות מה שקרוי Sell-Off, במיוחד כשהסביבה העסקית שבה פועלת החברה היא מאוד תנודתית ומאופיינת במידה גדולה של חוסר ודאות. סימן לבאות יכולה להיות הירידה של כ-12% בשער המניה אתמול (א') בבורסת תל אביב

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים