תוכן שיווקי

לקראת אירוע | סדנת 4×4 פלטינום בנושא המשכיות עסקית במשבר (BCP&DRP) – האתגר והמענה, תיפתח ב-23 באוקטובר

03/06/2013 14:39

קבוצת אנשים ומחשבים וג'ון ברייס מכללת היי-טק גאים להודיע על סדנת 4×4 פלטינום בנושא המשכיות עסקית במשבר (BCP&DRP) – האתגר והמענה, שתפתח ב-23 באוקטובר 2013. במציאות העסקית של ישראל 2013, הסוגיה של תפקוד הארגון נוכח מצבי משבר ואסון זו לא שאלה של האם צריך, זו שאלה של איך עושים את זה נכון. ניהול המשכיות עסקית (BCM, ר"ת Business Continuity Management), עוסק באופן בו יתנהל הארגון במצבי חירום ואסון (נוכח שיבושים), כך שפעילותו העסקית תמשיך להתנהל, עד כמה שניתן, ללא פגע.

מטרת הסדנה
ייחודה של הסדנא היא בנקודת המבט הרחבה שהיא מקנה למשתתפיה לגבי אופן ההתמודדות עם איומים אלה ואחרים. היא כוללת התייחסות לחוקים ותקנות, לרגולציה הקיימת היום בבנקים וחברות האשראי, בשוק ההון המוסדי והביטוח, מגזר הבריאות, חברות הממשלתיות ועוד ולתקנים המובילים בארץ ובעולם לניהול המשכיות עסקית. הסדנא מספקת "מורה נבוכים" לכל מי שנדרש לעסוק בנושא ורוצה להבין איך עושים זאת נכון.

יתרונות הסדנה
•    מתן כלים ומודלים מעשיים לביצוע יעיל וממוקד של התהליכים הנדרשים להכנת הארגון לתפקוד במשבר.
•    התייחסות לאתגרים מרכזיים בהובלת תחום המשכיות עסקית בארגון, ובכלל זה התנגדויות של מנהלים לעיסוק בתחום.
•    מתן דוגמאות מעשיות מהשטח וחשיפה לתהליכי הערכות לחירום שבוצעו בארגונים מסקטורים שונים.
•    תפיסת פתרון רחבה המתייחסת למרכיב האנושי, הטכנולוגי (DRP, סייבר), התפעולי,  התשתיתי והתדמיתי לנוכח מצבי חירום ומשבר.
•    חיבור ייחודי בין מתודולוגיות מובילות, כלים טכנולוגיים תומכים וניסיון פרקטי בהטמעת תרבות של המשכיות עסקית בארגון.

מנחי הסדנא
ארנון שרירא – מנהל תחום בחטיבת הביטחון והייעוץ האסטרטגי של מטריקס. מוביל מרכז ההתמחות Business Continuity במטריקס.
תומר פרייבך – יועץ ארגוני בכיר ומנהל פרוייקטים בחטיבת הביטחון והייעוץ האסטרטגי של מטריקס. מומחה בתחום המשכיות עסקית ובעל ניסיון עשיר בליווי ובהובלה בפועל של תהליכי המשכיות עסקית בארגונים.

תומר פרייבך, יועץ ארגוני בכיר ומנהל פרוייקטים בחטיבת הביטחון והייעוץ האסטרטגי של מטריקסלדברי ארנון, כבר לא צריך להסביר להנהלת הארגון ולדיקרטוריון את חשיבות העיסוק בהמשכיות עסקית. כבר למדנו שתרחישי האיום הם מציאות חיינו בישראל ולא חלום תיאורטי (מלחמה, טרור, מתקפת סייבר, שריפת ענק,פגעי מזג אוויר, התאגדות עובדים ושביתה). החוכמה היא לא (רק) בגיבוש תוכנית שעוברת את ביקורת הרגולטור, אלא בבניית המסוגלות בארגון לממש את התוכנית ולתפקד במצבים משבריים שונים. בנושאים אלה בדיוק הסדנא עוסקת.

עוד מוסיף פרייבך: העיסוק היום-יומי בהכנת הארגון לתפקוד במצבי חירום אינו מהעיסוקים החביבים על מרבית המנהלים (בלשון המעטה..). העיסוק בתחום זה נתפס כחשוב, אבל כמעט אף פעם לא דחוף, ולכן מתקשים מנהלים להקצות לו קשב מתאים. תהליכי הכנת ארגונים לחירום לוקים לעיתים קרובות בעודף פורמליזציה ובירוקרטיה מיותרים,שמגבירים את התנגדויות המנהלים לעיסוק בנושא. במהלך הסדנא ירכשו המשתתפים כלים מעשיים וטיפים חשובים כיצד ניתן לבצע כל אחד משלבי העבודה בצורה ממוקדת ועניינית המסייעת לחבר מנהלים לתהליך.

קהל יעד
הסדנא מיועדת למנהלים בארגון, האחראים על התמודדות עם אתגרי ההמשכיות העסקית, נוכח מצבי משבר אפשריים. מנהלי תפעול, ממוני המשכיות עסקית, מנהלי תחום חירום, מנהלי מערכות מידע, מנהלי תשתיות IT, קב"טים, מנהלי הדרכה, אנשי משאבי אנוש, לוגיסטיקה, ומנהלים בתחומי הליבה העסקית של הארגון שנושא ההמשכיות העסקית רלוונטיים עבורם.

לדברי ינון שבירו, סמנכ"ל שיווק בג'ון ברייס מכללת היי-טק, מדובר בסדנא ייחודית וראשונה מסוגה המספקת מענה לצרכי הלקוחות ללבטים יום יומיים אשר הותאמה להתקדמות הטכנולוגית. סדנא זו מציגה תמונה רחבה של עולם ה BCP ומעניקה כלים מעשיים בעלי ערך מוסף בסביבת הארגון.

אירועים קרובים