אריק שמידט, גוגל: "אנחנו אוהבים את ישראל – גם בגלל מרכזי המו"פ שיש בה וגם בגלל המכירות"

"נמשיך להשקיע בישראל - האיכות של המהנדסים פה טובה ביותר, השירות הצבאי עושה להם טוב", אמר שמידט, שעושה בימים אלה בארץ, באירוע שנערך בגני התערוכה בתל אביב ● לדבריו, "מרכזי הפיתוח שלנו בתל אביב ובחיפה הם בין מרכזי המו"פ הטובים ביותר שלנו" ● הוא אף סקר את השפעת האינטרנט על העיתונות המודפסת ואמר ש-"הצנזורה לא תצלח, בסופו של דבר, כי טבע החברה והאדם הוא לדעת"

אריק שמידט. עזב את גוגל סופית. צילום: קובי קנטור ז"ל

"מרכזי הפיתוח שלנו בתל אביב ובחיפה הם בין מרכזי המו"פ הטובים ביותר שלנו ואנחנו מקפידים להמשיך ולהשקיע בהם. בנוסף, המכירות שלנו בארץ הן מהטובות בעולם ביחס לגודל המדינה. אנחנו אוהבים את ישראל גם בגלל הכסף שהיא מייצרת עבורנו", כך אמר אמש (ב') אריק שמידט, יושב ראש גוגל (Google).

שמידט, לשעבר מנכ"ל גוגל, מבקר השבוע בישראל והשתתף אמש באירוע ב-וילה בגני התערוכה בתל אביב, בו ראיינה אותו העיתונאית אילנה דיין. באירוע השתתפו בכירי המשק, אנשי תעשיית ה-IT ואנשי חינוך ובמסגרתו נדונה השאלה האם האינטרנט מייצר סדר יום חדש.

ישראל, ציין שמידט, היא מעצמת היי-טק ומהווה אבן שואבת לחדשנות. "השינויים המהירים שקורים בעולם הטכנולוגי מביאים אותי להעריך שישראל תמשיך לשחק במגרש זה".

"נמשיך להשקיע בישראל", אמר. "האיכות של המהנדסים פה טובה ביותר. השירות הצבאי של המהנדסים עושה להם טוב, כי הם עסקו במהלכו באיסוף ובניתוח מידע. יש להם כישורים בקיברנטיקה, מתמטיקה, מדעי המחשב, בינה עסקית, בינה מלאכותית, ובחיבור בין העולמות הללו. הם בשלים, רציניים ומתאמצים. היכולות שלהם בתחומי חיבור של סוגי מידע שונים והפיכתם לכלל מידע אחד עם תובנות, לצד בינה עסקית צופה פני עתיד, הן יוצאות דופן. ככלל, העתיד הוא ב-Data Analytics".

"בכל ארוחת ערב אני סוגר את הטלפון הנייד"
שמידט ציין במהלך דבריו את חוק מור ואמר, כי הוא מאפשר לבצע היתכנויות טכנולוגיות עתידיות על בסיסו. "החוק הזה צפוי לשרוד לפחות עוד עשור. המשמעויות הנובעות ממנו הן שבעוד חמש שנים, דברים יקרו במהירות גדולה פי עשרה. למשל, הטלפון הנייד שברשותי, שעולה כיום מאות דולרים, יעלה בעתיד עשרות בודדות. נתון זה טומן בחובו משמעויות רבות, הרבה מעבר לשימוש נרחב ביכולות צילום ובמשלוח מסרונים".

בתוך זמן לא רב, ציטט שמידט נתוני חברות מחקר, יהיו בעולם חמישה מיליארד מכשירים ניידים. "מדובר בנתון שמשמעותו רבה, כי הוא יביא למהפכה באופן בו אנשים יצרכו מידע ובידור", ציין. "לתעשייה הישראלית יהיה חלק באופן בו הם יעשו זאת".

"בכפר כלשהו בפקיסטן או באפגניסטן אין כיום לא מידע ולא בידור. זה ישתנה באופן דרמטי. ממצב של העדר מידע הם יהפכו לצרכני כל מידע, וכך גם לגבי בידור. אני לא יודע מתי זה יקרה, אבל ברור שזה יקרה".

במענה לשאלה של דיין על עצתו לסטודנטים לסגור את הטלפונים הניידים ואת המחשבים שלהם לשעה בכל יום אמר שמידט, כי "הביטו באדם ובאנשים שאתם אוהבים וחוו שיח. ככל שאני מזדקן, אני מבין שלא משנה מה אתה עושה, מה שמשנה הוא עם מי אתה עושה את המסע בחיים – בעבודה ובמשפחה. כל מה שעשיתי בעבודה, עשיתי עם אנשים, אין דבר שעשיתי לבד, בעצמי". על עצמו הוא העיד ש-"מדי ערב, בארוחת הערב, אני סוגר את המכשיר".

"אינך יודע מה שאינך יודע"
בהמשך התייחס שמידט לצנזורה ברשת ואמר, כי "אחת הבעיות בה היא שאינך יודע מה אינך יודע. עליך לחשוד שיש פיסת מידע מוסתרת ממך. זו דרך מזעזעת לחיות. העמדה של גוגל היא 'קח את כל המידע והיה סקפטי לגביו'. הדבר החשוב הוא לקבוע עמדה בעצמך על בסיס כל מידע נגיש". הוא הוסיף, כי "הצנזורה לא תצלח, בסופו של דבר, כי טבע החברה והאדם הוא לדעת".

"האמנו שהאסטרטגיה הטובה ביותר הייתה להיכנס לסין, לעבוד מבפנים עם האזרחים, ללחוץ מבפנים כדי לשנות את עמדת הממשל ולהחצין את ערך הפתיחות. אחרי חמש שנים הבנו שזה לא עבד. להפך, הצנזורה שם גדלה דרמטית. הסינים בנו חומות ומחסומים והפרידו באמצעות חומת אש בין הונג-קונג ליתר חלקי המדינה. אנחנו קוראים לסין לשנות את מדיניותה", אמר.

"ניסינו לשנות את המצב בסין ואם אתה לא מנסה – אתה לא יודע אם תצליח", הוסיף. רצינו לפתוח את סין לפתיחות ולמידע, אבל זה לא עבד. לכן העתקנו את הפעילות שלנו להונג קונג".

"מה הלקח מהכישלונות?" שאלה דיין, ושמידט השיב: "אם לא מנסים, לא יודעים. יש בגוגל פרויקטים רבים שכשלו ואני אפילו לא זוכר מה היו שמותיהם. מה שעשינו הוא לקחת את המהנדסים בפרויקטים הללו ולהעביר אותם לפרויקטים אחרים, לאחר שאמרנו להם תודה. ככה פועלת חברה מצליחה".

בהתייחסו ל-"אביב העמים הערבי" הוא אמר, כי "הדיקטטורים במדינות ערב היו זקנים מדי, הם לא הבינו את המשמעות של הטכנולוגיה ואת הכישלון שבצנזורה על הרשת. בכל מקרה, לא הטכנולוגיה היא שעשתה את המהפכה, אלא ההקרבה של אנשים שלחמו למען חופש. מה שברור הוא ששליט שסוגר את האינטרנט משדר לעמו שהוא מפחד".

שמידט אף השיב לשאלת המראיינת אודות השפעת האינטרנט של מצב העיתונות המודפסת ואמר, כי "אנחנו לא רוצחי עיתונים. העיתונים ישרדו, כי הם חשובים ביותר והיעלמות שלהם היא הפסד רציני".

"העתיד יהיה טוב מהיום", סיכם שמידט. "אנשים מצויים בדיכאון והם טועים. יהיה טוב, כי אנשים ידעו לייצר יותר ויותר כלים על מנת ללמד את החברה. אנחנו סוף סוף רואים כיצד החינוך המסורתי והמקוון מתאחדים. למחנכים יהיו כלים טובים יותר לחנך. לדור הבא תהיינה דרכים רבות וחדשות ללמוד ולקבל מידע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים