הבורסה לניירות ערך החלה בהטמעת פלטפורמת איחסון של היטאצ'י; ההיקף: מיליוני שקלים

המערכת, Virtual Storage Platform, תאפשר לבורסה יכולות שדרוגיות וגידול בנפחי האיחסון של המידע, וירטואליזציה וחיסכון בעלויות האיחסון ● מולי צפריר, מנהל תשתיות ה-IT של הבורסה, אמר שעדכניות המידע באתר הגיבוי צפויה לגדול בשל הטמעת המערכת וכי החזר ההשקעה צפוי להיות מהיר

הבורסה לניירות ערך החלה בהטמעת פלטפורמת איחסון של היטאצ'י (Hitachi) בפרויקט שהחל לפני שבועיים ויימשך חודשים ספורים. היקף הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במיליוני שקלים.

ההטמעה של מערכת האיחסון החדשה, Virtual Storage Platform, מבוצעת במשותף על דיי אנשי ה-IT של הבורסה ואנשי היטאצ'י ישראל. המערכת תאפשר לבורסה יכולות שדרוגיות וגידול בנפחי האיחסון של המידע, וירטואליזציה וחיסכון בעלויות האיחסון.

מולי צפריר, מנהל תשתיות ה-IT של הבורסה לניירות ערך, הציג סיפור לקוח בכנס שערך הסניף הישראלי של היטאצ'י. הכנס, Hitachi Information Forum 2011, נערך הבוקר (ג') במרכז הכנסים אבניו בקרית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים.

צפריר אמר, כי לבורסה לניירות ערך יש 26 לקוחות בלבד – בנקים וברוקרים. "הם אלה המתקשרים מול הבורסה". הוא הסביר, כי הקשר נעשה בין מחשבי המסחר שלהם לבין מחשב הבורסה המרכזי, שנמצא ברחוב אחד העם בתל אביב. "האתגר הופך לקשה משנה לשנה", אמר, "כי אנחנו מתמודדים עם אמצעים אוטומטיים למסחר. הלקוח מגדיר יעד לעסקה ואז מופעל אלגוריתם העובד מול מחשבי הבורסה. האתגר הוא לעבור ממצב של תעבורה של מילי-שניות לתעבורה בת מאות מיקרו-שניות בלבד".

בדבריו מנה צפריר אתגר נוסף שמערך המיחשוב של הבורסה עומד בפניו – אפס זמן נפילות. כמו כן, הביצועים צריכים להיות מהירים יותר, ציין. "אנחנו מחויבים לשלמות המידע, ולשם כך יש אתר גיבוי בנתניה, שהעדכון בו צריך להיות תמידי ובזמן אמת".

הוא הוסיף, כי מערך המיחשוב של הבורסה בנוי ממחשבי המסחר של HP לסוגיהם, כאשר מערך הסליקה רץ על מיינפריים. צפריר ציין, כי "מחשבי הלינוקס (Linux) והחלונות (Windows) תופסים יותר ויותר תפקיד ב-IT של הבורסה". אתגר נוסף, עתידי, של הבורסה שאותו מנה צפריר הוא מעבר שלה למקום אחר בתל אביב.

עוד הוא אמר, כי  האיחסון של הבורסה מבוסס היטאצ'י מזה זמן רב, כאשר בין המתקן הראשי לאתר הגיבוי פרוסה טבעת של סיבים אופטיים, "דבר המאפשר גידול של רוחב הפס בתעבורה".

בהתייחסו למערכת החדשה המוטמעת, אמר צפריר, כי "חוץ מהביצועים והנפח שקסמו לנו, גילינו שהמכשיר איננו מונוליטי, אלא מורכב משלושה חלקים שניתן לטפל בהם לחוד". הוא סיים בציינו, כי עדכניות המידע באתר הגיבוי צפויה לגדול בשל הטמעת המערכת וכי החזר ההשקעה צפוי להיות מהיר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים