רוב סלמון, נט-אפ: "מנמ"רים חייבים למצוא חלופות לבזבוז במרכזי המיחשוב – אחרת לא יגיעו ל-2012"

"מצוקתם של המנמ"רים ברחבי העולם נובעת, בין היתר, ממורכבות מערכות ה-IT וההטרוגניות שלהן; הגידול בכמות ובקצב נפח המידע הארגוני; המבנה הישן והלא יעיל של ארכיטקטורת תשתיות ה-IT; הבזבוז וחוסר היעילות הנובעים מכך; ומצוקת כוח האדם", אמר סלמון, סגן נשיא בכיר, Field Operations, נט-אפ העולמית ● הוא הוסיף, כי לצד כל אלה נוסף בשנה וחצי האחרונה המשבר הכלכלי העולמי, שהביא לצמצום תקציבי הארגונים ובתוכם לצמצום תקציבי המיחשוב

"חוסר היעילות והבזבוז הקיימים כיום במרכזי המיחשוב הארגוניים הגיעו לשיאים שכמותם לא נראו בעבר. המנמ"רים חייבים למצוא חלופות לבניית ולתפעול מרכזי המיחשוב שלהם. זו כבר לא שאלה של 'האם', אלא 'כיצד ועכשיו'. מנמ"רים שלא יעשו זאת יביאו למות הארגון שלהם ויחדלו מלפעול כבר ב-2012", כך אמר רוב סלמון, סגן נשיא בכיר, Field Operations, נט-אפ (NetApp) העולמית.

סלמון עמד בראש משלחת בכירים ממטה נט-אפ העולמי ומאירופה, והיה דובר המפתח בכנס הלקוחות והשותפים השנתי של ענקית האיחסון, NetApp Innovation Summit 2010. לכנס, שנערך היום (ד') במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו יותר מ-700 משתתפים – מנמ"רים, מנהלי תשתיות ומנהלי אחסון ממגוון מגזרי המשק.

"מצוקתם של המנמ"רים ברחבי העולם ידועה ומוכרת", אמר סלמון, "והיא נובעת ממגוון סיבות: מורכבות מערכות ה-IT וההטרוגניות שלהן, הגידול הנמשך בכמות ובקצב של נפח המידע הארגוני הדורש טיפול וניהול, המבנה הישן והלא יעיל של ארכיטקטורת תשתיות ה-IT, הבזבוז וחוסר היעילות הנובעים מכך, מצוקת כוח האדם, הגידול הלא מספיק בתקציבי ה-IT, ההשקעה הלא פרופורציונלית במיחשוב לעומת התועלות שלה והעדר הלימה מספקת להיבטים העסקיים בארגון". הוא הוסיף, כי לצד כל אלה, נוסף בשנה וחצי האחרונה המשבר הכלכלי העולמי, שהביא לצמצום תקציבי הארגונים ובתוכם לצמצום תקציבי המיחשוב שלהם. למרות זאת, אמר, "לשיטתי ולשיטת נט-אפ, אנחנו מצויים בזמנים מעניינים, כאלה הטומנים בחובם הזדמנויות עסקיות מלהיבות".

לדברי סלמון, הפתרון למצב הוא שינוי תפיסתי של המנמ"רים ומנהלי התשתיות ביחס שלהם למרכז המיחשוב הארגוני ולתשתיות ה-IT. "בלא שינוי תפיסתי שכזה הם לא ישרדו, כיוון שמערך המיחשוב רק ילך ויהפוך לעוד יותר לא יעיל ועוד יותר בזבזני".

לצד השינוי התפיסתי, אמר סלמון, נדרש להטמיע ולממש את תפיסת התשתיות האחודה – תפיסה פרי פיתוח נט-אפ. הוא ציין, כי בבסיסה של התפיסה עומדים שליטה טובה יותר בנכסי ה-IT, תפעול יעיל ובעל פחות הוצאות של מערך המיחשוב, יכולת מענה ליותר דרישות עסקיות, יותר גמישות תפעולית ויכולת גידול על פי דרישה. כך, אמר סלמון, "ייווצר מודל חדש של רמת שירות שה-IT מספק, עם יותר שירותים, יותר יעילות ותפעול זול ויעיל יותר של מרכז המיחשוב. בדרך זו יהיה מעבר חלק ונכון מהווירטואליזציה שכבר נעשתה לזו שתיעשה, שהמוטיב המרכזי בה יהיה מעבר מאיי וירטואליזציה לכזו שהיא חוצת ארגון וגורפת את כל, או את רוב, ה-IT. זאת, לצד מימוש הולך וגדל של העברת שירותים למיחשוב הענן הפרטי. מהלך זה יביא לכך שמערכי המיחשוב הארגוניים יוכלו להגיב ביותר מהירות ויעילות לדרישות העסקיות ההולכות וגדלות".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

"אלה אינם רק דיבורים, אלא דברים שקורים בשטח ומוכיחים את ההצלחה שלהם בנתונים פיננסיים", אמר. סלמון הביא בדבריו כמה סיפורי לקוח, ביניהם של בריטיש טלקום (British Telecom) , יאהו! (!Yahoo) וארגוני ענק אחרים. כך, ציין, חברת T Systems ביצעה פרויקט וירטואליזציה מבוסס VMware ונט-אפ, שהביא לצמצום כמות האתרים שלה מ-700 ל-40 ולצמצום חשבון החשמל השנתי מ-2.4 מיליון דולרים ל-100 אלף בלבד.

סלמון הוסיף, כי המאפיין של הלקוחות הללו הוא ש-"הם הצליחו להביא לאיחסון היעיל בעשרות אחוזים, המנצל טוב יותר את החומרה הקיימת והחוסך ברכישת חומרת איחסון חדשה – איחסון שמביא להפחתת הנדל"ן הנדרש למרכז המיחשוב ואשר מפחית משמעותית בהוצאות האנרגיה הנדרשות לתפעולו". לצד השינוי הנדרש במערכי המיחשוב הארגוניים ויישום התשתיות האחודות, אמר סלמון, כי "יש להפוך את האיחסון ליעיל יותר ולהטמיע פתרונות של שותפיה העסקיים של נט-אפ – CA ,BMC, מיקרוסופט (Microsoft), אינטל (Intel), אורקל (Oracle) וסאפ (SAP)". בסופו של התהליך, אמר, "יש לספק למערך ה-IT יכולות ניהול, אינטגרציה של יישומים, מיכון וניהול האיחסון, אינטגרציה של רכיבי אבטחת המידע וכלים למיכון של כמה יותר שירותים".

"לקוחות שרדו את המשבר בזכות נט-אפ"

"נט-אפ מעולם לא הייתה במצב טוב יותר ממה שהיא מצויה בו כיום, הן בהיבט נתח השוק והן במגוון הטכנולוגיות המוצע ללקוחות", ציין סלמון. "ההוכחה של התפיסה שלנו היא כמות הלקוחות הרבים שלנו ששרדו את המשבר הכלכלי העולמי, ועשו זאת, בין השאר, בזכותנו".

סלמון ציטט תוצאות מחקר שערך באחרונה המגזין CIO בין אלפי מנמ"רים ברחבי העולם, שממנו עלה, כי נט-אפ דורגה במקום השני בקרב ספקיות החומרה – דירוג שחלקה יחד עם סיסקו (Cisco). לעומת זאת, HP ודל (Dell) דורגו יחדיו במקום העשירי ו-EMC הגיעה למקום ה-19. בדירוג בין ספקיות ה-IT המביאות את התמיכה הטובה ביותר בלקוחות, ציטט, דורגה נט-אפ במקום השני, ובדירוג של רמת השירות – במקום הראשון.

לדברי סלמון, נט-אפ היא חברת האיחסון בעלת קצב הגידול המהיר ביותר במכירות. הוא ציטט נתונים של חברות המחקר שלפיהם הגידול של נט-אפ במכירות ברחבי העולם עמד על יותר מ-30% בכל אחד מהרבעונים של 2010 ו-2009 לעומת המקבילים להם בשנה שלפני כן, וזאת לעומת גידול של 8% בלבד "של החברים הטובים שלנו מ-EMC". על פי נתון נוסף שהביא, בכל שבעת הרבעונים האחרונים האמורים, HP חוותה ירידה ממוצעת של 13% במכירת מוצרי איחסון, ואילו דל – של 8%. נתח השוק של EMC, המשיך סלמון וציטט, עומד על 28.8%, שנייה לה נט-אפ עם 15.6% ולאחריהן נמצאות HP ויבמ (IBM), כל אחת עם נתח שוק של 10%.

"אנחנו רוצים להבטיח את בשורת היעילות הגמישות ויכולת הגידול במערכי המיחשוב הארגוניים", סיכם סלמון.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. moshe

    he is right, the problem is that the CIOs are not trusting the cloud solution yet, and that the DC are rented for the next 5-7 years. cost savings can be achived, but not like in a green field project. Regards

אירועים קרובים