שופטת בארצות הברית קבעה: גוגל – מונופול בתחום הפרסום אונליין

לפי קביעת השופטת ליאוני ברינקמה בתביעה שהגיש משרד המשפטים האמריקני נגד גוגל, החברה עברה על התקנות של חוק ההגבלים העסקיים, ופוגעת במפרסמים ובצרכנים כאחד

מונופול - גם בפרסום אונליין. גוגל.

אלפבית, החברה האם של גוגל, שנאבקת בימים אלה נגד הקולות בממשל האמריקני שקוראים לפירוקה לגורמים, ספגה בסוף השבוע מכה לא קלה בכנפיים שלה כשהשופטת המחוזית ליאוני ברינקמה קבעה שהיא מונופול בשוק הפרסום אונליין.

לפי קביעת השופטת בתביעה שהגיש משרד המשפטים של ארצות הברית נגד אלפבית, החברה עברה על התקנות של חוק ההגבלים העסקיים, ופוגעת במפרסמים ובצרכנים כאחד.

"מעבר לשלילת יכולת התחרותיות מהיריבים שלה, התנהגות חריגה זו פגעה באופן מהותי בלקוחות המפרסמים של גוגל, בתהליך התחרותי ובסופו של דבר, בצרכני המידע ברשת", כתבה השופטת. היא הוסיפה שלפי המידע שהוצג בפניה, גוגל מתנה תנאים בגישה למוצר מסוים שלה על ידי תשלום למוצר אחר שהיא מציעה.

עם זאת, היא דחתה את החלק בתביעה שבו נטען שהחברה הפכה למונופול גם באמצעות תשלום לחברות צד שלישי שעזרו למפרסמים לקנות מודעות ברשת.

גוגל תערער

בגוגל כמובן דוחים את ההחלטה של השופטת על הסף. "אנחנו לא מסכימים עם החלטת בית המשפט לגבי הכלים שאנחנו מציעים לבעלי אתרים. לבעלי אתרים יש אפשרויות רבות והם בוחרים בגוגל מכיוון שכלי הפרסום שלנו הם פשוטים, סבירים ויעילים", אמרה לי אן מולהולנד, סגנית נשיא בגוגל, שסיפרה שהערעור כבר בדרך.

לפי הטענות של משרד המשפטים, עסקי המודעות הכניסו לאלפבית כ-31 מיליארד דולר בשנה שעברה – כ-10% מכלל ההכנסות שלה, והוא דורש שהחברה תמכור חלקים מעסקים אלה, אם לא את כולם.

ההחלטה הזו מגיעה כמה חודשים לאחר שבית המשפט המחוזי בוושינגטון הכריז על גוגל כמונופול בגלל מנוע החיפוש שלה, וגם החלטה זו נמצאת בדרך לערעור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים