מחקר: 93% ממנהלי ה-IT הטמיעו או מתכוונים להטמיע סוכני AI בארגון
מהמחקר, שערכה סיילספורס בקרב 1,050 מובילי IT ארגוניים בעולם, עולה כי ביקוש מוגבר ל-IT פותח את הדלת לסוכני הבינה המלאכותית ● בנוסף, המספר המשוער של מודלי AI המשמשים ארגונים הוכפל בשנה אחרונה

מחקר חדש של סיילספורס מגלה כי מכיוון שהדרישה למשאבי IT עולה, 93% ממנהלי ה-IT בארגונים כבר הטמיעו או מתכננים להטמיע סוכני AI, בשנתיים הקרובות. עם זאת, אתגרי האינטגרציה מפריעים לחברות לממש את הפוטנציאל של הטכנולוגיה ליצירת כוח עבודה דיגיטלי בלתי מוגבל, שיכול להקל באופן משמעותי על עומסי IT.
הממצאים – שנאספו מסקר שנערך בקרב 1,050 מובילי IT ארגוניים ברחבי העולם – חושפים כי 95% מהמשיבים מתקשים לשלב נתונים בין מערכות. יתרה מכך, רק 29% מהיישומים מחוברים בתוך ארגונים, בממוצע, מה שמשפיע על הדיוק והתועלת של סוכני ה-AI.
ממצאים עיקריים מהמחקר
המחקר העלה כי ביקוש מוגבר ל-IT פותח את הדלת לסוכני בינה מלאכותית לשיפור היעילות ולהורדת עלויות. צוותי IT שכבר אחראים לתחזוקת המערכות הנוכחיות נאבקים לעמוד בביקוש החדש לפתרונות AI.
עוד נחשף מתוצאות המחקר כי אחוז הפרויקטים שלא הוגשו בזמן עלה ל-29% ב-2024 – עלייה מ-26% ב-2023. יתרה מכך, 86% ממנהלי ה-IT מצפים כי עומס העבודה יעלה בעתיד. בממוצע, המשיבים מצפים לעלייה של 18% בפרויקטים מ-2024 ל-2025. כדי לענות על הביקוש המוגבר, מנהלי IT ארגוניים הוציאו ממוצע של כ- 16.9 מיליון דולר על צוות IT בשנת 2024 – עלייה מסיבית של 61% משנת 2023 (מוערך ב-10.5 מיליון דולר).
עוד ניתן היה ללמוד מהמחקר כי סוכני בינה מלאכותית ופתרונות אינטגרציה מהווים בפוטנציה הזדמנות לשפר את הפרודוקטיביות, להגדיל את היעילות ולהוזיל עלויות על ידי נקיטת פעולה למען צוותי IT מוצפים.
רוב של 93% ממנהלי ה-IT אומרים שבינה מלאכותית תגדיל את הפרודוקטיביות של המפתחים שלהם בשלוש השנים הקרובות, ואלה המשתמשים בסוכני AI בטוחים בכך אפילו יותר, כאשר 98% מסכימים לקביעה.
המחקר מצא גם כי יותר משליש (39%) מזמן הצוות של ה-IT, בממוצע, מוקדש לתכנון, בנייה ובדיקה של אינטגרציות מותאמות אישית חדשות בין מערכות ונתונים, וזאת כדי לאפשר יכולות ופתרונות דיגיטליים לעסק – משהו שניתן להפוך לאוטומטי עם פתרון האינטגרציה הנכון.
תשתיות מורכבות יותר מעכבות את יעילות סוכן הבינה המלאכותית
מהמחקר עלה גם כי המספר ההולך וגדל של יישומים ומודלים של AI המשמשים ארגונים יוצר ממגורות נתונים שיכולות להגביל את יכולתם של סוכנים לפעול ביעילות.
בממוצע, 90% ממנהלי ה-IT אומרים כי ממגורות נתונים יוצרות אתגרים עסקיים בארגון שלהם. האתגר גדול יותר בארגונים המשתמשים בסוכנים (94%), בהשוואה לאלו שאינם משתמשים בסוכנים (87%).
עוד נמצא כי ארגונים כיום משתמשים ב-897 יישומים, בממוצע. ארגונים עם סוכני AI משתמשים אפילו יותר ביישומים (1,103 בממוצע) – 45% יותר מאלה שאינם משתמשים בסוכנים (762). המספר המשוער של מודלים של AI המשמשים ארגונים הוכפל השנה האחרונה (מממוצע של תשעה ב-2024 ל-18 ב-2025).
ארגונים המשתמשים בסוכנים ממנפים בממוצע 22 מודלים של AI, בעוד אלו שאינם משתמשים בסוכנים ממנפים 15 מודלים של AI.
ממשקי API וקישוריות יכולים לשפר את ביצועי סוכני ה-IT ו-AI
המחקר הדגים שעל ידי התאמה של אסטרטגיות אינטגרציה ואסטרטגיות בינה מלאכותית, הארגון יכול לפשט ולאחד את תשתית הנתונים שלו, ולפתור את מלוא הפוטנציאל של הנתונים שלו כדי להפעיל ביעילות סוכני AI. באמצעות כלים אלה, סוכנים יכולים לגשת לנתונים קריטיים וספציפיים לעסק, על מנת לתפקד במיטבם ולהתרחב ברחבי הארגון לשם יצירת אינטראקציה ישירה עם מערכות ואוטומציות קיימות.
בקרב ארגונים עם סוכנים, אלה המשתמשים בממשקי API מנצלים את היכולות שלהם: 56% – כדי לשפר את תשתית ה-IT; לאפשר שיתוף נתונים בין צוותים (49%); לשלב מערכות שונות (46%).
בממוצע, 50% מנכסי התוכנה הפנימיים והרכיבים של הארגון זמינים לשימוש פנימי חוזר. זוהי הזדמנות לחברות למנף את הנתונים האמינים וההשקעות הקיימות שלהן עם ממשקי API, במקום לבנות מאפס, כדי ליצור סוכני AI מהימנים.
ממשקי API מניבים ערך עסקי רחב יותר
בנוסף ליכולת של סוכני AI לגשת לשירותים, מסדי נתונים ופונקציונליות, המסופקים על ידי יישומים, מנהלי IT הדגישו בתשובותיהם גם את הערך העסקי המשמעותי של ממשקי API – מהגדלת היעילות ועד להשפעה על ההכנסות.
ארגונים המשתמשים בממשקי API מדווחים על היתרונות העיקריים הבאים: פרודוקטיביות מוגברת ומהירות מוגברת כדי לענות על הצרכים העסקיים (49%); הגברת מעורבות העובדים ושיתוף הפעולה (47%); הגדלת החדשנות (46%) וצוותים המנהלים את צורכי ה-IT שלהם (46%).
יותר משליש (37%) מצוותי ה-IT ממנפים ממשקי API כדי להגביר את היעילות של תהליך פיתוח האפליקציות שלהם.
מנהלי IT מעריכים ש-40% בממוצע מההכנסות של החברה שלהם מופקים ממשקי API והטמעות הקשורות ל-API. המספר גבוה אף יותר (45%) בארגונים המשתמשים בסוכנים.
אנדרו קומסטוק, מנהל כללי וסגן נשיא בכיר בחברת MuleSoft, אשר ביצעה את המחקר בפועל, סיכם את המצב באומרו כי "ככוח עבודה דיגיטלי בלתי מוגבל, סוכני AI ישנו ארגונים מקצה לקצה. אנו רואים תחזיות של רמות חדשות של יעילות ופריון עם כוח האדם המאוחד והסוכנים. עם זאת, כדי לפתח את היכולת החדשה הזו, אינטגרציה וממשקי API הם קריטיים לבניית בסיס מוכן לסוכן. סוכנים תלויים בנתונים מאוחדים ובפעולות ארגוניות, המופעלות על ידי אינטגרציה ואוטומציה, כדי לספק תגובות מדויקות ומהימנות ולבצע משימות מורכבות מרובות שלבים".
תגובות
(0)