צים העלתה לאוויר פורטל ספקים מבוסס ניפנדו
חברת הספנות שדרגה את תהליכי הרכש והכספים ארגון בעזרת אוטומציה ● היקף הפרויקט לא נמסר, אולם מוערך במאות אלפי שקלים

צים שירותי ספנות השלימה פרויקט להקמת פורטל ספקים מבוסס ניפנדו. הפרויקט ארך שלושה חודשים והסתיים באחרונה. היקפו הכספי לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בענף העריכו אותו במאות אלפי שקלים.
ניפנדו, שנרכשה על ידי קבוצת טופ מערכות בפברואר אשתקד, פיתחה מערכת תוכנה כשירות (SaaS) בתחום האוטומציה לתהליכי רכש לתשלום (P2P). היא כוללת פתרונות ענן לייעול תהליכי רכש, ניהול שרשרת אספקה ותשלום לספקים בתאגידים גלובליים. אנשי ניפנדו הם שהטמיעו את המערכת בצים.
צים, שחוותה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, עם עלייה ניכרת בכמות הספקים, התמודדה עם צורך קריטי בהתייעלות בעולמות הרכש והכספים. הפרויקט נועד לשפר את תהליכי העבודה הפנימיים, לצד שיפור השירות לספקים ואיכות הקשרים העסקיים. הפלטפורמה שהוטמעה משרתת כ-20 משתמשים – אנשי הרכש והכספים בצים.
הפרויקט התמקד בתהליכי רכש שירותים מול ספקי IT של צים. הוא כלל הקמת מערכת ניפנדו ויישום ממשקי עבודה עם מערכות הכספים ומערכות נוספות בארגון, דוגמת מערכות הסאפ והנוכחות.
בשל הטמעת הפלטפורמה, צים קיבלה סינרגיה ודיוק בתהליכים העסקיים, כולל דיגיטציה ואכיפה מול ספקים, בדיקות אוטומטיות לחשבוניות לעומת טיוטות חשבון שיצרה החברה ואישור תשלומים במקרה של התאמה. במקביל, צים נערכה לשלב הבא של הפרויקט – יישום אוטומציה בתהליכי רכש וחיובים עם ספקים נוספים, כמו בעלי וסוכני אוניות.
"נמשיך לפתח את השימוש במערכת לטובת שירותים נוספים"
לדברי דרור שץ, מנהל רכש IT בצים, "נמשיך לפתח את השימוש במערכת לטובת שירותים נוספים. הפרויקט עונה לרצון שלנו לכיסוי תהליכים רחב, שמתאים לכמות ספקים גדולה, ויש לו ממשקים מוכנים למערכות הקיימות בארגון. יתרון נוסף הוא נוכחותה הגלובלית של המערכת – מה שמתאים לחברה בקנה מידה בינלאומי כמו צים".
אלון פניגשטיין, סמנכ"ל התפעול של ניפנדו, ציין ש-"פורטל הספקים שלנו הופך את תהליכי הטיפול והקשר עם הספקים לאוטומטיים, מדויקים ונטולי טעויות. הפתרון מאפשר לספקים גישה נוחה לעדכון סטטוס החשבוניות, מגדיל את שביעות רצון המשתמשים ומביא לזרימה חלקה של תהליכי רכש וכספים".
נסחרת במכפיל נמוך ביותר בהשוואה לכל חברות הספנות בעולם
ניפנדו לדעתי הוא פתרון גרוע, עבור הספקים לפחות, מסורבל, לא נוח ויקר. החברות בעצם מעבירות חלק מעלויות ניהול הרכש שלהן אל הספקים. ספקים נאלצים להתמודד עם כמות רבה של מערכות ניהול רכש כמו ניפנדו כאשר כולן גרועות וכל אחת מהן עובדת בצורה עקומה אחרת. אנחנו מתחילים לגבות מהלקוחות שלנו שמשתמשים במערכות ניהול רכש של ניפנדו ודומות לה, עמלת טיפול בנוסף למחיר המוצרים והשירותים פשוט מאוד שהם ישאו בעלויות של ניהול הרכש שלהן.