קווין מנדיה, מנכ"ל מנדיאנט מבית גוגל – עוזב

מנדיה אמר לעובדי מנדיאנט שיישאר כיועץ בחברת מודיעין התגובה והאיומים לסייבר, אותה הקים ב-2004

עוזב את תפקידו. קווין מנדיה, מנכ"ל מנדיאנט.

קווין מנדיה, מייסד מנדיאנט (Mandiant), כיום מבית גוגל קלאוד (Google Cloud), יפרוש מתפקידו בסוף החודש, וישאר בחברה בתפקיד יועץ.

גוגל הודיעה במרץ 2022 על רכישת ענקית הייעוץ ומודיעין האיומים בסייבר, תמורת 5.4 מיליארד דולר, לאחר שגברה על מיקרוסופט במרוץ לרכישת מנדיאנט. בספטמבר 2022 הושלמה הרכישה.

מנדיה, שהקים את החברה ב-2004, חשף את השינוי במכתב לעובדי מנדיאנט, שפורסם בראשונה בוושינגטון פוסט (The Washington Post). הוא ציין כי המושכות יועברו לסנדרה ג'ויס, סגנית הנשיאה, וליורגן קוטשר, סגן הנשיא, וכי הוא, מנדיה –  יעבור לתפקיד יועץ מה-31 במאי. הוא ימשיך לשבת במועצת המנהלים של המגזר הציבורי של גוגל, וייעץ לתומס קוריאן, מנכ"ל גוגל קלאוד ולהנהלת החברה, במגוון פרויקטים של אבטחת סייבר.

במכתב לעובדים ציין מנדיה שהוא "גאה מאוד בצוות ובכל מה שהשגנו במשך שני עשורים. המותג 'מנדיאנט' משויך כעת לשורה הראשונה של שירותי ייעוץ אבטחה ותגובה לאירועי סייבר. נדרשה מסירות קיצונית כדי לבנות מותג כה חזק, והלקוחות שלנו הם העדות החזקה ליכולת ולחשיבות שלנו. הרכישה של גוגל היתה אבן דרך משמעותית עבור מנדיאנט, והרחיבה את ההשפעה שלנו עוד יותר".

מנדיה, מייסד מנדיאנט, הקים את Red Cliff Consulting, ולאחר מכן שינה את שמה לזה הנוכחי. בעברו שימש כחוקר הונאות סייבר בחיל האוויר האמריקני, וחיבר כמה טקסטים בנושא, שאותם האנליסטים בתחום מכנים "מכוננים ומשפיעים". התוכנות של מנדיאנט ניתחו התקפות סייבר, על ידי מיכון תהליכים המצביע על אותן מתקפות. החברה הפכה לפורצת דרך בתחום הקריטי של תגובה לאירועים, ונרכשה על ידי פייראיי (FireEye) ב-2014, תמורת יותר ממיליארד דולר.

ב-2016, לאחר חודשים של שמועות על כסאו המתנדנד, דייב דה וולט, מנכ"ל פייראיי, הודח מתפקידו. ומנדיה, נשיא החברה, החליפו. דה וולט שימש בעבר נשיא ומנכ"ל מק'אפי (McAfee) – יריבתה המיתולוגית של סימנטק (Symantec) משך שנים רבות ושנייה לה בעולם אבטחת המידע.

המיזוג בין מנדיאנט לבין מק'אפי בוצע באוקטובר 2021, ויצר ענקית אבטחה בשווי של כמעט שני מיליארד דולר, עם 5,000 עובדים ו-40 אלף לקוחות. במרץ 2021 מק'אפי התפצלה: החברה עצמה המשיכה להציע פתרונות לשוק הצרכני, בעוד שהחלק הארגוני שלה נמכר ב-1.2 מיליארד ד' לקרן ההשקעות והאחזקות STG (ר"ת Symphony Technology Group). שלושה חודשים לאחר המיזוג, הקרן החליטה לפצל את החברה המאוחדת מק'אפי-פייראיי ולהרוג את המותג הוותיק.


התחקיר שפרסם את מנדיאנט

מנדיאנט זכתה לפרסום בינלאומי נרחב ב-2013, כאשר תחקיר שביצעה עבור הניו יורק טיימס העלה שצבא סין קשור למתקפות על מערכות של חברות וסוכנויות בארצות הברית. העיתון, מהנחשבים בעולם, "ניצל" מתקפה ארוכה שאירעה על המחשבים שלו, ושכר את שירותי מנדיאנט במטרה לגלות מהיכן מבוצעות מתקפות על חברות וסוכנויות ממשל אמריקניות. התחקיר מצא שבבניין משרדים בן 12 קומות בשנחאי פועלת יחידה 61398 של צבא סין, וש-"אחוז מדהים" מהמתקפות נגד ארגונים בארצות הברית מבוצע משם. העיתון ערך את התחקיר לאחר שנפל קורבן למתקפה מקוונת בת ארבעה שבועות, שבמסגרתה גנבו האקרים סיסמאות של עובדים בניסיון להגיע למקורות של ידיעה על ראש ממשלת סין באותם ימים, וון ג'יאבאו.

החברה, תחת פייראיי, זכתה שוב לפרסום עולמי, כשחשפה כי היא – לצד מיקרוסופט – הייתה מהקורבנות הראשונים של מתקפת הענק הרוסית על מערכות סולארווינדס (SolarWinds) בסוף העשור הקודם.

מנדיה הוא גם מייסד-שותף ב-Ballistic Ventures, חברת מיזמים הפועלת אף היא באבטחת סייבר, אותה הקים ב-2021.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים