לאחר חודשים של שמועות: מנכ"ל FireEye פוטר

דייב דה וולט שימש בעברו כמנכ''ל מק'אפי ● מחליפו - קווין מנדיה, מנכ''ל מנדיאנט, חברה ש-FireEye רכשה במיליארד דולר

דייב דה וולט, מנכ"ל FireEye. צילום: יח"צ

לאחר חודשים של שמועות על כסאו המתנדנד, דייב דה וולט, מנכ"ל FireEye, הודח מתפקידו.

דה וולט, מסרה חברת אבטחת המידע והסייבר, יעזוב את תפקידו ב-15 ביוני. קווין מנדיה, נשיא החברה ולשעבר מנכ"ל מנדיאנט (Mandiant), שאותה רכשה FireEye – יתפוס את מקומו. דה וולט ישמש כיו"ר הנהלת החברה.

הדיווחים על עזיבתו הצפויה של דה וולט נישאו באוויר זה כמה חודשים. הם מצטרפים לתוצאות הכספיות של הרבעון הראשון של החברה, שהיו נמוכות מהצפוי. הירידה ברווחים יוחסה לשינוי המודל העסקי בו רוכשים ארגונים מוצרים ושירותי אבטחת מידע – לעבר תוכנה כשירות, SaaS.

דה וולט שימש בעבר נשיא ומנכ"ל מק'אפי (McAfee) יצרנית תוכנת האנטי-וירוס. זו נרכשה על ידי אינטל (Intel) בעבור 7.7 מיליארד דולר בשנת 2011. מק'אפי הייתה יריבתה המיתולוגית של סימנטק (Symantec) שנים רבות והייתה שנייה לה בעולם אבטחת המידע. לפני ימים אחדים מייק בראון, מנכ"ל סימנטק, הודח מתפקידו, על רקע אי-עמידה ביעדי המכירות של ענקית אבטחת המידע.

קווין מנדיה, מייסד ומנכ"ל מנדיאנט. צילום: יח"צ

קווין מנדיה, מייסד ומנכ"ל מנדיאנט. צילום: יח"צ

לא מסתכל על השינוי כעל פרישה

דה וולט שימש מנכ"ל FireEye זה ארבע שנים. במהלך תפקידו אירעו אירועי אבטחת מידע רבים, מה שעשה רק טוב למניית החברה, שהונפקה ב-2013, ולאחר שחוותה עלייה, שהגיעה לשיאה בפברואר 2014 – אז עמדה על 85 דולר – ירדה בעשרות אחוזים. דה וולט ישמש כיו"ר הנהלת החברה, ואמר כי "אני לא מסתכל על השינוי כעל פרישה".

בינואר 2014 FireEye רכשה את חברת אבטחת המידע מנדיאנט תמורת יותר מיליארד דולר. FireEye האמריקנית מיוצגת בישראל על ידי אינוקום מקבוצת אמן, והיא נחשבת לבין המובילות בתחום עצירת מתקפות הסייבר הממוקדות (APT). הליבה של פלטפורמת FireEye היא מנוע וירטואלי, שמזהה וחוסם מתקפות סייבר עוד לפני שהגיעו למערכת המחשוב הארגונית.

מנדיאנט זכתה לפרסום בינלאומי נרחב ב-2013, כאשר תחקיר שלה העלה כי צבא סין קשור למתקפות על מערכות של חברות וסוכנויות בארצות הברית. הניו-יורק טיימס (New York Times) "ניצל" את המתקפה הארוכה שאירעה על המחשבים שלו וערך תחקיר במטרה לגלות מהיכן מבוצעות מתקפות על חברות וסוכנויות ממשל אמריקניות.

חשבונות מוסתרים

הוא שכר את שירותי מנדיאנט, שהעלו כי בבניין משרדים בן 12 קומות בשנגחאי פועלת יחידה 61398 של צבא סין, וכי "אחוז מדהים" מהמתקפות נגד ארגונים בארצות הברית מבוצע משם. העיתון ערך את התחקיר לאחר שנפל קורבן למתקפה מקוונת בת ארבעה שבועות, שבמסגרתה גנבו האקרים סיסמאות של עובדים בניסיון להגיע למקורות של כתבת תחקיר על ראש ממשלת סין, וון ג'יא-באו.

המתקפות הקיברנטיות על העיתון החלו מיד לאחר פרסום כתבת תחקיר. בכתבה פורסם כי בני משפחתו של וון צברו הון רב בזכות מעמדו, העומד על -2.7 מיליארד דולר ומצוי בחשבונות מוסתרים. על פי התחקיר, נכסים אלה נאספו ב-10 השנים האחרונות, בתקופה שבה כיהן וון כראש ממשלת סין.

מנדיה, מייסד מנדיאנט, הקים את החברה הנושאת את שמו ב-2004. בעברו שימש כחוקר הונאות סייבר בחיל האוויר האמריקני, והוא חיבר כמה טקסטים בנושא, שהאנליסטים לתחום מכנים "מכוננים ומשפיעים". התוכנות של מנדיאנט מנתחות התקפות סייבר, על ידי מיכון תהליכים המצביע על אותן מתקפות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים