"ישראל ממשיכה בהובלת קצב החדשנות, גם ב-AI"

"המטרה שלנו היא להפוך את ה-AI למועילה לכולם", כך אמר טארה בריידי, נשיא גוגל קלאוד לאזור EMEA, בכנס Google Cloud Summit ● הכנס השנתי נערך היום (ה') בתל אביב, בהשתתפות אלפי לקוחות החברה ושותפיה העסקיים

טארה בריידי, נשיא גוגל קלאוד לאזור EMEA ב-Google Cloud Summit בתל אביב.

"ב-24 השעות האחרונות נפגשתי עם לקוחות ישראלים רבים, ואני מתרשם מהחדשנות שיוצאת מישראל. ישראל ממשיכה להוביל את קצב החדשנות: אנו רואים לקוחות בונים מודלים מבוססי AI בקצב מהיר מאי פעם", כך אמר טארה בריידי, נשיא גוגל קלאוד (Google Cloud) לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזה"ת ואפריקה). 

בריידי דיבר בכנס השנתי של ענקית הענן, Google Cloud Summit. הכנס נערך היום (ה') באקספו תל אביב, בהשתתפות אלפי לקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

הכנס השנתי של ענקית הענן, Google Cloud Summit 2024 באקספו תל אביב.

הכנס השנתי של ענקית הענן, Google Cloud Summit 2024 באקספו תל אביב. צילום: תומר פולטין

"אנו בגוגל קלאוד", אמר בריידי, "ממשיכים להניע טרנספורמציה דיגיטלית וחדשנות מהירה בארגונים רבים, ומעצימים אותם להיות תחרותיים יותר, באמצעות בינה מלאכותית. המטרה שלנו היא להפוך את ה-AI למועילה לכולם".

לדבריו, "אנו רואים מומנטום חזק באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה עם לקוחות חדשים וקיימים – ההשקעות הולכות וגדלות בארגונים המאמצים פתרונות בינה מלאכותית כדי לשפר את היעילות, לפתח תהליכים עסקיים, תוך הצגת שירותים חדשניים – כדי להפוך לתחרותיים יותר".

"על מנת לאפשר לארגונים לחדש בקצב הדרוש כיום", ציין, "אנו משיקים מוצרים ותכונות חדשות בלא הרף. אנחנו מובילים כמעט בכל דירוג אנליסטים בתעשייה בשנה האחרונה".

לדבריו, "אחד מששת הכבלים התת-ימיים החדשים שאנו פורסים, יחבר את ישראל עם איטליה מצד אחד ועם הודו מהצד השני, לטובת יתירות מלאה. זהו הכבל הרביעי שמחבר בין ישראל לשאר העולם".

"נמשיך לשפר את סביבת השותפים שלנו", סיכם בריידי, "כדי לספק לכם את השירות היעיל ביותר. יש לנו את המוצרים, השותפים – ואת התשוקה להצליח".

אלית בן בסט נוריאל, מנהלת פעילות השיווק של גוגל קלאוד בישראל.

אלית בן בסט נוריאל, מנהלת פעילות השיווק של גוגל קלאוד בישראל. צילום: תומר פולטין

"רגע מכריע בהיסטוריה – כולנו יחד יוצרים עידן חדש של GenAI" 

אלית בן בסט נוריאל, מנהלת פעילות השיווק של גוגל קלאוד בישראל, אמרה כי "כמה מרגש לחיות בתקופה שלנו: אנחנו נמצאים ברגע מכריע בהיסטוריה, בו כולנו יחד, יוצרים עידן חדש, של בינה מלאכותית יוצרת (GenAI). אנחנו מבססים אותה על פלטפורמות AI חדשה ופתוחה באמת – וממציאים מחדש את התשתית שתתמוך בה".

בכנס הוצגו הדגמות של ג'מיני (Gemini) – שמקבל פרומפטים כתובים ועכשיו גם קוליים ומסייע בניסוח מיילים ומסמכים. עוד נמסר על הרחבת זמינות מודל ה-Gemini Pro 1.5. "הדור החדש", אמרו מהנדסי החברה, "מוסיף למכלול היכולות ארכיטקטורה בשם MoE (ר"ת Mixture of Experts). זו מאפשרת לחלק את המודל הגדול לכמה רשתות 'מומחים', ובכל שאילתה שמפנים אליו, הוא מפעיל רק את המומחים שיש בהם צורך, ולא את כל המודל. כך, אפשר להחזיר תשובות באופן יעיל ומהיר יותר. המודל החדש טוב יותר בהבנה של כמויות גדולות יותר של נתונים, ובמתן תשובות לשאילתות עוד יותר מורכבות ומוגדרות. אנו מציעים ביצועים טובים יותר ב-87% לעומת גרסת הפרו הראשונה".

כיכב בכנס גוגל קלאוד השנתי. ג'מיני (Gemini) של גוגל.

כיכב בכנס גוגל קלאוד השנתי. ג'מיני (Gemini) של גוגל. צילום: תומר פולטין

עוד הוצג בכנס מנוע הבינה המלאכותית החדש הזה בפלטפורמות ה-AI Studio וה-Vertex AI של החברה.

Vertex AI מציע מספר גדול יותר של אפשרויות עם Gemini 1.5 Pro (עם הצגת חלון הקשר של כמיליון טוקנים), Claude 3 ,CodeGemme ו-Imagen 2. בנוסף, Vertex AI כולל יכולות תיקוף באמצעות מנוע החיפוש של גוגל ובמסגרת הדאטה שמגיעה מאפליקציות ארגוניות כמו וורקדיי או סיילספורס.

מומחי הענן המקומיים הציגו, לסיום, אינטגרציה של ג'ימיני עם BigQuery, מאגרי דאטה ו-Looker, שפותחים אפשרויות חדשות בכל מה שנוגע לניתוח דאטה, העברת מידע ורגולציה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים