הבינה המלאכותית פורחת – וגם TSMC

המנכ"ל, סי.סי. ווי: "כמעט כל החברות החדשניות בתחום הבינה המלאכותית עובדות עם TSMC כדי לתת מענה לדרישה שאינה יודעת שובע לכוח מחשוב יעיל באנרגיה לטובת בינה מלאכותית"

צופה שברבעון השני של 2024 תרשום גידול של 30% לפחות במכירות. TSMC.

הדרישה הכבדה למעבדי בינה מלאכותית עושה רק טוב ל-TSMC, יצרנית המעבדים הטייוונית הגדולה ביותר בעולם: החברה צופה שברבעון השני של 2024 היא תרשום גידול של 30% לפחות במכירות שלה במונחים של שנה לשנה, והיא צופה לעלייה של כ-20% עד 25% בהכנסות שלה לאורך כל 2024.

TSMC, כזכור, היא היצרנית העיקרית של מעבדי הבינה המלאכותית של אנבידיה, המעבדים של אפל, מעבדי ה-AI PC החדשים עליהם הכריזה AMD, ולפי הדיווחים גם של מעבדי ה-Lunar Lake של אינטל – הדור השני של מעבדי ה-Core Ultra עם הדור השני של שבב ה-NPU.

לפי החברה, מה שיניע בעיקר את הצמיחה הוא הביקוש למעבדי בינה מלאכותית עבור דטה-סנטרים. "כמעט כל החברות החדשניות בתחום הבינה המלאכותית עובדות עם TSMC כדי לתת מענה לדרישה שאינה יודעת שובע לכוח מחשוב יעיל באנרגיה לטובת בינה מלאכותית. הביקוש לדאטה סנטרים הקשורים לבינה מלאכותית מאוד מאוד חזק, והמעבר משרתים מסורתיים לשרתי בינה מלאכותית הוא טוב ל-TSMC", אמר המנכ"ל סי.סי. ווי במהלך שיחת הרווחים של החברה לרבעון הראשון.

ההכנסות משרתי בינה המלאכותית אמורים, כך לפי TSMC, להגיע לעד 20% מההכנסות הכוללות שלה עד 2028, לאחר שבמהלך השנה האחרונה הן הכפילו את עצמן אבל עדיין בנתח יחסית נמוך לעומת כלל הייצור של החברה.

הרבעון הראשון של 2024 הסתיים בעלייה של 9% ברווח הנקי, ל-6.98 מיליארד דולר, בהשוואה לרבעון המקביל ב-2023, וזו עלייה שעברה את הציפיות של השוק. ההכנסות עלו ב-13%, וכאמור הצפי הוא שברבעון השני קצב העלייה בהכנסות יוכפל ויותר.

כזכור, TSMC קיבלה לאחרונה מענק ישיר מהממשל האמריקאי כדי לבנות מפעלי ייצור באריזונה, בשיעור של 6.6 מיליארד דולר, וכן אפשרות לקחת הלוואות בריבית מועדפת בשיעור של עוד 5 מיליארד דולר. בעקבות כך הודיעה החברה כי תבנה מפעל שלישי במדינה, וסך הכל ההשקעה הכללית שלה בבניית המפעלים תגיע, עד 2030, לכ-65 מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים