מיקרוסופט תשקיע 1.5 מיליארד ד' בענקית AI מהאמיריות

G42 - שנחשבת כמעצמה בעולם הבינה המלאכותית ופועלת באיחוד האמירויות - אשר תקבל את ההשקעה מהענקית מרדמונד, היא חברת אחזקות המפקחת על אוסף של עסקים המתמקדים כולם בפיתוח ושימוש בטכנולוגיות AI

מיקרוסופט תשקיע בה 1.5 מיליארד דולר. G42 מאיחוד האמירויות.

מיקרוסופט הודיעה באחרונה על כוונתה להזרים השקעת ענק של 1.5 מיליארד דולר ל-G42 – ענקית AI מובילה שבסיסה באיחוד האמירויות הערביות. שותפות אסטרטגית זו שואפת, לפי הודעת הענקית מרדמונד עליה, להאיץ את הפיתוח והטווח הגלובלי של העיסוק בבינה המלאכותית עבור שתי החברות. בנוסף, ההשקעה מחזקת את מעמדה של איחוד האמירויות כמרכז עולמי של AI.

מיקרוסופט ו-G42 – חברת אחזקות המפקחת על מקבץ עסקים שכולם מתמקדים בפיתוח ושימוש בטכנולוגיות AI – הסבירו כי יאחדו כוחות כדי להביא פתרונות ויוזמות AI מתקדמים לא רק לאמירויות, אלא לכלל העולם. שתי השותפות, החדשות יחסית, בתחום הדגישו את מחויבותן להבטיח פיתוח בינה מלאכותית אחראית, ויעבדו יחד, לפי הודעת מיקרוסופט, כדי לקיים את הסטנדרטים האבטחתיים והאתיים הגבוהים ביותר באמצעות הסכם ייחודי – הראשון מסוגו – הנקרא הסכם אבטחה בין-ממשלתי (IGAA), שפותח בהתייעצות צמודה הן עם הממשל באיחוד האמירויות והן עם הממשל האמריקני.

עם הפנים לפיתוח אחראי שיקדם את העולם

יצוין כי השותפות אינה כספית גרידא – היבט משמעותי בשיתוף הפעולה המסוים הוא יצירת קרן מפתחים של מיליארד דולר. קרן זו שמה לה למטרה לסייע לפיתוח של כוח עבודה מיומן ומגוון של AI באיחוד האמירויות ובאזורה.

כחלק מהיחסים שנרקמו בין החברות, G42 גם תמנף את פלטפורמת הענן Azure של מיקרוסופט. הדבר יאפשר ל-G42 להפעיל את יישומי הבינה המלאכותית והשירותים שלה על תשתית גלובלית איתנה, להגיע לשווקים חדשים ולהציע פתרונות AI מתקדמים ללקוחות במגזר הציבורי ולארגונים גדולים ברחבי העולם.

עם זאת שיתוף הפעולה בין מיקרוסופט ל-G42 אינו חדש לגמרי – במהלך השנה האחרונה השתיים כבר עבדו יחד על כמה פרויקטים מרכזיים, הכוללים פיתוח פתרונות בינה מלאכותית שתוכננו במיוחד לצרכי המגזר הציבורי והתעשייה, השקת הצעות ענן ריבוניות והפיכת מודל השפה הגדול (LLM) – השפה הערבית במקרה זה – של G42 לזמין בפלטפורמת Azure של מיקרוסופט.

במבט קדימה, לשותפות מיקרוסופט-G42 יש פוטנציאל להשפיע באופן משמעותי על זירת ה-AI העולמית. ההתמקדות של השותפות בפיתוח אחראי, טיפוח כוח עבודה מיומן והרחבת הגישה לפתרונות בינה מלאכותית ממצבת אותם בעמדה שתאפשר להן להציע לארגונים מכל הגדלים ומכל העולם לרתום ולמנף את כוח ה-AI כדי ליצור שינוי חיובי.

פנג שיאו, מנכ"ל G42, צוטט בהודעת מיקרוסופט כאומר: "באמצעות ההשקעה האסטרטגית של מיקרוסופט, אנו מקדמים את המשימה שלנו לספק טכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות בקנה מידה. שותפות זו משפרת משמעותית את נוכחותנו בשוק הבינלאומי, ומשלבת את יכולות ה-AI הייחודיות של G42 עם התשתית הגלובלית החזקה של מיקרוסופט. יחד, אנחנו לא רק מרחיבים את האופקים התפעוליים שלנו אלא גם קובעים סטנדרטים חדשים בתעשייה לחדשנות".

סאמר אבו-לטאיף, סגן נשיא ונשיא מיקרוסופט במרכז ומזרח אירופה, המזרח התיכון ואפריקה, הוסיף: "ההשקעה שלנו ב-G42 מהווה עדות לנוף הטכנולוגי המשגשג והדינמי באיחוד האמירויות ובאזור הרחב יותר. שותפות אסטרטגית זו ממוקמת היטב, כדי להצית הזדמנויות עבור לקוחותינו ושותפינו, להאיץ חדשנות ולהניע צמיחה כלכלית. עם G42, נציג טכנולוגיות מתקדמות שיעצימו מדינות ושווקים לקדם את האג'נדות הדיגיטליות שלהן על ידי ניצול הכוח של הענן וה-AI".

נזכיר כי למיקרוסופט יש כבר בתחום החם הזה שותפה מערבית שבה השקיעה כ-13 מיליארד דולר – OpenAI, מעבדת ה-AI שהביאה לעולם את ChatGPT ושמודל השפה הגדול שלה, GPT, נמצא כיום מאחורי שירותי ה-AI של ענקית הטק, ביניהם ב-Copilot שלה.

*סייע בכתיבת הידיעה: צבי קצבורג

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים