הצעת חוק: לאפשר גישה לתוכן אישי של אדם לאחר מותו

ההצעה, שיזם ח"כ ארז מלול עקב אירועי ה-7 באוקטובר, תאפשר לאדם בעודו בחיים לקבוע מי יהיה רשאי - מבלי לפנות לערכאות משפטיות - לקבל גישה למידע הדיגיטלי שלו בפלטפורמות החברתיות אחרי פטירתו

מי יקבל גישה אליו אחרי מותנו? המידע הדיגיטלי שלנו בפלטפורמות הדיגיטליות החברתיות.

ועדת החוקה של הכנסת החלה בהליכי חקיקה, שיאפשרו לבני משפחתו של אדם שנפטר לגשת לתכנים אישיים שלו ברשתות החברתיות. הצעת החוק היא של חבר הכנסת ארז מלול, מסיעת ש"ס, מ"מ יו"ר הוועדה וסגן יו"ר הכנסת. 

ההצעה מתייחסת לכך שהאדם, בעודו בחיים, יהיה רשאי לקבוע בצוואה מי יוכל לעיין במידע ובחומרים שלו שפרסם בפלטפורמות החברתיות, ואם כך ייעשה, בעלי הרשתות יהיו מחויבים לאפשר לקרובי משפחתו גישה למידע זה. 

העלו תהיה על זכויות דיגיטליות של מתים ברשתות החברתיות. אירועי הדמים של מתקפת החמאס על ישראל מה-7 באוקטובר.

העלו תהיה על זכויות דיגיטליות של מתים ברשתות החברתיות. אירועי הדמים של מתקפת החמאס על ישראל מה-7 באוקטובר. צילום: ויקיפדיה. דוברות זק"א.

"לאחר ה-7 באוקטובר, עם כל כך הרבה נרצחים שמרכז חייהם הוא במדיה (החברתית – י"ק) ובדיגיטל, יש לדון בכובד ראש בהצעה התקדימית, כדי לדאוג שמצד אחד הזיכרונות הדיגיטליים לא יימחקו ולכבד את המשפחות השכולות שהנכסים הדיגיטליים מהווים עבורן נחמה, ומצד שני לדאוג לזכויות הפרט הקיימות לאדם גם לאחר מותו ולאזן בין האינטרסים הללו", אמר ח"כ מלול.

בן ציון פיגלסון, האפוטרופוס הכללי אמר בדיון כי לרשם הירושות הוגשו למעלה מ-1,200 בקשות בנוגע לקורבנות ה-7 באוקטובר, ביניהם חללי המסיבה ברעים, נרצחי העוטף וחיילי צה"ל. "משפחות החללים מחפשות כל שבב של מידע מה קרה ליקיריהם ברגע האחרון של חייהם", אמר פיגלסון. נציג הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, העומד לצד המשפחות השכולות במלחמה, אמר כי יש שבעה מקרים בהם נעשתה פנייה לבית המשפט בבקשה לקבל צווים שיאפשרו גישה למידע האישי של יקירם, ובמקרה אחד אף נגרם נזק לפרטיות, ולכן החוק צריך לתת את הדעת על כך.

"חלק גדול מהמשפחות עוד לא עיכלו את הטרגדיה ולכן טרם פנו, ומאלו שפנו – ביקשו תמונות אישיות, מידע לגבי תכתובות עם גורמים שלישיים ונזהרו לא לפגוע בפרטיות האדם", אמרו נציגי משרד המשפטים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים