AWS רוצה לנהל את מגרש ה-AI הגדול בעולם

המנכ"ל, אדם סליפסקי, מדבר על שאיפות ההתרחבות של AWS בעולמות הבינה המלאכותית וה-GenAI, ועל שיתוף הפעולה שלה עם אחת החברות המדוברות בתחום, אם לא המדוברת שבהן - אנבידיה

מנכ"ל AWS, אדם סליפסקי, בכנס AWS re:Invent בשנה שעברה.

AWS, שהיא מובילת שוק הענן הציבורי העולמי, שואפת להתרחב ולהיות "מנהלת" מגרש המשחקים הגדול בעולם – לתחום הבינה המלאכותית בכלל ובינה מלאכותית יוצרת בפרט.

בשיחה עם העיתונות הטכנולוגית בארצות הברית, בעקבות הכנס השנתי של אנבידיה, שנערך בשבוע שעבר, אמר אדם סליפסקי, מנכ"ל AWS, כי "יותר מ-10,000 ארגונים משתמשים בשירות Bedrock שלנו כדי לבנות את יישומי הבינה המלאכותית שלהם – אבל הנתון הזה משקף רק כ-1% מהשוק הפוטנציאלי". הוא ציין שהחברה הכריזה על כ-40 שותפי שירות ותוכנה, שמוסמכים על ידה לטיפול בעולם הבינה המלאכותית, ואלה "יבנו יישומי AI מהר יותר עבור הלקוחות הארגוניים".

אנליסטים ציינו כי "האסטרטגיה של AWS היא להכניס מיליוני חברות לאקו-סיסטם הזה, תוך שהיא פועלת לשיפור דגמי הבינה המלאכותית, כמו גם השבבים שלה, וכך – להגדיל את נתח השוק שלה".

"אנחנו משקיעים סכומים נכבדים בכל תחומי הבינה המלאכותית, לטובת חידושים עבור הלקוחות", אמר סליפסקי. "עם אלה נמנים Amazon Q, העוזר הדיגיטלי מבוסס הבינה המלאכותית שלנו, ו-Amazon Bedrock, השירות שאנחנו מציעים לטובת גישה למודלי היסוד העדכניים ביותר של ה-AI, שהוא שירות מנוהל לחלוטין. פלטפורמת ה-AI שלנו מאפשרת ללקוחות הארגוניים לבנות ולהרחיב יישומים של GenAI באמצעות מודלי יסוד שלנו ושל שותפי צד שלישי, כמו Anthropic Claude. כמו כן, אנחנו משקיעים משאבים בהמשך הפיתוח של השבבים המותאמים אישית שלנו".

"מטרת שיתוף הפעולה – להאיץ את תהליך החדשנות המשותף לנו ולאנבידיה"

סליפסקי התייחס לשיתוף הפעולה בין AWS ואנבידיה, ששתי החברות הכריזו עליו בכנס השנתי של חברת הענן של אמזון, שנערך בנובמבר האחרון. הוא אמר כי "השקנו יחד פתרונות חדשניים בתחום הבינה המלאכותית. המטרה שלנו היא להאיץ את תהליך החדשנות המשותף לנו ולאנבידיה. אנחנו ממשיכים בתהליך ההפיכה של AWS למקום המתאים ביותר להרצת ה-GPUs של אנבידיה בענן". הוא הוסיף כי "לא רק שנספק את פלטפורמת Blackwell GPU החדשה של אנבידיה, שתפעל בצורה חלקה על גבי הענן שלנו, אלא שאנחנו משלבים אותה גם בשדות IT אחרים – ביכולות העבודה ברשת, בווירטואליזציה ובתחום האבטחה. כך אנחנו מאפשרים ללקוחות הארגוניים לבנות ולהריץ מודלים עם טריליוני מדדים, ולעשות זאת במהירות רבה יותר, בהיקף מסיבי יותר ובצורה מאובטחת יותר מאשר בכל מקום אחר".

"המהנדסים שלנו ושל אנבידיה מאחדים כוחות במטרה לפתח במשותף מחשב על, מבוסס בינה מלאכותית", ציין. "הוא יתבסס באופן בלעדי על AWS, לטובת יכולות המחקר והפיתוח הקנייניות של אנבידיה בתחום הבינה המלאכותית. מחשב העל יהיה מצויד ביותר מ-20 אלף מעבדי על, שיהיו מסוגלים לעבד בעוצמה מרשימה של 414 אקסה-פלופ (1 אקסה-פלופ שווה לקווינטיליון, משמע – מיליון פעמים טריליון פעולות נקודה צפה בשנייה; י"ה)".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים