AWS חושפת את הדור החדש של המעבדים שפיתחה לשרתי ענן ו-AI

לפי החברה, Graviton4 ו-Trainium2 מספקים קפיצה בביצועים ושיפור משמעותי בצריכת האנרגיה, ויספקו מענה לכל צורך ואפשרות לכל לקוח להריץ את כל האפליקציות ועומסי העבודה שלו ב-EC2 - השרתים שאמזון מציעה ללקוחות

Graviton4 וב-Trainium2 - צמד המעבדים של AWS, שםותחו לטובת שרתי ענן ובינה מלאכותית.
AWS, שירות הענן של אמזון, הציג בכנס AWS re:Invent צמד מעבדים חדש, שפותחו בידי החברה לטובת שרתי ענן ובינה מלאכותית. מדובר ב-Graviton4 וב-Trainium2, שלפי החברה מספקים עוד קפיצה בביצועים, במיוחד כשבודקים אותם מול העלות, ועוד שיפור משמעותי בצריכת האנרגיה. מעבדים אלה יוצעו יחד עם מעבדי אנבידיה, אינטל ו-AMD כדי לספק, כך לפי החברה, מענה לכל צורך ואפשרות לכל לקוח להריץ את כל האפליקציות ועומסי העבודה שלו ב-EC2 – השרתים שאמזון מציעה ללקוחות.

Graviton4, כך לפי אמזון, מספק ביצועים טובים יותר ב-30%, עם 50% יותר ליבות ו-75% יותר רוחב פס לעומת מעבד הדור הקודם, Graviton3, וכאמור, לפי החברה הוא מספק את הביצועים הטובים ביותר למחיר עבור עומסי עבודה כמו בסיסי נתונים, אנליטיקה, שרתי יישומים, מיקרו שירותים ועוד – במיוחד עבור חברות שמתבססות יותר ויותר, או בכלל, על שירותי ענן.

Trainium2 מיועד בעיקר לאימון של מודלי שפה גדולים ולבניית מודלים בסיסיים של בינה מלאכותית, ולפי אמזון זה יתרחש במהירות של עד 4x לעומת מעבד הדור הראשון. הוא מיועד לשימוש במערכות UltraScale, שיכולות לכלול עד 100,000 שבבים ביחד כדי להבטיח שהכל יתרחש הרבה יותר מהר, וגם ביעילות אנרגטית משופרת של עד 2x.

"בסופו של דבר, הסיליקון עומד בבסיס של כל עומס עבודה של כל לקוח, מה שהופך אותו לתחום קריטי לחדשנות עבור AWS. מיקוד השבבים שלנו בעומסי עבודה אמיתיים שחשובים ללקוחות מאפשר לנו לספק להם את תשתית הענן המתקדמת ביותר. Graviton4 מסמן את הדור הרביעי שסיפקנו תוך חמש שנים בלבד, ועם גל ההתעניינות בבינה מלאכותית, Tranium2 יעזור ללקוחות לאמן את מודלי לימוד המכונה שלהם מהר יותר, בעלות נמוכה יותר ועם יעילות אנרגטית טובה יותר", אמר דיוויד בראון, סגן נשיא למחשוב ורשתות ב-AWS.

במהלך אותו כנס הכריזה AWS על שיתוף פעולה אסטרטגי עם אנבידיה לטובת קידום בינה מלאכותית יוצרת. AWS תהיה ספקית שירותי הענן הראשונה להציע מחשב-על נגיש דרך הענן ומבוסס על מעבדי-העל Grace Hopper, לצד יכולת הרחבה ל-UltraCluster של AWS.

בנוסף, הן ישתפו פעולה בפרויקט Ceiba לבניית מחשב-על מבוסס מעבדים גרפיים, שאמור להיות המהיר בעולם לצרכים של בינה מלאכותית. מחשב זה ישמש את צוותי המחקר והפיתוח של אנבידיה עם יותר מ-16 אלף מעבדי-העל, ועם כוח חישוב של 65 אקסה-פלופס לטובת בינה מלאכותית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים