קוואלקום הכריזה על Snapdragon 8s Gen 3: מעבד חדש לסמארטפונים

המעבד החדש חלש מקודמו מבחינת מפרט טכני, אבל מגובה בביצועי בינה מלאכותית יוצרת, כולל חיפושי מידע באמצעות טקסט ויצירת תמונות ותמיכה בהרצה מקומית של מודלים כמו Llama 2 ו-Gemini Nano

מעבד ה-AI החדש לסמארטפונים של קוואלקום. Snapdragon 8s Gen 3.

קוואלקום (Qualcomm) הכריזה באחרונה על מעבד חדש לטלפונים חכמים, Snapdragon 8s Gen 3. עם זאת, בניגוד לשנים קודמות, שגם בהן השיקה החברה שני מעבדים בשכבת הביצועים הגבוהה שלה, הפעם מדובר במעבד פחות חזק מאשר קודמו – במהירות של שכבות הליבות העיבוד השונות, בשבב הגרפי, שחלש יותר אפילו מזה ששולב במעבד הדור הקודם, וגם עם מודם מעט איטי יותר – מה שבהכרח יוביל לייצור טלפונים בנקודת מחיר נמוכה יותר מאשר הטלפונים המבוססים על מעבד הדגל של החברה.

בקוואלקום מדגישים, כמובן, את ביצועי הבינה המלאכותית של המעבד החדש. החידוש הוא ביכולות בינה מלאכותית יוצרת המשתלבות בטלפון עצמו, כולל חיפושי מידע באמצעות טקסט ויצירת תמונות, ועם תמיכה בהרצה מקומית של מודלים כמו Llama 2 ו-Gemini Nano.

המבנה של המעבד החדש, למרות שהוא מיוצר באותה ליתוגרפיית 4 ננו-מטר של TSMC, שונה משל המעבד הגבוה של החברה. הוא מציע ליבה ראשית בדמות Cortex-X4, שמתחתיה שכבת ביניים עם ארבעה מעבדי Cortex-A720 ומעל שכבה בת שלושה מעבדי Cortex-A520 לשימושים יומיומיים – וזאת לעומת שכבת בינתיים שמורכבת משלושה מעבדי Cortex-A720 ועוד שניים במהירות קצת יותר נמוכה, ומעל שתי ליבות Corte4x-A520 במקרה של Snapdragon 8 Gen 3.

יש עוד מספר שינויים, כמו צילום וידיאו באיכות מרבית של 4K לעומת 8K, וכן מהירות זיכרון איטית יותר. יש גם תמיכה בתמונה בגודל מרבי של 200 מגה-פיקסל, כמו גם אפשרות לשלב בלי שבב חיצוני שלוש מצלמות 36 מגה-פיקסל או מצלמת 108 מגה-פיקסל אחת, וכן תמיכה ברזולוציית +QHD בקצב רענון של עד 144 הרץ, או 4K בקצב של 60 הרץ.

שיאומי (Xiaomi) תהיה הראשונה שתציע טלפון עם המעבד החדש. החברה אמורה להכריז כבר בעוד יומיים על Civi 4 Pro, וכמו כמעט תמיד – היא הראשונה שמכריזה על טלפון עם מעבד מוביל חדש של קוואלקום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים