גם יוטיוב מודאגת מיצירות AI: תדרוש לסמן אותן בפלטפורמה

בסוף השנה שעברה יוטיוב הבטיחה שתנהג כך, וכעת היא מקיימת - תבקש מיוצרים לחשוף בתיוג האם עשו שימוש לצורך הסרטון שלהם בתוכן "אשר שונה" או שהוא "סינתטי" - הגדרות המתייחסת בעיקר, כמובן, לתוצרי הג'נרטיב AI

תחייב יוצרים לסמן תוכן ש-GenAI הייתה מעורבת ביצירתו. יוטיוב.

יוטיוב (YouTube) הציגה אתמול (ב') כלי חדש שלה, הדורש מהיוצרים לחשוף בפני משתמשי הפלטפורמה שבבעלות גוגל מתי תוכן שהם מעלים אליה נוצר בידי אמצעי "אשר שונה" (altered – ג"פ) או שהוא "סינתטי" – הגדרות התייחסות בעיקר לתוכן של GenAI. החברה בישרה על כך בבלוג שלה, בפוסט עליו חתום "צוות יוטיוב".

העדכון של הפלטפרומה כולל למעשה לייבל חדש, שנועד, לפי יוטיוב, לבניית אמון בין היוצרים לקהל שלהם, וזאת לנוכח דרישה גואה של משתמשים ל"שקיפות" בנוגע לסוגיית יצירות ה-AI המתעתעות לעיתים, ולטכנולוגיה, הלוהטת כיום.

תוכן הדורש את החשיפה המסוימת באמצעות תיוגו כולל למשל שימוש בדמותו של אדם מציאותי ש"טופלה" ב-AI, או ספציפית בטכנולוגיית דיפ פייק. עוד דורשת יוטיוב ששינויים שנערכות בצילומים של אירועים או מקומות אמיתיים יסומנו על ידי היוצר, וכן שהיוצרים יתייגו סצנות מציאותיות לכאורה, שבעצם חוללו בידי AI יוצרת. "אנו מכירים בכך שיוצרים משתמשים בבינה מלאכותית ג'נרטיבית במגוון דרכים לאורך תהליך היצירה", כתב צוות הפלטפורמה, והוסיף והבטיח שלפיכך "לא נדרוש מהיוצרים לחשוף אם נעשה שימוש בבינה מלאכותית ג'נרטיבית לצורך פרודוקטיביות, כמו יצירת סקריפטים, ברעיונות לתוכן או בכיתובים אוטומטיים".

הבקשות מיוצרים לתיוג התוכן ב-Creator Studio של יוטיוב.

הבקשות מיוצרים לתיוג התוכן ב-Creator Studio של יוטיוב. צילום: עיבוד ממוחשב. מקור: יוטיוב

ומה אם המשתמש לא יתייג בכנות את תכניו?

לדברי הצוות, למרות שיוטיוב רוצה לתת לקהילה שלה זמן להסתגל לתהליך ולתכונות החדשות, כשהחידוש יהפוך למוכר בעתיד החברה מבטיחה שתבדוק אמצעי אכיפה עבור יוצרים שבוחרים בעקביות שלא לחשוף את המידע המתבקש הזה.

למעשה כבר כעת יוטיוב עצמה יכולה להוסיף תיוג כשיוצר לא חשף שסרטון נוצר בסיוע AI, במיוחד אם התוכן שהעלה עלול לבלבל או להטעות גולשים.

"יוצרים הם הלב של יוטיוב והם ימשיכו למלא תפקיד חשוב להפליא בעזרה לקהל שלהם להבין, לאמץ ולהסתגל לעולם של AI ג'נרטיבי", כתב הצוות בפוסט. "זה יהיה תהליך שמתפתח ללא הרף, ואנחנו ביוטיוב נמשיך להשתפר ככל שנלמד. אנו מקווים שהשקיפות המוגברת הזו תעזור לכולנו להעריך טוב יותר את הדרכים שבהן AI ממשיכה להעצים את היצירתיות האנושית", נכתב בהודעה עם לא מעט חיוביות בנוגע לטכנולוגיה החדשנית, שכידוע מוצעת כיום לשימוש הקהל הרחב, ככלי ששמו ג'מיני (Gemini), גם על ידי החברה האם של יוטיוב, גוגל.

התוויות החדשות עתידות להופיע בקרוב בכל רחבי יוטיוב ובשירותיה השונים – באפליקציה, בשולחן העבודה ובטלוויזיה – ויתגלגלו לכלל המשתמשים בשבועות הקרובים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים