בכירות בצבא ובהיי-טק השתתפו באירוע העצמה לנערות

הבכירות ומאות נערות התכנסו באמדוקס פארק באירוע של תוכנית ניצנים, כדי לקדם חינוך טכנולוגי וסוף לאפלייה בהיי-טק וביחידות הטכנולוגיות ● במשתתפות: קרן קציר שטיבל ממערך הדיגיטל ותא"ל יעל גרוסמן, מפקדת לוטם

מימין לשמאל: תת אלוף יעל גרוסמן, אופיר אלגרבלי, מנכ''ל בנתיבי אודי, וקרן קציר שטיבל מנהלת השיווק של מערך הדיגיטל.

אי שוויון מגדרי מהווה בעיה מרכזית בעולם הטכנולוגי ונשים עדיין סובלות מתת-ייצוג משמעותי ביחידות הטכנולוגיות בצה"ל ובענף ההיי-טק. תוכנית 'ניצנים' מבית עמותת בנתיבי אודי – הפועלת לקידום חינוך טכנולוגי עבור נערות ונערים מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית וששמה לה למטרה להגדיל את הייצוג הנשי ביחידות הטכנולוגיות ובהיי-טק – כינסה באחרונה אירוע מיוחד, לציון יום האישה הבינאומי 2024, בהשתתפות מאות נערות ובכירות מהצבא ומהמשק. מטרת האירוע, שהתקיים מטעם התוכנית ב-אמדוקס פארק ברעננה, הייתה לעורר השראה בנערות הצעירות להשקיע בחינוך הטכנולוגי שלהן, להאמין בעצמן ולשים סוף לאי-השוויון.

הנערות והבכירות באירוע של תוכנית ניצנים.

הנערות והבכירות באירוע של תוכנית ניצנים. צילום: טל רז

"המספרים מדאיגים, אבל הם לא גזירת גורל"

האירוע נפתח בדבריה של סא"ל (מיל') קורין כהן מתוק, מנהלת תוכנית ניצנים, אשר הציגה את התמונה המדאיגה של אי-השוויון הגדול במקצועות הטכנולוגיה: למרות שנערות לומדות 5 יחידות מתמטיקה בשיעור כמעט זהה לזה של הנערים בגילאי התיכון, עם הזמן ייצוג הנשים בלימודים ובתפקידים טכנולוגיים הולך ופוחת. נשים מאיישות רק 23% מתפקידי הסייבר והפיתוח בצבא, 30% בלימודי מקצועות ההיי-טק באוניברסיטאות, ו-9% בלבד מהן הן מייסדות של סטארט-אפים.

"המספרים האלו מדאיגים, אבל הם לא גזירת גורל. ביחד עם שותפותינו, אנחנו ב'ניצנים' כבר פועלים למעלה משש שנים על מנת לצמצם את אי-השוויון בין נשים לגברים במקצועות הטכנולוגיה. כ-85% מבוגרי התוכנית התקבלו לתפקידים טכנולוגיים מובחרים, כאשר 78% מתוכם הן נערות – והיד עוד נטויה. לא ננוח ולא נשקוט עד שנביא לייצוג מלא בין נשים לגברים בצבא ובהיי-טק", הבטיחה כהן מתוק לנערות. 

לאחר מכן, ענת רמתי שעשוע, נשיאת קרן משפחת שעשוע ואחת השותפות המרכזיות של תוכנית ניצנים, נשאה דברים, ואמרה: "ביום בו יוגדר היום הזה, יום האישה הבינלאומי, כיום המודעות לשוויון המגדרי, אדע שהגענו ליעד. עד אז עלינו לפעול דרך חינוך מגיל צעיר, דרך תיווך אופציות שוות לבנות ולבנים, פתיחת כל האפשרויות לעתידן האישי של נשים ולעתידה הטכנולוגי-מדעי של מדינת ישראל". עוד הוסיפה רמתי שעשוע: "תוכנית ניצנים מייצגת את אותם ערכים בהם דוגלת קרן משפחת שעשוע, הן בהיבט של הנגשת החינוך הטכנולוגי-מדעי לכלל ילדי ישראל, והן בהיבט של שוויון מגדרי. אנו שמחים על שיתוף הפעולה הפורה עם התוכנית, שמובילה בשטח לצמצום פערים ומתן הזדמנויות אמיתי לצעירות וצעירים".

שרית אסף, מנהלת חטיבת המוצר והטכנולוגיה באמדוקס, נשאה דברים באירוע ומסרה: "הטכנולוגיה מתקדמת במהירות ואנחנו מוצאים את עצמנו בצומת מכריע, שבו השתתפות פעילה בעיצוב העתיד היא לא רק אופציה, אלא חובה. Yes We Can – זה לא רק סלוגן. זאת המחויבות שלנו – כולנו – להניע ולתמוך בשינוי מהותי. אני מאמינה שלכל אחד, ללא קשר למגדר, יש תפקיד במסע הטרנספורמטיבי הזה. כל אחת חייבת לקחת חלק בעיצוב הטכנולוגיה. יחד יש לנו את הכח להשפיע ולעצב שוויון מגדרי".

כמו כן, במהלך האירוע, הנערות השתתפו בסדנת "מעבר לתקרת הזכוכית" של עמותת שוות, הפועלת במטרה לחזק את תחושת הערך העצמי של נערות ולתת להן כלים למימוש שאיפותיהן. במהלך הסדנה הנערות התחלקו למעגלים, וקיימו שיחה על העצמה נשית, על האתגרים המיוחדים לנשים, ועל הדרכים לפרוץ אותם. 

בין הבכירות מהתעשייה והמצבא, שהתייצבו באירוע במטרה לעורר בנערות השראה, נכללו בין השאר: קרן קציר שטיבל, מנהלת השיווק של מערך הדיגיטל; תא"ל יעל גרוסמן, מפקדת יחידת לוטם; סמדר אלדר, סא"ל במילואים המכהנת כיועצת אבטחת מידע וסייבר; תמר שכטר, מפתחת תוכן טכנולוגי ב-ניצנים; עמליה אברמוב, נשיאת חטיבת הבנקאות ב-אמדוקס; ובכירות נוספות.

מימין לשמאל: קורין כהן-מתוק, מנהלת תוכנית ניצנים מבית בנתיבי אודי; שרית אסף, מנהלת חטיבת המוצר והטכנולוגיה באמדוקס; מרדכי אלגרבלי, יו"ר עמותת בנתיבי אודי; ענת רמתי שעשוע, נשיאת קרן משפחת שעשוע, השותפה לפעילות התכנית; עדי אטון לפידות, מנכ''לית קרן משפחת שעשוע; ושלומציון לנדאו חלגואה, יו"ר הוועד המנהל של בנתיבי אודי.

מימין לשמאל: קורין כהן-מתוק, מנהלת תוכנית ניצנים מבית בנתיבי אודי; שרית אסף, מנהלת חטיבת המוצר והטכנולוגיה באמדוקס; מרדכי אלגרבלי, יו"ר עמותת בנתיבי אודי; ענת רמתי שעשוע, נשיאת קרן משפחת שעשוע, השותפה לפעילות התכנית; עדי אטון לפידות, מנכ"לית קרן משפחת שעשוע; ושלומציון לנדאו חלגואה, יו"ר הוועד המנהל של בנתיבי אודי. צילום: טל רז

התגייסו לשילוב נוער מהפריפריה בהיי-טק ובצבא – ניצנים ו"בנתיבי אודי"

ניצנים היא, כאמור, תוכנית של עמותת "בנתיבי אודי", בשותפות אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אכ"א, בסמ"ח, מערך הדיגיטל הלאומי במשרד הכלכלה, משרד החינוך וגופים פילנתרופים נוספים כגון: עתידים, הפדרציה היהודית ניו-יורק, חברת הפניקס וקרן משפחת שעשוע.

מטרת התוכנית לאתר ולהכשיר בני נוער בעלי פוטנציאל ואוריינטציה טכנולוגית בתחום התוכנה והסייבר, מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית, ולהעניק להם הזדמנות שווה להשתלב ביחידות הטכנולוגיות המובחרות.

התוכנית הוקמה לזכרו של סגן אודי אלגרבלי ז"ל, קצין קשר בחטיבת הצנחנים שנפל בשנת 1994 בקרב בלבנון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים