דיווח: אפל מנהלת מגעים לשילוב Gemini ב-iPhone

אפל, שנתפסה עם פערים גדולים לעומת חברות שעסקו במחקר בתחום ה-AI כבר שנים, זקוקה לשיתוף פעולה עם חברה חיצונית כדי להתמודד מול המתחרות ● עסקה מעין זו עשויה להפוך את גוגל לאחת המנצחות הגדולות במירוץ ה-AI

מי תגיע ל-iPhone - גוגל או OpenAI?

דיווח: אפל מקיימת דיונים עם גוגל שבבעלות אלפאבית במטרה לשלב את ג'מיני, מודל הבינה המלאכותית היוצרת (GenAI) שלה במכשירי iPhone, הסכם שעשוי לחולל מפנה בתעשיית הבינה המלאכותית ולהפוך את גוגל לאחת המנצחות הגדולות במרוץ ה-AI, שנמצא עדיין בתחילתו – כך דווח בבלומברג אתמול (ב').

המשא ומתן עוסק במתן רישיון ל-Gemini לכמה תכונות חדשות שיגיעו לתוכנת ה-iPhone השנה, נכתב בדיווח. בנוסף צוין, כי יצרנית ה-iPhone ניהלה לאחרונה שיחות גם עם OpenAI, יצרנית ChatGPT, לגבי השימוש במודל שלה. עוד דווח, כי עדיין לא הוחלט על התנאים או המיתוג של הסכם בינה מלאכותית או כיצד הוא ייושם, אם בכלל, וההערכה היא, כי לא תוכרז שום עסקה עד יוני, אז אפל מקיימת את כנס המפתחים השנתי שלה.

עסקה פוטנציאלית בין החברות עשויה לעזור לגוגל להרחיב את השימוש בשירותי הבינה המלאכותית שלה ליותר מ-2 מיליארד מכשירי אפל פעילים, ותגביר את המאמצים של ענקית החיפוש להדביק את הקצב מול OpenAI שמגובה על ידי מיקרוסופט, כמו גם להתמודד עם החששות, ששירותים כמו ChatGPT עלולים לאיים על הדומיננטיות שלה בתחום החיפוש. בנוסף, הסכם בין החברות גם יכול לעזור להפיג את חששות המשקיעים לגבי איטיותה של אפל בהשקת אפליקציות בינה מלאכותית, שנתפסה עם פערים גדולים לעומת חברות שעסקו במחקר בתחום ה-AI כבר שנים, כמו גוגל, או מיקרוסופט – ששיתפה פעולה עם OpenAI והשקיעה בה מיליארדי דולרים, וגם מול היריבה סמסונג, שהטמיעה את טכנולוגיית ה-GenAI של גוגל בסידרת הטלפונים החכמים Galaxy S24 שהושקה לאחרונה, תחת הכותרת "סמארטפון ה-AI הראשון בעולם".

בין שתי החברות גם קיימת שותפות ארוכת שנים, שבמסגרתה מנוע החיפוש של גוגל מוגדר כברירת מחדל בדפדפן האינטרנט Safari של אפל, ועל עניין זה נתבעה גוגל בטענה שחנקה את התחרות שלא כדין, בכך ששילמה מיליארדי דולרים לאפל כדי לשמור על המונופול שלה בחיפוש. הסכם בנוגע ל-Gemini יכול גם הוא גם להביא לבדיקה חדה יותר מצד הרגולטורים האמריקניים.

לפי הדיווח בבלומברג אפל בונה גם דגמי AI משלה, שיאפשרו יכולות חדשות במערכת ההפעלה הבאה שלה iOS 18, שיפעלו במכשיר עצמו ולא בענן. אבל כדי לשמור על רלוונטיות היא גם זקוקה לתכונות כמו יצירת תמונות וטקסט לפי הוראות, המבוססות על מודלי שפה מורכבים מדי מכדי לפעול במכשיר, ושיתוף פעולה עם גוגל לשילוב Gemini ישרת היטב צורך זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים