"הגברת התעסוקה בהיי-טק בחברה הערבית – מפתח לקידומה"

"קידום ההיי-טק הערבי יקפיץ את החברה האזרחית במדינת ישראל כולה", אמר ח"כ איימן עודה, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, בסיור שהיא ערכה בעמותת חאסוב, שפועלת כדי שזה יקרה

יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, ח"כ איימן עודה.

נושא ההיי-טק ותעסוקת ההיי-טק בחברה הערבית נמצא על סדר היום כבר כמה שנים – גם אם לא במקום גבוה, למרבה הצער. שיעור המועסקים בני חברה זו בהיי-טק הישראלי נותר נמוך לאורך השנים, ונראה שפתרונות שונים ותוכניות כלל ארציות שונות שהוצעו לפתרון המצב עושים משהו, אבל לא הרבה מעבר לכך.

לצד התוכניות הכלל ארציות, יש גם תוכניות שמגיעות מהשטח, מהחברה הערבית עצמה, וייתכן שבגלל היותן כאלה הן יוצרות אימפקט אולי אפילו רב יותר מאלה הלאומיות. אחת מהן היא תוכנית של עמותת חאסוב לטובת קידום יזמות וטכנולוגיה, שפועלת מערערה שבאזור ואדי ערה. ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, בראשותו של ח"כ איימן עודה (הרשימה המשותפת), סיירה אתמול (א') במשרדי העמותה ולמדה על התוכניות והמיזמים שלה.

הסיור של ועדת המדע והטכנולוגיה בעמותת חאסוב בערערה.

הסיור של ועדת המדע והטכנולוגיה בעמותת חאסוב בערערה. צילום: דוברות הכנסת

עמותת חאסוב היא ארגון ללא מטרות רווח, שפועל לקידום הטכנולוגיה ותעסוקת ההיי-טק בחברה הערבית בכמה מישורים: בניית תשתיות שמעודדות יזמות בערים הערביות, טיפוח קהילת יזמות וחדשנות בקמפוסים, וחיבור ישיר עם האקו-סיסטם.

"על הממשלה לקדם את ההיי-טק הערבי"

לדברי ח"כ עודה, "קידום הטכנולוגיה והתעסוקה בתחומי הטכנולוגיה מהווה מפתח לקידום החברה הערבית".

הוא ציין כי "מאז המהפכה המשטרית אנחנו רואים ירידה משמעותית של ההשקעות בהיי-טק הישראלי, בעיקר מצד החברות הזרות, וזו מגמה שהמשיכה והתחזקה בתקופת המלחמה. היא משפיעה רבות גם על החברה הערבית, על תעשיית ההיי-טק שכבר יש בה ועל העובדים הערבים בהיי-טק הישראלי".

ח"כ עודה הוסיף כי "למרות ובעצם גם בגלל הקיצוצים הגורפים בתקציבי החברה הערבית, אני קורא למשרדי הממשלה להמשיך וליצור שיתופי פעולה עם יזמי ההיי-טק מהחברה הערבית, ולתמוך בהם".

לסיכום הוא ציין ש-"המוטו של עמותת חאסוב – עוברים מחברה ערבית צרכנית לחברה ערבית יצרנית – מעיד על חשיבה מעשית ויוזמת. אני מברך על החשיבה הזו ומפציר בנציגי המשרדים הממשלתיים ליצור את הקשרים הדרושים בשביל לקדם את ההיי-טק הערבי. קידום ההיי-טק הערבי יקפיץ את החברה האזרחית במדינת ישראל כולה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. האמת

    אני בעד שילוב ערבים בהיי-טק ופועל רבות לטובת מטרה זו. הכתבה הזו דווקא מרפה את ידי כאשר אני רואה את איימן עודה...

אירועים קרובים